Een droom die uit gaat komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Een droom die uit gaat komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 16:07

Al jaren droom ik van een eigen paard, maar nooit mocht het van mijn ouders.

Maar nu woon ik op mezelf, ik studeer en heb een goede baan naast mijn studie. En verder? Ik verveel me de pleuris de rest van de dag! Dus enkele maanden terug ben ik al begonnen met rekenen, allerlei excel bestandjes.. Pff. Ik woon in Amsterdam, dus goedkoop is het hier niet. Een bijrijdpaard vinden is hier erg zeldzaam en op de manege rijden heb ik totaal geen zin in. Een eigen paard is dus een oplossing, mits ik het kan betalen :)*

Dus paar maanden verder, ontzettend veel berekeningen.. En de conclusie: het is gewoon haalbaar! :D
Afgelopen week is dus mijn zoektocht langzaam begonnen. Wat zoek ik? Waar wil ik het paard stallen? Zoveel te regelen! Stalling ga ik deze week een kijkje nemen hier op 10 minuten fietsen. Maar het echte toppunt: vandaag heb ik de eerste keer een pony bezichtigd!
Helemaal van Amsterdam naar Ermelo met de trein haha. Het was zo ontzettend leuk en wat een gek gevoel om te gaan kijken naar een misschien toekomstig eigen paard.

Ik ben nog helemaal *\o/* terwijl er dus nog niks besloten/gekocht/gedaan is haha. De bedoeling is om nog wat andere pony's te bezichtigen, maar bij elke pony die ik voorbij zie komen denk ik "nehh". Het voelt allemaal nog zo onwerkelijk. Het is nog niet gezegd dat mijn droom daadwerkelijk uit gaat komen, maar hij komt wel heel dichtbij!

Ik moest even mijn enthousiasme kwijt hoor _O-

Anoniem

Re: Een droom die uit gaat komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:10

Leuk, leuk, leuk!!! *\o/*
Ben benieuwd. :j

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:11

Wat leuk :D
Ik ben benieuwd :) veel succes!!

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:12

Super toch! Spannend :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:13

Oh wat leuk! Heel veel succes met je zoektocht :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:13

Wat leuk voor je!

Ik ben benieuwd wat voor een paardje het uiteindelijk gaat worden, je plaatst dan toch wel foto's op bokt he? :j

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:16

Wat leuk! Succes met je zoektocht en vooral genieten!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 16:16

Natuurlijk! Mij kennende wordt elke seconde wel gefilmd :')

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:20

Ghostattack schreef:
Natuurlijk! Mij kennende wordt elke seconde wel gefilmd :')

Haha, herkenbaar deed ik ook toen ik net mijn eerste eigenpony had :Y)
Maar ik kijk ernaar uit!

En veel succes gewenst met je zoektocht!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:21

Spannend hoor :D
Ontzettend veel succes met je zoektocht!

paarden369

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:30

Ik snap precies hoe je je voelt heb sinds 2 weken en 1 dag een eigen pony en het voelt top!!!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:07

Ik had 2 weken terug hetzelfde! Ik heb ook berekend of ik dat kon doen en dat kon idd..
ik dacht 'waarom niet!?' dus eerst stalling geregeld, eind van de week gaan kijken bij een veulen dat me aansprak, direct verliefd geworden, niet direct de knoop doorgehakt maar wist al zeker dat hij het ging worden! tweede bezichtiging geregeld, paard stiekem ingefluisterd dat hij met mij mee mocht. Koop rond gemaakt, contracten, afspraken. Stalling ingelicht en nog geen halve week later werd mijn dier op stal afgeleverd. Wauw wat een droom. Er waren een hoop mensen bij, en vooral ook kinderen, maar ik stond echt met hem samen in mijn bubbeltje:D

Echt super tof! ik kan het iedereen aanraden!
Wat ik wel merk is dat veel niet-paardenmensen je geluk niet begrijpen. Als je in geuren en kleuren verteld dat je eindelijk je droom in vervulling hebt laten gaan, en een paard gekocht hebt dat nu dus van jou is. Krijg je vaak een coole reactie als 'oh echt? leuk!' en gaan vervolgens door met de allerdaagse shizzle. Wel-paardenmensen springen bijna in je armen van geluk dat JIJ een paard hebt gekocht. Zij weten wat je voelt:)

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:59

Wat ontzettend leuk!!! veel succes met je zoektocht :)

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:02

Hoed je ons hier op de hoogte?

