Het ophalen verliep voorbeeldig, heb ik totaal geen klagen over.
[ITP] Hepsie gouden bokt merrie veulen 2011 is thuis, het DUEL...
In de wei is het net alsof ze nooit is weggeweest, ze past naadloos weer in het bestaan van Sjol en Toobs.
Ome Toobs loopt weer hele dag met haar te zeulen en Sjol? Ach, die eet vooral.
Mevr. op haar nieuwe locatie, zonder vliegenmasker, dat ze echt wel op had.
Ze is meester in het verwijderen van die dingen, bij zichzelf en haar weidegenoten.
Maar ja, jong geleerd is oud gedaan...

Ondertussen is mevr. licht aan het werk, nou ja, werk?
Dat heet 1 x aan de hand mee geweest naar de vereniging, met moeders erachteraan.
Paar keer klein stukje gewandeld aan de hand in/om/bij het erf.
(halt, opzij, aw zit erop, voorwaarts hapert af en toe nog een beetje op weg terug naar huis, je zou zeggen die rent terug naar de wei, maar nee.)
Paar keer (als in 2 x) los in de paddock, lekker rollen en dan even draf stap overgangen gedaan, nog geen 5 minuten.
Gepoetst, vastgestaan etc. voetjes afgespoten (1 x).
De smid is geweest (was braaf, Hepsie en de smid)
En ze kan alleen in de wei blijven zonder de hele toko af te breken.
(paard van de boer lenen in wei ernaast zetten en stukje gras bijprikken

Begonnen met dingen samen te doen, gewoon simpel naast mams vaststaan.
Aangezien ze nooit dingen alleen heeft gedaan.
Moet wel zeggen de touwtjes worden wel heel onsmakelijk met Hepsie in de buurt, die sopt ze helemaal tot jakkus. Foto van 26 april.

Uiteraard dit al snel gewijzigd in, alleen uit de wei halen en dingen gaan doen, was geen probleem,
op een heen en weer geroep na zo af en toe, maar dat doen Sjol en Toobs ook.
Woensdag avond laat heb ik nog draad kunnen komen maken omdat het hele stel door een draadje was gegaan (zeg maar het draadje tussen hun kale stukje en dat waar ze elke dag een stukje van bij krijgen) dus kon ik in pyama om 10 uur 's avonds terug naar stal, repareren.
Gelukkig is de Hepsie een ontzettende nieuwsgierige aag en kwam aangesjokt om te kijken wat dat nou was, met die zaklamp.
Toobs sukkelde gezellig mee en Sjol vond dat ze niet achter kon blijven, gelukkig liepen ze zelf naar de goede kant van het draad, gauw dichtgeknoopt

Donderdag 1 mei dacht ik na het poetsen hmmmm, zou de dekensingel van Sjol en Toobs passen?
Ik had verwacht van niet, want ze is toch iets kleiner dan Sjol

Antispekjes training moet dus binnenkort maar beginnen, want zo'n tonnetje op pootjes is ook niet wat.
Zoals te zien is was ze zwaar onder de indruk van de singel

Had er al wel eens beetje op gehangen en geleund, nu dus ook en dan expres aan singel gesjord.
Resultaat?

Tja, ehhh...je zou er bijna zo op gaan zitten, maar dat is natuurlijk niet verstandig, dus niet gedaan.

Toen overwon mijn nieuwsgierigheid het, zou er een zadel passen?
Dus nr 1.
Tja die lag er vooral echt BOVEN op, dus ging hem niet worden

Toen Sjol haar zadel maar gepakt en toen ging Hepsie dus heel gemeen doen

Het is echt schaamteloos die jeugd van tegenwoordig tegen ouderen

Vond dit wel de meest geniale reactie op de eerste keer een zadel op dat is aangesingeld en wel. Oortjes naar voren en tong uitsteken (oke ik geef toe, ze had net brokjes in de emmer gehad)
Wat moet je nou met zo'n pony?
Laat nooit, maar dan ook NOOIT je spullen binnen snuit bereik van je fjorden liggen, al helemaal niet als ze wat te eten hebben gehad.
Het is ook echt net d'r moeder, ik had dit kunnen weten! Stom stom stom.
Die avond moest er dan ook nog maar even pas sessie met een hoofdstel komen, ehhh, tja...
Full past dus echt niet, dat wist ik eigenlijk ook wel aangezien ze ook een cob halstertje heeft.
Maar het bit van Unvajr en later van Tobago paste wel.
Dag later was dit het resultaat even langs de locale ruitershop geweest.
Vrijdag 2 mei.
Nieuwe hoofdstel past! Dus Hepsie voor het eerst echt met hoofdstel en bitje in.
Hoeft ze even niet op een touw te soppen, heeft ze nu bit voor.

Had assistentie geregeld, want ze is nog nooit gelongeerd.
Longe zit aan het halster vast niet aan het bit.
Daar gingen we dan. (assistentie is ook altijd handig voor foto's)
Andere kant op was wat lastiger, maar ging ook, was wel geen ronde circel om me heen, meer een mislukt ei met af en toe een deuk, maar ach.

Was heel blij dat er ook een stofzuiger stand op zat, dan liep ze echt even heel lekker, was maar half rondje, maar ze deed het.
Goed na nog geen 7 minuten longeren, alles eraf gehaald mocht mevr. nog even lekker rollen.
Dat wat ze al wou toen we net de paddock in kwamen, maar uiteraard niet mocht

Ik wacht dus op het addertje onder het gras, want het gaat TE voorbeeldig en het is wel een pretmadam, dus er gaat nog wat komen, maar wanneer en wat?
Vandaag had ze gewoon vrij, morgen wil ik eigenlijk naar de vereniging wandelen zonder ander paard erbij heb hulp dus uitgelezen kans.
Opleiding wordt vervolgd.