Nuadhu Nuage, ook wel Noedel vanwege zijn, voor velen, onuitspreekbare naam. Is een tinkerhengst van inmiddels 6.5. Hij is in ons bezit sinds hij 1.5 is en we hebben dus al veel meegemaakt samen.
Noedeltje is een goedgekeurde hengst (NSvT en ICS-NL).
Ons jaar begon met een goede start. We reden in januari de punten in het L2 bij elkaar en waren daarmee M1 startgerechtigd. We bleven nog even doorgaan in het L2.
Deze foto's zijn van begin maart 2014

De week er na thuis nog even op de foto tijdens het oefenen voor de hengstenshow waar we een kür op muziek zouden doen.

Helaas sloeg zeer kort daarna het loodnot toe. Ik had 3 paarden met koliek waarvan ook Noedel (andere 2 hoogdrachtige merries). Noedel had het het ergst te pakken en hebben we met spoed naar de kliniek in Wolvega gebracht waar bleek dat zijn dikke darm over zijn milt was geslagen (entrapment).
Gelukkig na 5 dagen ging het weer goed en mocht hij weer naar huis. Echter heeft hij er een enorme klap van gehad. De eerste 2 weken na de koliek viel hij nog verder in. Daarna kwam er gelukkig weer een steigende lijn in.
De kür op muziek voor de hengstenshow is ook niet doorgegaan, hij is aan de hand getoond. Totaal hebben we +- 3 maand weninig tot niets gedaan.
Op de kliniek
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 4a7ae7114d
De paarden mochten allemaal niet op het gras dus moesten we het even tijdelijk zo oplossen. Noedel vond het wel gezellig zo met zijn dames (noedel staat vooraan)

9 en 20 april werden 2 van zijn veulens geboren van onze eigen merries. Volante (m Mella) en Giulietta (m Giulia)
Votje

Jetje
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... fe58e8d461
In juni pakte ik hem weer rustig op. Hij zat weer super in zijn vel.

Eind juli weer een wedstrijdje meegepakt (L2) waar we 195 en 188 punten reden en de teller op L2+17 kwam te staan.
Onderonsje met mijn vriend na de proefjes

Hij ging steeds beter, werd sterker, werklustiger en wauw wat deed hij zijn best.
half augustus:

Begin september hadden we een fotoshoot in Havelte met Marianne Visser en Daisyree Ijben

Mijn ventje

Sinds de dag van de fotoshoot zei ik al een paar keer tegen mijn vriend dat ik iets anders vond aan Noedel. Maar ik kon mijn vinger er niet op leggen wat. Hij at en hij dronk en leek verder helemaal in orde. Maar toch was er iets... We gooiden het op dat hij met zn wintervacht bezig was.
We trainden rustig door en besloten eind september het in het M1 te proberen.
Dramatisch.... Beide proeven afgegroet. Noedel was niet vooruit te branden, hangerig sloom en gewoon niet zichzelf.
Diezelfde dag de dierenarts gebeld en maandag zijn we er heen gegaan.
Ik kwam met hem de trailer af en ze keek mij aan.. "Dit is toch je hengst?" "ja" "daar klopt inderdaad iets niet, die is veel te loom".
Conclusie, bloedarmoede...

Weer een paar weken uit de running maar hij knapte zienderogen op. Mn ventje was er weer! Hij straalde en glom weer als een gek. Yes! We konden weer.

Weer hard trainen en nog een keertje een wedstrijdje gepakt, puur voor ons zelf. Beetje km's maken. Vrij safe gereden maar hij liep best lekker. 174 punten, geheel terrecht en klopte gevoelsmatig

Op dit moment werken we hard aan m.n de galop. Hij blijft groeien en sterker worden. A.s weekend weer wedstrijd maar eigenlijk kan het mij gestolen worden wat voor punten we rijden.
Mijn ventje zit gewoon super in zijn vel. Beter als ooit tevoren kan ik wel zeggen. En hij wíl zo graag

Kom maar op met 2015, wij zijn er klaar voor!