Met mijn man en kinderen woon en werk ik in Roemenië. We zijn daar manager op een kleinschalige melkveehouderij en houden ons onder andere bezig met landbouwontwikkeling. En dan met name gericht op de kleinere boeren en duurzame landbouw. Mocht je het interessant vinden, op http://www.boerenopgodsakker.nl houd ik een blog bij.
Onze paarden hebben we gewoon hier in Roemenië gekocht. Afstamming hebben we geen idee van, het zijn echte mengelmoesjes.
Indy (Indian Summer )
Merrie van 7 jaar
In principe wel zadelmak maar ze moet nog goed doorgereden worden

Bella
Merrie van 5 jaar
We hebben haar gekocht als zijnde heel erg braaf. Ze liep voor de wagen en was verkeer gewend. Na een week of 2 bij ons begon ze steeds meer probleemgedrag te vertonen tot echt gevaarlijk gedrag. De slager is meer dan eens ter sprake gekomen, maar gelukkig is ze er nog steeds en gaat het steeds beter.

Indy wil ik heel graag verkeersmak maken om met haar naar buiten te kunnen. Ze is op zich wel bekend met auto’s en trekkers, maar toch vind ze het nog wel spannend. Er rijd hier niemand paard, dus samen met een braaf paard naar buiten is niet mogelijk. Laten we de paarden dan maar achter de wagen spannen was het idee. Dit is denk ik de derde keer en het gaat erg goed, de paarden hebben er in ieder geval wel lol aan. Bella is door haar ervaring voor de wagen bekend met verkeer, dus zij loopt links en Indy rechts.
1. Met z'n allen op pad! De wagen is een typische Roemeense caruta. Per streek zit er wel wat verschil in wagens en tuigage. Bij ons rijden ze op deze manier heel veel rond.

2. Onze koetsier Cornel. Hij is doofstom en helpt ons mee op de boerderij. Een hele leuke kerel met veel humor. Hij kan vaak nog het beste met onze Nederlandse gasten communiceren.

3. Jut en Jul

4. Knappe Bella

5. Schapenboerderij onderweg

6. Echte Roemeense wegen (en dan zijn deze nog aardig!)

7. Tijd voor een picknick?

8. In de verte is de watertoren die bij ons op de boerderij staat te zien.

9. Om de beurt mochten de kinderen sturen. Hier Mathias onze oudste zoon aan de leidsels.

10.

11. En daarna Judith
Het paard heeft een knotje in zijn staart omdat er nog wat plassen op de weg lagen. Een natte rondzwiepende staart is niet fijn als je op de bok zit, vandaar.

12.

Ik hoop dat jullie het interessant vonden om te zien. Een reactie zou leuk zijn maar houd het lief!