Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

na een kwartier wachten en proberen een stapje verder te komen bedacht meneer dat het wel weer tijd was om weer naar huis te gaan
Goof schreef:No offence maar zo te lezen heb je twee slecht opgevoede pony's en om (echte) ongelukken in de toekomst te voorkomen zou ik daar eerst eens wat aan gaan doen.

ponyz schreef:O de shetlander is helemaal maar dan ook echt helemaal nergens bang voor, ik weet ook niet waar ze het ineens vandaan haalde om de sloot over te springen, mijn D pony is schrikkerig voor groot verkeer, niet dat ze er vandoor gaat maar als er groot verkeer aankomt ga ik altijd in een weiland, inrit o.i.d staan, ze zijn zeer zeker niet slecht opgevoed.
Ja ik ken ook echt geen eigenwijzer ras dan de shetlander haha

mrie schreef:Uit het niets de sloot over ging?????????? Je spitst de "Kudde" en bent dan verbaast dat er een van de twee actie onderneemt om dat te voorkomen.
Het gaat er wel om dat jullie goed weg gekomen zijn, maar ook dat je nog eens nadenkt over wat er nu niet handig was waardoor die gebeurde. Wat moet je volgende keer anders doen. Of dat nou het opvoeden van je beesten is of iets anders dat moet je zelf bedenken.
Wij zijn laatst met aanspanning finaal over de kop gegaan, het paard eindigde op de grond achter de wagen. Wij zijn heel goed weg gekomen met alleen een verstuikte pols. Maar reken maar dat we ons hele noodplan van A tot Z nog eens doorgenomen hebben. Wat veroorzaakte dit, wat moeten we dus verbeteren en na het ongeluk, hoe hebben we dat gedaan, waren afspraken duidelijk wat kan volgende keer beter. En dat zou jij ook moeten doen, dan kun je nog eindeloos genieten met je wagen en je beesten.