Mijn fantastische jaar met mijn cross topper Tante Cor !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Mijn fantastische jaar met mijn cross topper Tante Cor !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:35

Hee Bokkers!!

Leuk dat je met ons terug kijkt op een top jaar met hoge pieken en laten we zeggen iets minder hoge pieken..

Zo zag ze er een jaar geleden uit! :D
Afbeelding

Ik heb mijn paard nu 2,5 jaar maar we kunnen wel zeggen dat we pas het laatste jaar echt veel vooruit zijn gegaan en veel hebben gedaan. Af en toe dressuur wedstrijdjes, spring wedstrijden en wat we allebei het leukst vinden.. cross wedstrijden! *\o/*

Januari - Februari
Dit jaar begonnen we in alle disciplines in de B. We hadden vaak wel mooie stijlpunten met springen maar ook soms echt moeizame parcoursen er tussen zitten. Het was vaak alles of niets, óf we sprongen de sterren van de hemel en mochten een top 5 prijs meenemen of we hadden 3 of meer balken en slechte afstanden.
Afbeelding

Zo zijn we een beetje door gekabbeld en het drogere en warmer weer kwam eraan. Dat betekende cross trainingen! :D
In februari en maart regelmatig naar cross terreinen geweest om te oefenen. Ook zijn we in maart naar de oefencross in Putten geweest.

Afbeelding
(Hier was zo nog zo mooi donker geworden na het scheren en ik ga veel te ver mee naar voren maar goed.. we zijn aan het leren! )

In April ging het dan weer van start. De eerste crossen van het seizoen!
We zijn gestart in Markelo potdijk en Westerbork (Markelo 1 weigering en Westerbork foutloos)
We hebben ondertussen een echte cross kleuren uitgekozen. Ons kun je vinden in het paars en grijs :D
Afbeelding

Super blij de waterbak door!
Afbeelding

In mei zijn we ook weer op dressuur en spring wedstrijd geweest in Wanneperveen. En niet onverdienstelijk. In de dressuur twee dikke winstpunten erbij en 7e prijs. Het springen ging ook heel fijn. 5e prijs :D

Op 1 juni hebben we de cross gereden in Markelo Snorrewind. We hadden van te voren niet veel trainingen gevolgd en dat merkte we meteen. 3 weigeringen op stomme hindernissen. We zaten niet goed in het ritme. Van deze cross hebben we wel één hele toffe foto. Deze hangt ook groot aan de muur.
Afbeelding (dan natuurlijk zonder merk..)

Die maand hebben we ook een flinke tegenslag gehad. We deden mee aan de selectie spring wedstrijd in Kootwijk. Op de laatste triple hindernis kwamen we verkeerd uit en brak de achterste blak doormidden. Terug bij de trailer zat er een beetje bloed op de peesbeschermer maar mijn merrie liep niet kreupel of iets dus beetje wondspray erop gedaan en verder niets..
De volgende dag kon ze niet meer normaal lopen. Haar knie was onwijs dik, écht heel dik!
Zo liep ze toen ik bij haar was..

Meteen de DA gebeld en die kwam kijken. Hij deed een holle naald in de wond en deze verdween helemaal! Omdat het bij een gewricht zit en de pezen zijn we meteen doorgestuurd naar de kliniek. Hier is ze op de foto gezet en gelukkig was het gewricht nog intact. De volgende ochtend is er een echo gemaakt. Wat blijkt nou, door de balk is er een splinter van ongeveer 6 cm haar knie in gegaan. Er zat nog een inimini stukje hout in. Drie dagen op de kliniek met elke dag twee keer spoelen. Daarna mocht ze weer mee naar huis met boxrust. :(
Afbeelding

Na de boxrust mochten we weer opbouwen. YES!
Het is onderhand augustus en we zijn weer lekker aan het trainen. Voornamelijk in Lelystad bij Roxana. We hebben die maanden veel getraind om in het ritme te komen. Heerlijk weer en blij paard die graag wil!
Afbeelding

Ook hebben we in Augustus ons L1 debuut gehad. Datzelfde weekend ook maar meteen ons L springen debuut gepland! Dat weekend meteen L1 & L geklasseerd met een winstpunt in de dressuur en foutloos parcours!! :D

(helaas in de barrage een balk omdat ik té blij was in het gewone parcours hihi)
L1 dressuur
Afbeelding
L springen
Afbeelding

September breekt aan en dat betekende ook de Gelderse kampioenschappen SGW.
We gingen erheen zonder veel verwachtingen. We hadden een tijdje geen SGW wedstrijden gedaan maar wel veel getraind. We hadden lekker gedressuurd, bij de hoofdjury 180 en bij de andere 183 dus gemiddeld 181. Prima stand. Springen lekker foutloos binnen de tijd (veeeeeel hadden tijdfouten!)

