Wij hebben onlangs onze eerste oefencross gereden, en afgelopen weekend in Hoofddorp ons B springen debuut gemaakt.
Dit topic is een combi van cross en springen foto's, als het hier niet goed staat hoop ik dat het verplaatst wordt naar de goede plek

Ik heb een moeilijke tijd achter de rug, en het rijden met Ed geeft mij enorme motivatie en energie om door te gaan. Verder wil ik er hier niet over uit wijden, als er vragen zijn hoor ik het wel. Ik ben super dankbaar en blij dat ik zo'n geweldig gaaf paard heb, die me door deze periode heen sleept. Dit topic voelt een beetje als een eerbetoon aan Ed. Mijn maatje!
Mijn paard heet Eduardus, en is van 18 mei 2009. Ik heb hem gekocht toen hij 6 mnd oud was, en samen met mijn instructeurs ( westernwranglers op bokt) heb ik hem zadelmak gemaakt en beleerd tot waar hij nu is.
Hij is lichamelijk wat beperkt, want hij heeft een lichte vorm van ataxie. Dit uit zich in verminderde kracht in zijn achterbenen, met name rechts maar ook links. Hij zakt dan door zijn knie heen, vooral als hij moe wordt. Dit hebben we aangepakt door veel spierversterkende oefeningen met hem te doen, om de achterhand sterk te maken. Dit helpt gelukkig erg goed!
Het feit dat wij een cross kunnen rijden, en kunnen springen zegt genoeg denk ik
. Het gaat eigenlijk zo goed dat ik vaak vergeet dat hij een beperking heeft. Ambities zijn er volop. Ik wil deze zomer onze eerste officiele sgw starten, en eind van het seizoen door het L springen zijn.
Ik ben enorm trots op wat wij de afgelopen tijd bereikt hebben, vandaar dat ik wat foto's met jullie wil delen! Ik ben me ervan bewust dat mijn houding tijdens het springen nog niet ideaal is, daar wordt hard aan gewerkt.
Ik hoop dat jullie ervan kunnen genieten!
Eerste regio training Moordrecht:

Oefencross Lisse, wat was ik ongelofelijk trots, en wat hadden we een lol! Eerste ronde was hij kijkerig, maar de 2e ronde een nagenoeg perfect rondje gereden, 2 seconden van de ideale tijd!
Foto's zijn gemaakt door Boelomeijer fotografie:

Regiotraining Ede:
Een struikelmoment doordat hij zijn voorbeen niet goed optilde ( tja, niks met ataxie te maken dus!)
En ons debuut in de spring ring, 1e winst gereden, en 15e van de 32. Trots!!!
Edje heeft ruimte genoeg over
Hindernis hiervoor ging het niet zo lekker, bijna weigering maar hij sprong toch. Daardoor kwam ik niet mee en trok ik hem in zijn mond. Vandaar dat ik hier maar 1 ding dacht, en dat was vrijheid geven van voren. Iets losgegooid daardoor. Maar plaatje ben ik erg blij mee!
Rijtechnisch commentaar is welkom, mits het opbouwend is