Mijn Shetlander staat gestald op een weiland van een oude man. Die man heeft 3 paarden. 2 werden er al geleased door 2 meisjes. De 3e heeft hij onlangs gekocht, en die mag ik leasen. Hartstikke leuk! Nu heb ik er een paardje bij waar ik op kan rijden.
Die andere 2 meisjes vonden dit geloof ik wel een erg leuk paardje, ik heb ze een tijdje terug meerdere malen betrapt op het zomaar meenemen (lees; rijden) van dit paard.
Ik heb ze gewaarschuwd en gevraagd of zij dit voortaan even aan mij konden vragen.
Wij beschikken alle 3 over een sleutel van het schuurtje waar onze lockers in staan. Meestal staat mijn locker met mijn 2 zadels en alle spullen gewoon open, niet op slot. Onlangs heb ik hem voor de verandering toch maar op slot gedaan, want ik vertrouwde ze totaal niet.
Vandaag ging ik naar stal, en mijn locker was open gebroken. Mijn 2 emmers waar mijn borstels in zitten waren verplaatst (gewoon neer gedumpt), zadels waren verplaatst etc. Ik heb zoveel redenen om te weten dat het die 2 meiden waren; één daarvan is dat alleen zij en ik beschikken over de sleutel van de schuur waar mijn locker in staat.
Ik heb nooit hun paarden gepakt, of aan hun spullen gezeten. Ik lease dit paard net een paar maanden en ze hebben haar al meerdere malen gepakt.
Ik weet echt even niet wat te doen, en heb eerlijk gezegd ook geen trek om hun weer te zien.
Via whatsapp kan ik uiteraard een bericht sturen, maar ik heb geen zin dat dit uit de hand loopt, want ja dat gaat snel over de app.
En ohja, ze zijn 16 en 17, vraag me echt af waar hun manieren zijn gebleven.
Het is niet dat ik het ze niet gun om op haar te rijden, maar ik walg van dit stiekeme gedoe.
Uiteraard heb ik foto's gemaakt.
Zo trof ik het slot aan

Hier een foto van de hele kast. Ik had mijn kast netjes achter gelaten, en zo ziet het er nu uit:

Aan reacties; ''Wat vindt de eigenaar hiervan'' heb ik niks. Hij is in de 90 en bemoeid zich hier niet mee. Ik regel alles zelf; hoefsmid, dierenarts en dus ook dit.
Ik heb wel met die meiden afgesproken dat als ik op vakantie ben, zij haar mogen rijden, maar alleen als ik hun even app. Dit geldt ook voor andersom, mochten zij op vakantie gaan, rijd ik hun paarden mochten ze dat vragen aan mij.
Ik zei net dat ik dus geen zin had om ze te zien, dus ik ga ze via social media aanspreken. Maar hoe moet ik dit doen zonder dat het een hele chaos wordt. Ik moet ze immers bijna elke dag zien, op stal.
Als er nog onduidelijkheden zijn in mijn tekst oid, gewoon even zeggen

Sorry ik weet niet of dit goed staat en wist ook geen andere titel
.
Misschien komt je toon over alsof jij in de aanval gaat, en dan gaan zij nooit luisteren.
Inderdaad gewoon nog eens goed aanspreken en een goed slot op je locker doen. Dat je alles al achter slot en grendel moet doen voor je mede stral genoten met die leeftijd is erg raar. Ik zou er zelf niet met een fijn gevoel kunnen staan met een (lease) paard. Straks gaat er iets mis met je lease paardje, en dan zit jij met de gebakken peren. Hakken in de grond en ze een halt toe roepen. Succes
) en als ze dan nee zeggen zou ik zeggen: Dan moeten we hier maar eens een camera ophangen, straks worden al onze dure spullen nog gestolen. (Dat zullen ze niet willen, en anders kan je ze mooi in de gaten houden
)