we zijn eindelijk winstpunt waardig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

we zijn eindelijk winstpunt waardig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 18:42

ook al was het onderling :D

vandaag deed ik mee aan my special horse competition bij stal de kroo!

en mijn grootste doel was om hem de ruimte te geven en niet dubbel te vouwen van de zenuwen zoals de vorige keer!

en dat is gelukt! ik ben toch zo verschrikkelijk blij! dat kan ik jullie niet vertellen!

we zijn beloond met 182 punten! dus dat betekend dat als ik officieel had gestart dit mijn eerste winstpunt had geweest!!

tips zijn uiteraard enorm welkom! maar wees lief voor ons :j dit is onze 3e wedstrijd en hij is nog erg jong :j

bij deze de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en als laatst nog een stukje film! op het einde kakte hij wel in :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:46

Als wedstrijd leek denk ik niet dat je hier officieel een winstpunt mee gereden zou hebben.
Nog veel te veel spanning in het geheel volgens mij, maar geen idee wat anderen hier van zeggen.
Wel een ontzettend leuk gaaf paard waar volgens mij aardig potentie in zit! :j

Kempertje

Re: we zijn eindelijk winstpunt waardig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:50

Joh! Dat ziet er al goed uit! Het begin is gemaakt moet je maar denken! Wat mij opviel is dat je nogal naar beneden kijkt. Probeer eens wat meer voor je uit te kijken en af en toe vriendelijk na de jury te lachen, dat kan nooit geen kwaad hihi

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:54

Ik ben jet met het commentaar hierboven eens.

heb jw filmpje gekeken en er zit nog behoorlijk wat spanning in. Het beeld mag een stuk rustiger worden, het halstrekken mag meer bevestigd worden, het doorzitten en de middendraf mogen meer ontspannen.
probeer vooral de rust er in te houden. Ik heb het idee dat het tempo iets boven gemiddeld ligt. Als je daar al iets meer rust in neem denk ik dat je de hele proef beter kan rijden :)

Overigens is het echt niet slecht! Ik zie een paard met veel looplust en dat is erg fijn!
iets meer rust en ontspanning en dan is het zekerweten winstpuntwaardig!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 18:57

@ moonfish, dankjewel, tuurlijk er zit nog een boel spanning in, maar voor mij is wedstrijden rijden nieuw en voor hem ook :j en de gallop is het grootste stress moment voor ons beide!

@ kempertje, dankjewel! haha ja daar heb je een punt ja! heb zelf totaal niet door dat ik zo naar benee kijk :')

@ lauke, dankjewel! nu moet ik eerlijk zeggen bij het inrijden ging het allemaal top! heerlijk en was zo klaar met inrijden maar de proef, dan denk ik dat ik niet meer zo zenuwachtig ben maar dan kom ik in de ring en dan ben ik zo gespannen, en dan gaat het gewoon niet zo fijn haha

tempo is inderdaad een goede tip! dankjewel!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:59

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:02

Om die spanning wat af te laten vloeien kan die tempocontrole heel erg helpen.
tenminste, dat heb ik zelf gemerkt.
probeer dan een beetje op safe te rijden. Niet te veel willen en je paard de ruimte geven om goed te ontspannen. Als dat eenmaal voor elkaar is kan je er meer aan gaan rijden :)

succes iig!!

je hebt een mooi paard, al twijfelde ook ik of t wel een fries was haha. De sokken hebben me gefopt :+

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:04

bedankt voor de tip! dus dan iets meer terug rijden en dan krijg je wat meer ontspanning :)

haha dat zeggen onwijs veel mensen :D maar vind hem veel chiquer zonder sokken <3

