Wat kan ik nu nog doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kevertje40

Wat kan ik nu nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 09:10

Geen idee of ik dit goed heb geplaatst, zo niet mijn excusses.

Hai bokkers,

Ik zit met het volgende, ik ben vrij lang werkeloos geweest, met als gevolg dat ik weer een poosje thuis ben gaan wonen bij mijn moeder, ik weet het niet de beste oplossing na 20 jaar zelfstandigheid.

Alleen had ik niet zoveel keus, mijn vaste lasten kon ik niet meer opbrengen, en wilde niet tot aan mijn nek in de schulden terecht komen.

Echter is de relatie met mijn moeder nooit super geweest, van kinds af aan al niet.oa doordat zij voor zolang ik mij kan herinneren al een alcoholprobleem heeft.

Het enige positieve is dat ik eindelijk weer werk, gister kom ik dus uit mijn werk, loop via supermarkt naar huis, zit ze daar volledig lam in de kroeg. Thuis is dat volledig geescaleerd. Ik ben toen maar even naar buiten gegaan, om beiden even af te koelen.
Toen ik later terug kwam, zaten alle deuren van binnen uit dicht en ze doet dus echt de deur niet open.
Dan sta je dus op straat!
Zijn er bokkers die mij ideeen kunnen geven? Ik weet dus werkelijk niet waar ik vanavond naartoe moet.
Werk is overigens ongeveer 20 uur, meer uren hebben ze nog niet. Via uitzendbureau.

Yaralisa

Re: Wat kan ik nu nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:12

Wat een lastige situatie TS!
Heb je geen familie of vrienden waar je (tijdelijk) heen kunt?

kevertje40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 09:16

Nee helaas is dat niet mogelijk. Was het maar waar.

Salaris is nl ook te klein om nu met spoed wat te huren, door de werkeloosheid is mijn spaargeld ook opgegeten.

Zit dus echt met de handen in het haar, ppfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:18

Later op de dag nog eens proberen of ze de deuren weer open heeft gedaan en anders haar opbellen?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:19

Woon je officieel bij je moeder? Ingeschreven in de gemeente? Anders zou je miss de politie kunnen bellen verhaal uitleggen? Is je moeder een gevaar voor zichzelf want als dat zo is helpt de politie waarschijnlijk wel

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:21

waar heb je vanacht dan geslapen? want je hebt dit vanmorgen pas gepost terwijl je zegt dat het gister is gebeurt

Annem84

Via antikraak instanties een woonruimte regelen?

Camelot en adhoc zijn organisaties waar je voor goedkope woonruimte terecht kan. Denk aan 150 euro in de maand.
Nadeel is wel je er niet eindeloos kan blijven wonen. Meestal is dit tot aan de sloop of verkoop van de woning.

HannahFrouk

Ja, dat dacht ik ook. Misschien is het een goed idee om de politie te bellen en te vragen of de wijkagent dan even kan komen. Dan kan die voor jou misschien bemiddelen (zou wel vertellen waar het mee te maken heeft, met je moeders alcoholprobleem). Of misschien willen ze maatschappelijk werk sturen. Je hebt kans dat als de politie er even een telefoontje aan waagt, je moeder toch schrikt en dan bijdraait?

maximuss

Als je daar ingeschreven staat, kan ze je niet zomaar de toegang ontzeggen. Ik zou dus idd de politie bellen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:23

Tentje kopen en naar goedkope camping. Of melden bij maatschappelijk werk /
het Leger des Heils.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:25

Ik zou het inderdaad later vandaag nog een keer proberen, misschien draait ze nog bij..
Of aan iemand hulp vragen zodat diegene naar je moeder toe kan om te vragen of je weer naar binnen mag. Dat hoeft niet eens perse een agent te zijn, maar misschien een bekende of buurman of zoiets?

kevertje40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 09:26

Ik heb haar al geprobeerd te bellen, gisteravond natuurlijk en vanmorgen vanaf 8 uur al.
Ze gooit de hoorn erop, en stuurt sms dat ik er niet meer in kom.
Is al eerder voorgekomen dat ik haar heel lang niet gezien heb, is wel al heel lang geleden. Dat is van mijn kant af weer redelijk goed gekomen.
Straks ga ik wel langs de daklozenopvang, maar heb geen idee of je daar binnen komt als je een baan hebt.
En natuurlijk ga ik liever niet tussen de verslaafden liggen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:28

Anti kraak woningen zijn prima hoor via zo'n organisatie krijg je vaak gewoon een woonhuis of appartement waar je terecht kunt voor een hele lage prijs.

