Zo'n 2 weken geleden kwam ik op facebook een advertentie tegen, een pony hengst, 14 jaar oud en 1.50m groot.
Angstig omdat hij eens van de trailer af gevallen zou zijn, maar verder echt een schat in omgang.
Ik zocht al tijden een hengst, ik heb niks met ruinen en ik zoek een leuke dekhengst voor mijn merrie.
( die moet natuurlijk gedekt worden, gewoon hobby matig een veulen fokken en zelf aanhouden. )
Ik zag mijn kans, ik had wat contact met degene die hem aanbood.
Hij bleek in belgie te staan, al gauw 1,5 uur rijden.
Naja als hij leuk is waarom niet he? Helaas had ze geen goede foto's maar wat ze omschreef en wat je aan oude foto's en slechte foto's kon zien was hij wel leuk.
Zondag zijn we gaan kijken, afgesproken dat we gelijk een trailer mee zouden nemen. 2 keer zo'n eind rijden leek ons nou net geen fijn idee en proef rijden kon toch niet.
Toen we aankwamen merkten we al gauw dat ze daar op een iets andere manier paarden houden dan dat wij gewent zijn. Het was niet slecht of gevaarlijk hoor, maar gewoon anders.
Meneertje is super braaf, helaas broodje mager, geen conditie en al tijden geen poetsbeurt gehad. Ook was hij niet geënt, en bleek hij 16 te zijn ipv 14.
Arm ventje, voor een leuk prijsje hem gauw mee genomen.
2 dagen later hem eens aan de longe gezet. Hij is super in omgang, maar in gedrag naar andere paarden, in de wei of op stal soms erg gestresseerd en raar.
Hij moet nog goed gaan groeien in vetjes, spieren en in zijn totale overkomen.
Ze staan niet op volgorde, soms werd hij een beetje gek.
En mijn vriend staat er op, die was hem aan het longeren, die zijn al vrienden

En wat vinden jullie van hem?

Snap aan de andere kant ook wel dat je " even gaat kijken of hij het snapt"