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 21:22

dank jullie wel !! :D

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:34

Ik denk dat het officieel geen winstpunt waard zou zijn, maar dat betekent niet dat het slecht is hoor!
Op de foto's zie ik dat je je teugels vaak in een boogje hebt hangen, probeer contact te houden. Probeer verder om de hoeken iets verder in te rijden en wat stelling naar binnen te vragen in de hoeken en de wendingen, dit kan je thuis ook goed oefenen (nu kijkt je paard af en toe naar buiten), dan gaat de buiging en de nageeflijkheid ook al makkelijker. Ten slotte mag het tempo wel een heel stuk lager, nu loopt je paard onder je uit. Jij moet de controle hebben! Je benen mogen ook wel wat stiller, probeer niet elke pas aan te drijven maar alleen als je paard te langzaam gaat (wat ik nog niet zo snel zie gebeuren, haha :P), of als je naar een andere gang wil.
Zou nog ff lekker een paar maandjes thuis oefenen voordat je officieel gaat starten, is veel leuker als het echt bevestigd is en je met wp thuiskomt dan als je telkens teleurgesteld bent.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:51

Als eerste: wat een PRACHTIG paard! Volgens mij heeft die veel potentie en een goed lijf voor de dressuur.

Zoals al genoemd is er nog veel spanning. Je ziet dat hij of zijn onderhals er uit drukt of hij knikt zijn hoofd en loopt dan achter de teugel--> dan heb je ook geen contact meer met hem.

Op de foto van het halsstrekken zie je dat hij je hand op durft te zoeken.
Als het mijn paard zou zijn (wat het helaas niet is :+ ) zou ik hem een tijdje lekker naar voren rijden met wat meer ruimte. Zo wordt hij zelf wat sterker en zijn onderhals minder.
Juist niet terug rijden, dan zal hij nooit je hand opzoeken. Als hij over een tijdje beter je hand opzoekt en je meer contact heb, dan kun je hem terug rijden. Maar dat is mijn mening.
Maar hij heeft het zeker weten in zich!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 14:03

@ myrthe, bedankt voor je tips! :D tijdens het inrijden enz was de stelling echter geen probleem, en thuis al helemaal niet :) maar dan kom ik op dat moment in de ring, en ik stop met rijden... dan ben ik zo zenuwachtig dat ik alles vergeet, stelling, in de hoeken rijden, meer ruimte in de hals geven enz :) dus het is echt mijn spanning die ik meteen op hem projecteer!

@ramboe, dankjewel! leuk, klopt we hadden echt spanning, maar dat is echt mijn spanning die ik op hem projecteer :')

klopt hij zoekt me echt op, maar op zo'n moment sta ik zo stijf van de spanning, dat ik vergeet wat ik moet doen om hem constant te houden :j dus jij adviseerd weer, meer vooruit rijden en ruimte geven om de zakken (voorwaards neerwaards?)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 16:46

Zou een mod mijn topic alstublieft willen verplaatsen naar rij- itp? Als er nog geen eens leuke reacties zonder opbouwend commentaar gegeven mag worden zoals de laatste 2 die zijn verwijderd, vind ik een beetje maf

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 17:38

Als topicstarter kies je bewust om je topic of op HAW of op RIJ-ITP te plaatsen.
De regelgeving op HAW is inderdaad streng om zo een duidelijk onderscheid te houden tussen deze twee topics. Regels: [RT-HAW] Regels en Richtlijnen [HAW] Horses At Work

Ik verplaats bij deze je topic naar RIJ-ITP.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:20

Nou nogmaals mijn reactie dan;) slim dat je t verplaatst hebt! Ziet er al zoveel fijner uit dan vorige wedstrijdje. Komt echt helemaal goed met jullie. Stelling had je idd goed op geoefend in inrijdbaan maar viel mij ook op, dat het met het proefje een beetje vergeten werd :D

RidingDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:36

Wat een prachtig paard!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:43

Wat een mooie combinatie zijn jullie, grijze jasje staat je heel mooi.
Je paard ziet er prachtig uit , zo te zien potentie genoeg.
Lekker door werken aan de ontspanning,komt het vast wel goed.
Veel succes samen!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:48

wat een plaatje van een paard zeg!

er zitten volgens mij al hele mooie stukken in, daarop doorbouwen en vooral werken aan rust en ontspanning en dan gaan die winstpunten vanzelf binnen komen!

succes!

caramel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:20

Op het filmpje is ook te zien dat je je handen nog veel beweegt, probeer deze ook stiller te houden.

