Echte aanraders hoor om het zo een keer te gaan proberen, dus als je een keer de kans krijgt doen!
Die snuffel clinic hadden wij 2 jaar geleden op HE en ja hoor.. foute boel.. besmet...
Eens op de site van http://www.workingequitationholland.nl gekeken en in Kootwijkerbroek maar gewoon meegedaan vorig jaar,
ongetraind uiteraard, want tja, waar moet je dit nou weer gaan trainen?
Ik ben er nog niet achter, ja Portugal, maar dat is tikje uit de richting.
Hier onder onze WE belevenissen tot nu toe, gaan er vast nog veel volgen.
Kort verslag van wedstrijd 1 Kootwijkerbroek 2014, verzopen!!! stijl trail uitgebeld, we kwamen niet over de brug, verder deed ie gewoon alles, maar niet over de BRUG!!
Mijn polderpaard, die altijd over alle brugjes gaat!!
Dus vol goede moed ongetraind naar wedstrijd 2 Haarlem 2014, stijl trail uitgebeld, wederom de brug!!
Nou echt dan breken je klompen met je polderpaard en vermoed je dat ie een klap van de wieken heeft gehad van een molen in Kinderdijk of zo.
Foto van: ? weet ik niet meer, maar onze eerste WE wedstrijd, ja hoor.. een hoosbui.. precies tijdens onze stijltrail.

Dus zijn we maar voor de fun heel af en toe op zondag een hindernisje in de bak gaan zetten, maar een brug hebben we natuurlijk niet, wel paar hindernis palen en stuk strotouw en paar pionnen, daar kom je dus al een eind mee. (schaam schaam, momenteel trainen we sinds december 2014, 1 x per 2 maanden
op trail, de rest doen we vaker, maar in mijn ogen is vaardigheid voor de wagen en een oefenmarathon ook soort van trail.. toch??)Lid geworden van het demoteam, hartstikke gezellig en daar mooi brugjes kunnen oefenen.
Dus klaar met het brugprobleem.
De 1e wedstrijd van dit jaar, ging ie dan ook keurig over de brug!
Moet er wel bij zeggen, iedereen mocht voor zijn proeven het hindernissen parcours verkennen
En werden we 2e in de dressuur, 1e in de stijl en 1e in de speedtrail
leukste was uiteraard dat die dimwit nu eindelijk wel over de brug ging!! Braaf paard!!!filmpje van de speed trail.
In de speed trail doet het er niet toe wat voor gang je rijdt of of je wel of geen changementen springt, als je maar snel bent.
Ook nog meegedaan aan kader selectie en 1 B kader training en na die training ook weer uit het kader gestapt.
2 wkn geleden was er weer een wedstrijd, dit was een meerdaagse wedstrijd. Parkeer plaats was tikje ehhhh...modderig geworden door hoosbui avond ervoor en heb deze uiteindelijk verlaten door paard aan een paal te binden, combinatie eraf te rijden en paard toen pas te laden.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=562298C6
En oeps.. het bleek op gras... de wedstrijd, ik start nooit op gras, wij haten gras, wij glijden uit op gras en mijden dan ook elk gras anders dan voor niet de W, maar voor de E van Eating.
Dressuur, liep ineens stuk in, vervolgens werd starter voor me in zijn proef uitgebeld en was ik nog eerder aan de beurt, jammer maar helaas, te vroeg. Wij krijgen dan taktfouten, omdat ik hem dan wat geforceerd bij elkaar aan het rijden ben en tinglingeling.. uitgesloten.. kreupel.
Aan het eind van de dag mochten we het parcours met het paard verkennen, dit heb ik aan de hand gedaan, de rest deed dit uiteraard te paard.
foto: Mary van den Boogaard.

Omdat het meerdaagse wedstrijd was mocht ik wel dag later weer mee doen, als hij niet kreupel was.
Wat hij al niet was, want het waren taktfouten die ik veroorzaakte.
Dus zondags paardje weer de trailer op en naar Eersel was het idee.
Omdat we laatstes waren in de dressuur (geen score), moesten we als 1e starten.
Vandaag beloofde mooie dag te worden, we waren toch al kansloos, dus onder het motto, van vandaag gaan wij gewoon heerlijk genieten en trainen onze rondjes gereden.
Zeker na onze eerste en laatste echte hindernis training moest hij nu een positieve ervaring hebben, dus dan maar iets minder net, maar wel leuk en met paard in zijn waarde.
Ging niet slecht dat rondje stijl, ook al was het op gras en gleden we meteen al weg en was het verre van perfect hij deed het en vond het weer leuk!
Wat hier vooral fout gaat is dat je in de WE niet mag draven, je galoppeerd of stapt, je draaft niet, nergens niet!
foto: Yvonne de Ruigh

foto: Mary van den Boogaard

Round penn, met levende dieren in dit geval een haan.
foto van Mary van den Boogaard.

Vervolgens kwam de speedtrail, nou wederom op gras, dus wij op ons gemakkie (en de snelsten zijn we toch al nooit) ons rondje gedaan, want heelhuids thuiskomen is wel ons motto.
Maakte ik dom foutje.. niet achterwaarts de bel uit maar voorwaarts, wederom uitgesloten.
Maar aangezien we dag ervoor toch ook al uitgesloten waren maakte dat ook geen bal uit
Mary van den Boogaard had prachtige foto's gemaakt! maar dit is van de trail mijn favoriet!

Toen kwam het leukste van de hele dag! Koeien drijven!
Onze eerste wedstrijd met koeien, wel 2x ergens wezen trainen, maar toen snapte hij het echt nog niet, die koeien bewogen ook niet echt heel spontaan, moest je bij wijze van spreken zelf aanduwen en dan deden ze het nog niet. Deze waren leuk! zwartbont, klein, met nummers en rammelende kettinkjes.
Onze koe was nummer 5, deze moet je dan over de middenstreep drijven, vanaf daar mogen de anderen je helpen en in de penn drijven in zijn eentje.
Dit was ons high light van het weekeind!
Video: Fleur
foto's: Mary van den Boogaard

Kortom bijzonder geslaagd weekeind!! Wie zegt dat je geen fun kunt hebben ook al ben je kansloos!? Toobs en ik zijn goed in fun hebben.
En oh.. die arme Toobs.. hij mocht die maandag meteen weer op de trailer.. Weekje KNHS zomerinstructie week mennen, dus hij is nu nog aan het bij komen.
Toobs het edele barokke paard op stand in Ermelo zo chique heeft hij het thuis niet, maar daar heeft hij wel weiland en vriendinnen!
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55E89951
.
Lijkt WE je wat, kijk dan een keer op de site van workingequitationholland.nl , daar staat het regelement en uiteraard een agenda met wedstrijden, kom een keer kijken of doe mee!