Dit weekend mocht ik mij heerlijk uitleven op het terrein van Outdoor Brabant. Samen met een hoop andere toffe fotografen een gezellig vrijwilligersteam gevormd waarbij ik voornamelijk de sfeerplaten zou schieten. Dat hoef je mij natuurlijk geen twee keer te zeggen en dus heb ik mijn best gedaan om heel wat platen te schieten.
Om jullie mee te nemen in de gezellige Brabantse sfeer, deel ik die graag!
De foto's zijn genomen met een Canon 70D en de 70-200 F/4.0.
Stond jij zaterdag in de demo-ring? Dan is er een grote kans dat ik je op de foto heb staan. Ook de barrelrace op zondag heb ik volledig gefotografeerd. Vraag er gerust naar, dan kan ik ze voor je doorsturen.

Zaterdag ging het er hard aan toe bij de menruiters. Met enorme vaardigheid en ervaring stuurden zij hun paarden door het parcours.

Zondag was Eventing dag. Het was machtig mooi om al die paarden voorbij te zien galopperen. Het ene paard liep nog ruimer en sprong nog hoger dan het ander, wat het een spannende wedstrijd maakte.

En na dit inspannende parcours werden de paarden uiteraard goed afgekoeld en volledig gecheckt.

Die dag werden er ook vaardigheidsproeven gereden per kar. Enkel-, dubbel en vierspan combinaties reden behendig tussen de balletjes door. Maar, uiteraard werd de inspanning eerst gecontroleerd door strenge ogen. Goedgekeurd? Dan werd de hoed afgenomen en tevreden geglimlacht.

Ook het ridderspel was een goed bezocht onderdeel van Outdoor Brabant. Deze show werd gegeven in de demonstratiering en vermaakte voor een halfuur de bezoekers met het kapot slaan van appels en kolen en het kapot steken van houten lansen op schilden. Oftewel, een echt spektakel!

Tussendoor gaven andere ruiters mooie shows weg met hun paarden. Jong en oud bleven er geboeid bij kijken.

De dressuurproeven werden het gehele weekend verreden, maar het blijft mooi om naar te kijken.

Ook het springen ging hard. De ene rubriek na de andere werd met hoge vaardigheid verreden. Tussendoor stonden de grooms te wachten en de paarden te slapen.

Ik hoop dat jullie, net als ik, genoten hebben van deze impressie!
Vragen of tips zijn natuurlijk van harte welkom.