De cross in; Wat een top paard! Heerlijk weg bij de start en ze sprong alles maar dan ook alles gretig en zonder aarzelen. Het water zijn we rustig ingelopen en nog waren we precies binnen de toegestane tijd foutloos binnen! Dat betekende een 5e prijs op de Gelderse kampioenschappen!! :D
Wat was ik blij!!!
Afbeelding

De week erop zijn we naar Heino geweest. Om het feestje helemaal af te maken zijn we daar 3e geworden!!!! Wat een feest!! :D :D
Stukje uit de cross:

Ondertussen zijn we in oktober beland. Deze maand stond de cross van Hattem op het programma. Deze cross is voor mij extra speciaal omdat het mijn eigen club is die de cross organiseert. Deze maand was ik ook jarig en heb ik voor mijn verjaardag een GoPro camera gekregen. Onze crossen zijn vanaf nu dus ook vanaf boven af te bekijken! Heel gaaf! We hadden helaas 1 weigering in de cross en wat tijd fouten omdat we te snel waren.. :n Niet zo goed.. Maar het is wel een heel tof filmpje geworden!
(dit filmpje is alleen te zien op laptop omdat ik er muziek onder heb gezet.)
https://www.youtube.com/watch?v=pbAsZsc ... uUOn4coknw
Ook nog toffe foto van Jan10 fotografie :P
http://i62.tinypic.com/vcwhl0.jpg

En dan komen we in November de aller laatste cross van dit seizoen.. We hebben genoeg ervaring en trainingen achter de rug om de overstap naar de L te maken. We hebben onze laatste cross gereden in Bathmen zonder dressuur. Het springen ging prima, foutloos.
De cross in! Ook hier heb ik weer gefilmd met mijn GoPro.
https://www.youtube.com/watch?v=fvbU0lmh7Wo

Ook nog hele toffe foto's van deze super mooie zonnige cross dag! :D
http://i58.tinypic.com/2mdo49j.jpg
http://i57.tinypic.com/1zch2zs.jpg

Omdat het zo ontzettend lekker weer is heb ik nog wat mooie foto's gemaakt afgelopen weekend van mijn mooie cherry merrie. Zien jullie het verschil met het begin van dit topic? Bijna een jaar later :)
http://i57.tinypic.com/2a0copk.jpg

Voor nu hebben we de indoor selectie wedstrijden op het programma staan. Ik heb er super veel zin in en ik hoop dat we deze stijgende lijn door kunnen zetten.
Dikke respect voor als je alles hebt gelezen en bekeken!! _/-\o_ _/-\o_

Groetjes Elke en Tante Cor (a.k.a. Cherry)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-11-14 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto´s in linkjes veranderd, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:39

Gaaf paard! Echt een prachtige serie foto's en filmpjes heb je hier neer gezet.
Die wond lijkt me echt schrikken zeg, gelukkig is alles goed gekomen!

_Elke

Re: Mijn fantastische jaar met mijn cross topper Tante Cor !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 22:42

Ja dat was wel even schrikken ja! Het was een heel klein gaatje/wondje.. heel apart dat dat z'n gevolg had.. Ben ook wel heel erg blij dat alles goed is gekomen!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:52

Aha, kijk: daar is Tante Cor. De ringmeester bij het springen vond de naam echt geniaal, vooral samen met 'Teun' die een stukje later dan jou moest starten. Haha

Leuk dat jullie al meteen over kunnen naar het L!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:05

Gaaf! Ik spot mezelf nog in je filmpje in Bathmen en leuk dat je een van mijn foto's erin hebt!

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:07

Prachtig om te zien, wat een topper die tante van je. Toekomstdroom voor ons !

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:29

glenstorm schreef:
Gaaf! Ik spot mezelf nog in je filmpje in Bathmen en leuk dat je een van mijn foto's erin hebt!