Mijn vriend heeft 3 jaar in een appartement gewoont voor 125 euro in de maand via ad hoc.

Zo voorkomen ze dat panden doir leegstand gekraakt worden of vervallen raken.

kevertje40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 09:29

Vanacht heb ik in de hal van de flat gestaan en door de stad gelopen.
Nee ik sta niet ingeschreven bij haar.
Antikraak, is een goed idee, daar ga ik gelijk achteraan.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:30

Je bent 17 toch? antikraak is dan geen optie. Antikraak is niet dat je belt en hup je kunt ergens in, om via zo'n organisatie te mogen huren moet je vaak aan allerlei voorwaarden voldoen.

Ik denk omdat je minderjarig bent, het toch beter is om contact op te nemen met de instanties. Je kunt beter even bij een pleeggezin ondergebracht worden dan dat je in het slaaphuis moet pitten. Toch?
Wat een rotsituatie voor je. Lijkt me echt een rotgevoel om zomaar op straat gezet te worden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:36

HannahFrouk schreef:
Je bent 17 toch? antikraak is dan geen optie. Antikraak is niet dat je belt en hup je kunt ergens in, om via zo'n organisatie te mogen huren moet je vaak aan allerlei voorwaarden voldoen.

Ik denk omdat je minderjarig bent, het toch beter is om contact op te nemen met de instanties. Je kunt beter even bij een pleeggezin ondergebracht worden dan dat je in het slaaphuis moet pitten. Toch?
Wat een rotsituatie voor je. Lijkt me echt een rotgevoel om zomaar op straat gezet te worden.

volgens mij schrijft ze eerder dat ze na 20 jaar zelfstandigheid weer thuis woont. Lijkt me niet dat ze dan 17 is

kevertje40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 09:37

Nee ik ben geen 17, heb 20 jaar op mezelf gewoond, ben 41 jaar inmiddels. Ad hoc ga ik mee aan de gang. Zou een top oplossing zijn.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:38

Jeetje TS wat een heftige situatie! ik zou ook proberen contact op te nemen met de instanties, ik denk om te beginnen de wijkagent die kan jou als het goed is ook de weg wijzen hoe en waar je verder moet zijn.
Welke regio zit je (evt via PB natuurlijk) mogelijk kan iemand jou (tijdelijk) onderdak bieden (al is het maar bijv. ivm het weekend dan zijn er volgens mij weinig instanties die iets doen) of helpen bij een of ander

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:42

Kun je misschien tijdelijk ergens in een b en b slapen ofzo?

Je hebt collega's, je kent ze misschien nog niet zo goed, maar misschien kun je wel bij een collega een nachtje op de bank? Kan me voorstellen dat je het eng vind om te vragen, maar je collega's willen je vast wel helpen als ze je situatie horen. Evt kun je dan het alcoholprobleem erbuiten laten en gewoon vertellen dat je moeder je (zonder reden) uit huis heeft gezet en dat je niet naar binnen kunt omdat de deuren op slot zijn.

En antikraak lijkt me een goeie optie.

Zorg dat je wel gewoon kunt slapen he, de hele nacht ergens staan is ook niet goed voor je.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:50

Al je spullen staan nu vast ook nog bij je moeder binnen. Als dit zo is, kan je die iig wel terug opeisen, als ze je spullen niet terug geeft kan je dit bij de politie melden en dan als het goed is helpen ze je dan.
misschien kan je tijdelijk bij een behulpzame bokker terecht

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:52

Wat een rot situatie. Kan je niet tijdelijk met een tentje op een camping terecht tot je iets anders hebt gevonden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 09:54

In welke omgeving woon je?
Je zult sowieso toegang tot je spullen moeten krijgen.

Is dit trouwens een SA? Je eerste post vandaag op een paardenforum en het gaat hierover?
Niet dat het mij wat uitmaakt verder, maar het valt wel op.

kevertje40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 10:07

Nee dit is geen SA, lees al lang mee gewoon omdat ik dit een leuk forum vind. Ik heb mij nu pas geregistreerd.

B en b gaat hem niet worden, ik heb maar een klein inkomen.

Ik ben er ook bang voor dat instanties niet zoveel kunnen voor het weekend. Mijn spullen staan nog thuis, het hoognodige heb ik bij me.

Collega ga ik zeker proberen alleen moet ik pas om 1600 uur werken tot 2000. Dus als dat niet zou kunnen dan sta ik vanacht weer buiten, hotel kan ik niet betalen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:10

Familieleden die je niet tijdelijk kunnen opvangen? Vrienden? Buren?
Nogmaals: in welke omgeving zoek je?

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:13

In welke plaats woon je?