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:12

Leuk en zeer spannend. Ga lekker op zoektocht en volg je hart. Ik hoop dat je een "wereldpaard" uitzoekt en een toekomst tegemoet gaat waar jullie beide zeer gelukkig van worden <3 :+:

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 19:54

Ik zal jullie op de hoogte houden! Vrijdagmiddag ga ik bij de stalling kijken :)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:20

RoyceMack schreef:
Ik had 2 weken terug hetzelfde! Ik heb ook berekend of ik dat kon doen en dat kon idd..
ik dacht 'waarom niet!?' dus eerst stalling geregeld, eind van de week gaan kijken bij een veulen dat me aansprak, direct verliefd geworden, niet direct de knoop doorgehakt maar wist al zeker dat hij het ging worden! tweede bezichtiging geregeld, paard stiekem ingefluisterd dat hij met mij mee mocht. Koop rond gemaakt, contracten, afspraken. Stalling ingelicht en nog geen halve week later werd mijn dier op stal afgeleverd. Wauw wat een droom. Er waren een hoop mensen bij, en vooral ook kinderen, maar ik stond echt met hem samen in mijn bubbeltje:D

Echt super tof! ik kan het iedereen aanraden!
Wat ik wel merk is dat veel niet-paardenmensen je geluk niet begrijpen. Als je in geuren en kleuren verteld dat je eindelijk je droom in vervulling hebt laten gaan, en een paard gekocht hebt dat nu dus van jou is. Krijg je vaak een coole reactie als 'oh echt? leuk!' en gaan vervolgens door met de allerdaagse shizzle. Wel-paardenmensen springen bijna in je armen van geluk dat JIJ een paard hebt gekocht. Zij weten wat je voelt:)

Daar verbaasde ik mij ook over inderdaad, niet-paardenmensen kunnen zich daar niet zo goed in inleven :+
Paardenmensen zijn over het algemeen idd erg blij voor je, maar sommige, die vreten zichzelf op omdat jíj een paard hebt gekocht -O-

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:22

Super leuk! Wat voor pony heb je bij gekeken? En was het wat?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:22

Ghostattack schreef:
Ik zal jullie op de hoogte houden! Vrijdagmiddag ga ik bij de stalling kijken :)

Hopelijk is het een fijn plekje!
Ook een fijne tip, vraag na afloop een beetje rond aan de pensioenklanten hoe de sfeer is, en hoe het daar er daadwerkelijk in zijn werk gaat.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:23

Wat leuk voor je :D !
En knap ook naast je studie !!

En als je nu al helemaal vrolijk bent, dan wacht maar of tot je je nieuwe paardje gaat ophalen.. Ik kon het nog steeds niet geloven en eigenlijk nu (4 maanden later) is het nog steeds wennen om MIJN paard te zeggen :P. Maar het blijft leuk :D !

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:29

Wat ontzettend leuk, veel succes met je zoektocht! En natuurlijk veel mooie foto's met je nieuwe telefoon maken he :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:32

Aaaaaah! Wat super leuk! *\o/* *\o/*

Ik wil dan wel langskomen met mijn camera hoor. :') :o

Weet je al wat voor paardje je wilt?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 13:23

Ja leuk Deetjeeuh! :D

Ik ga vanavond iemand bellen met een 5 jarige D pony. Gisteren ben ik wezen kijken bij een E pony Appaloosa :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:27

Ohh wat leuk! :D Beviel ie?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:30

Aaah! Super leuk! Hopelijk vind je een paardje wat goed bij je past;)