Haha ja jij zat daar natuurlijk! Zijn echte leuke foto's!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:42

Wat een leuk paard is het toch, en idd die naam is geniaal :D leuk om ook te zien dat je gedurende het seizoen steeds beter in een ritme komt en steeds beter gaat presteren. En wat een geluk dat het met die dikke knie allemaal goed is gekomen.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:08

Heel gaaf paard!! *\o/*
Jullie zijn een leuke combi! Veel succes volgend jaar! *\o/*

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 09:14

Dank jullie wel! Ja ik krijg veel reacties op haar naam, dat was ook de bedoeling hihi goed gelukt dus! ;-)

Omroepers die in de lach schieten is niet uitzonderlijk !

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:43

Wat heeft ze een leuke naam, ik dacht bij tante Cor aan een wollig kleine pony en dan komt er zo'n paard tevoorschijn :D
Maar ontzettend leuk seizoen hebben jullie gehad geloof ik, op de wond na wat natuurlijk echt heel **** is.
Lekker doorgaan, vind jullie kleuren combo ook erg leuk!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:00

Leuk overzicht van je knappe Schimp Elke!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:24

Wat een mooi overzicht en enorm leuke filmpjes!
Kan heel goed zien dat jullie echt de smaak te pakken hebben, in de latere filmpjes zijn je aanrijdlijnen veel scherper, het oogt allemaal veel zekerder +:)+

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 19:34

Wat een mooi paard! :D
Hopen dat die van mij ook zo mooi wordt over een jaartje of 2, die is nu nog helemaal grijs :=

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 20:02

Leuk en wat een mooie vooruitgang!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 00:04

mistid schreef:
Leuk overzicht van je knappe Schimp Elke!

Tnx Mirthe :-D

Saar88 schreef:
Wat een mooi overzicht en enorm leuke filmpjes!
Kan heel goed zien dat jullie echt de smaak te pakken hebben, in de latere filmpjes zijn je aanrijdlijnen veel scherper, het oogt allemaal veel zekerder +:)+

Dank je wel! Ik vind ook dat er enorm zijn gegroeid! De eerste paar crossen viel ik er bijna af van de zenuwen. Nu zijn we meer ervaren en inderdaad zekerder! :)

Joysieee schreef:
Wat een mooi paard! :D
Hopen dat die van mij ook zo mooi wordt over een jaartje of 2, die is nu nog helemaal grijs :=

Pas maar op wat je zegt haha het kan heel hard gaan ineens! Hihi

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 00:14

:D Mooi overzicht zo Elke. Leuk

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:33

Jaa natuurlijk alles gelezen en bekeken :D Erg leuk!! :D
Wat een onwijs leuk paard heb je!! En wat goed dat je dit jaar ook al L bent gaan springen. Wel onwijs balen van d'r knie zeg, dat lijkt me echt naar :(:) Maar gelukkig gaat alles weer top!!
Hele gave foto's en filmpjes allemaal!! :D *\o/*
Op naar volgend jaar :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 19:37

Aaahh Dank jullie wel!!! Heel leuk om te horen.

Nu al zin in volgend jaar!! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:36

Wat heb je toch een mooi paard :D
crossen staat ook nogsteeds op mijn lijstje ;)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 15:45

Anoniem schreef:
Wat heb je toch een mooi paard :D
crossen staat ook nogsteeds op mijn lijstje ;)

Dank je wel!! Het is zooo gaaf!! :D en verslavend haha echt een adrenaline kick!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:46

Dat geloof ik gelijk! Van t voorjaar gaan we een oefencross doen, of crossles ofzo *\o/*

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:32

Mooi overzicht en filmpjes zijn erg goed gelukt!
Ik heb je helemaal in het begin nog wel eens rond zien rijden in Wezep tijdens oefenspringen, jullie zijn erg vooruit gegaan, leuk om dat verschil zo duidelijk te zien!

Alvast succes volgend jaar, maar komt vast helemaal goed met jullie als mooie combinatie! :o

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 17:54

Dank je wel :o

Ja ik was er bv gister ook en dan dik 1.10 parcours foutloos springen kwam ik toch wel heel trots het parcours uit. Dat had ik niet gedacht vorig jaar :-)

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:48

Ah kijk daar gaat het om! Moet je nagaan hoe goed het volgend jaar zal gaan :o