Totdat ik gebeld werd door iemand waar ik 3 maanden geleden een draver aan verkocht heb. Haar tante had altijd al gedroomd van een Fries, heeft een half jaar geleden een 3 jarige gekocht maar dat liep niet helemaal lekker. Of ik niet een leuke makke brave draver had staan, en of ik dan meteen een oplossing wist voor de Fries. Ik eerst gaan kijken, die mensen hebben echt het hart op de goede plek, echt enorme dierenliefhebbers. Hadden een 3 jarige licht beleerde Fries gekocht, dit bleek een 3 jarige die alles spannend vond en nu nog steeds niet rustig over het erf kan stappen/onbeleerde Fries te zijn. Gewoon geen match/eerlijke verkoper dus.
Ik had een lieve brave draver staan en zo ben ik dus met inruil aan een Fries gekomen. Zo zie je maar dat sommige dingen op je pad komen zonder dat je zoekt.

Jada is een 3,5 jarige merrie van Sjouke 453, mv is Teunis 332. Ze is nu denk ik ergens tussen de 1.50 en 1.55. Vandaag hebben we geoefend stil te staan aan een los touwtje als ik met iemand sta te praten. In het begin vond ze dit niet zo nodig, en ging ze gewoon ergens heen ‘no matter wie er achter aan sleept’

Jada gaat eerst door mij en Cer een boel gegrondwerkt( is dat een werkwoord? ) worden, bij haar vorige eigenaar is er al wel op gehangen maar wij willen de basis weer vanaf het begin oppakken. Ze moet eerst wat rustiger worden aan de hand voordat we onder het zadel verder gaan.

Ben er nog niet helemaal uit of ik de sportcoupe houd of het lang ga laten groeien. Vind zo 'half lang' ook weer niks maar ze heeft wel een hele volle staart en volle voorpluk dus misschien word het wel heel mooi lang

Zal zo nog even een filmpje van het losgooien delen. Ik heb geen 'schema' , maar zal het hele beleerproces hier delen