Super mooi paard trouwens, zou niet zeggen dat het een fries is haha

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:04

knappe gossa!! al stukken beter er het zal alleen maar beter gaan.
je hebt zelf al die knopjes er op gezet en wees er maar heel trots op!:)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 21:23

wow wat een boel reacties!

bedankt allemaal voor de leuke reacties en de goede tips! ga er zeker mee aan de slag! :j

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:30

Wat een fijn paard! Daar zit enorm veel in durf ik zo te zeggen.

Helaas ga ik mee met de rest, heb zo is hier en daar onderdelen zitten punten en kom niet echt in de buurt van een wp. Maar overal zie ik als oorzaak spanning en onrust vanuit de ruiter. Je paard bouwt zo te zien snel spanning op, maar ik vind jou zelf ook onrustig rijden in je lijf waardoor het beeld nog chaotischer wordt. Werk aan de rust als combinatie wees bewust van elke hulp die je geeft en ontwikkel balans. Lekker veel op ander terrein rijden zodat het allemaal heel 'gewoon' wordt en dan is dat al een wereld van verschil!

Met zo een fijn paard zie ik echt wel wat in jullie als combinatie! Back to basic en werken aan je tempocontrole en ontspanning!

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:32

Prachtig paard! Ik vind je wedstrijdset ook erg mooi zo :j

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:30

Het is een prachtig paard!

Ik zie nog veel spanning, en dat is zo gevaarlijk bij de jury. Ik heb laatst ook een onderlinge gereden en dat ging ongeveer ook zo, iets meer spanning nog, en daar had ik in de 160 punten en daar werd al op officieel gejureerd. Ga eerst nog meer werken aan die ontspanning, en dat je zelf wat rustiger rijd. Het zou zo zonde zijn als je nu op officieel gaat en steeds lage punten rijd. Het is een paard wat zeker hoog kan komen!

Veel succes samen.

vampmelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:46

Ik vind het ondanks de wat mindere puntjes toch een heel fijn beeld! Je hebt een supermooi beestje onder je billen. :o

Er is inderdaad, zoals al in de vorige reacties vermeld, aardig wat spanning in beeld. Ik vind hem nog niet constant lekker over zijn rug lopen en soms zie je ook wat spanning van voren waardoor hij omhoog komt. Wel moet ik zeggen dat hij je handen heel mooi volgt dus ik denk dat de ontspanning erin rijden helemaal geen probleem word, om het even opbouwend te zeggen (: probeer ook als hij versnelt hem er niet onder je uit te laten lopen dmv in een vast tempo te blijven lichtrijden. Dat voorkomt die kleine uitschietertjes en helpt enorm mee een ontspannen tempo vast te houden. Ik blijf altijd meetellen in mijn hoofd, 1-2-3-4, 1-2-3-4, bij mij helpt het perfect, en dat zegt heel wat met een ex-draver ;)

Als eenmaal de ontspanning erin zit word het voor jou ook makkelijker door te zitten en de tijd te nemen om een vloeiende overgang in de galop te maken. Ik zie namelijk in de voltes (of zo lijkt het in iedergeval) dat je moeite hebt met lekker doorzitten en dat geeft weer wat spanning terug. Als hij lekker over zijn rug loopt en wat lager ingesteld word denk ik dat je relaxed terug kan zitten en een overgang in 1 keer vol power kan maken.

Verder letten officiële jury's (daar ben ik afgelopen weekend achtergekomen := ) tegenwoordig in de B ook al op je buiging en stelling. Aanleuning nog niet zo heel veel, maar merk toch dat de punten hoger liggen als je een ontspannen aanleuning kan laten zien. Probeer hem voornamelijk in de hoeken en figuren wat naar binnen te laten kijken, en op de voltes zijn lichaam mee te laten buigen. Ook bij het halsstrekken vragen ze buiging en ik kreeg ook als commentaar dat het paard tot kniehoogte moet zakken, en vloeiend je hand moet blijven volgen.

Verder zie ik heel veel potentie van zowel ruiter als paard en met die kleine puntjes wat beter uitgewerkt denk ik dat je inderdaad zo door de B heen vliegt. Wees je gewoon bewust van de strenge jury's die er af en toe tussen zitten en je keihard afrekenen op dit soort puntjes.

Veel succes en plezier! :evaw: