Esmee (v. Daddy Cool) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Esmee (v. Daddy Cool) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 22:48

Esmee is mijn zelfgefokte bijna vijfjarige merrie en nu sinds een jaartje onder het zadel. Helaas heeft ze vanaf begin november met een blessure gestaan, eind december zat ik er voor het eerst weer op en een maand geleden hebben we groen ligt gekregen weer alles te doen. En dat nam Esmee nogal letterlijk, waar ze in de opbouwperiode super braaf was, is ze de laatste weken lekker aan het puberen. Tijdens deze fotoshoot hadden we de versie ik zie overal spookjes en wil alleen maar hard.......overigens zat er ook een duif in de bak, waar we af en toe ongeveer overheen reden, hij vlak voor haar voeten opvloog, en mevrouw nog niet eens met haar ogen knipperde. Maar je eigen schaduw op de muur......levensgevaarlijk!
Ik heb zelf de neiging haar wat kort in de hals te maken, zeker als ze zo druk is, waardoor ze veel te veel opkropt en kort en snel in haar beweging wordt. Daarbij duik ik zelf voorover en zwiep mijn been naar achter. Dit zijn dus punten waar aan gewerkt wordt, dat ik voldoende los laat en op mijn kont ga zitten en zij meer lengte maakt.
De foto's zijn gemaakt door Xeen hier op Bokt, ben er super blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Check die vleugel aan mijn linkerelleboog :D ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eske_B

Re: Esmee (v. Daddy Cool) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:51

Wat een knap merrietje!
Krijg je ook met zo'n naamgenoot O:)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:55

Wat een leuk paard!

Ik zou wel goed op je eigen houden gaan letten. Op eigenlijk elke foto ligt je onderbeen naar achter (en zit je voorover) Volgens mij moet je lichaam in zijn geheel een stukje kantelen. Het op je kont zitten wordt dan ook een stuk makkelijker.

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:59

Wat een prettig beeld, ik kijk met veel plezier naar je foto's, tevreden paard en tevreden amazone! Je rijdt met respect voor je paard. Mooi paard ook nog, veel plezier verder samen.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:02

Wat een mooie compacte merrie! <3
Pas je wel goed in je zadel?
Je zit vaak voorover en daardoor gaan je onderbenen naar achter. Verder ziet het plaatje er goed uit hoor! Lekker ontspannen.
Laatst bijgewerkt door D_Desteny op 21-03-14 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 23:02

miccamaaike schreef:
Wat een leuk paard!

Ik zou wel goed op je eigen houden gaan letten. Op eigenlijk elke foto ligt je onderbeen naar achter (en zit je voorover) Volgens mij moet je lichaam in zijn geheel een stukje kantelen. Het op je kont zitten wordt dan ook een stuk makkelijker.

Zie bovenstaande tekst, daar zijn we hard mee aan het werk.......maar op het moment dat er spanning komt duik ik nog steeds vrolijk terug voorover.....had iemand gezegd dat paardrijden simpel is :D ?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 23:04

D_Desteny schreef:
Je zit vaak voorover en daardoor gaan je onderbenen naar achter. Verder ziet het plaatje er goed uit hoor! Lekker ontspannen.

Dit zadel is al een hele verbetering, past prima voor mij. Tot voor kort had ik een Euroriding Diamant en dat was echt drama, klapte ik nog verder op naar voren en had na elke keer rijden last van mijn rug. De rest moet gewoon verbeteren door oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:08

miccamaaike schreef:
Wat een leuk paard!

Het komt volgens mij doordat ts teveel gebruik maakt van de lepel. Een grotere inch. Lost dit vaak wel op. Maar wat een leuk gefokt beestje zeg.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:09

Twinklebel schreef:
D_Desteny schreef:

Dit zadel is al een hele verbetering, past prima voor mij. Tot voor kort had ik een Euroriding Diamant en dat was echt drama, klapte ik nog verder op naar voren en had na elke keer rijden last van mijn rug. De rest moet gewoon verbeteren door oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Dan heb ik niks gezegd. :)
Veel plezier samen!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 23:10

Met een grote inch was het probleem juist veel groter.......probleem heeft bij mij vooral te maken met de breedte van de zit. Als dit erg breed is krijg ik last van mijn heupen/si-gewricht en kieper ik nog meer naar voren om dit te ontlasten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:13

Ik vind het een heel fijn ogend en aansprekend paard. Mooie hals zit er ook op voor hoe weinig ze nog maar in het werk staat!

Je houding is al gezegd, probeer je bekken te kantelen en je hak onder je heup te houden. Je zal merken dat je daardoor al veel minder snel voorover kiept.
Ook loopt je paard nog behoorlijk voorover, hierdoor val jij natuurlijk ook eerder voorover. Ik zou zelf bezig gaan om haar wat meer op het achterbeen te krijgen. Veel tempowisselingen rijden om haar sterker te maken en te activeren aan die achterkant. Zodra je paard minder op de voorkant loopt zal jij ook minder voorover gaan vallen :)
succes!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 23:15

Twinklebel schreef:
miccamaaike schreef:
Wat een leuk paard!

Zie bovenstaande tekst, daar zijn we hard mee aan het werk.......maar op het moment dat er spanning komt duik ik nog steeds vrolijk terug voorover.....had iemand gezegd dat paardrijden simpel is :D ?

haha ik ben wel de laatste die dat zal beweren, ik ben koning in voorover duiken!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 02:37

Zoals je zelf al aangeeft zit je heup vast (bovenlichaam gaat naar voren en benen gaan naar achteren). Ik vind het in ieder geval geen onplezierig beeld, je lijkt me een vriendelijke ruiter die gewoon nog wat werk aan zichzelf heeft :)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:44

Fijne plaatjes hoor Fieke! Je hebt dr steeds beter en losser aan het lopen wat weer ten goede komt in haar gehele lichaamsgebruik!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:43

Wat loopt ze prachtig zeg! Lekker actief, erg fijn om naar te kijken!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:55

Fiek, wat is ze knap geworden! Ik zie eigenlijk geen foto waar ze te kort in de hals is.. Ik vind haar erg netjes lopen. En wat betreft je houding daar ga ik niks over zeggen, je weet zelf waar je aan moet werken! Maar wat onwijs gaaf om jullie zo te zien gaan.. Ik kom snel een keertje kijken.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:55

Jeetje wat een mooie merrie!

_Megann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:49

Leuk paard!! <3

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:17

Wauw dit beest is echt gaaf !! Wat een nek zit erop !

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:23

Mooie foto s fiek!! En hals is al langer dan toen ik haar zag! Lekker door blijven puzzelen, esmee is pracht merrie met gouden karakter!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 21:00

Reformer schreef:
Fiek, wat is ze knap geworden! Ik zie eigenlijk geen foto waar ze te kort in de hals is.. Ik vind haar erg netjes lopen. En wat betreft je houding daar ga ik niks over zeggen, je weet zelf waar je aan moet werken! Maar wat onwijs gaaf om jullie zo te zien gaan.. Ik kom snel een keertje kijken.

Had ze er niet tussen gezet, maar we kunnen het wel heel goed hoor, kort in de hals over de kop lopen.....
Afbeelding

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 01:25

Ziet er erg fijn uit! Zo zie ik het graag! En wat betreft je laatste foto hierboven, je hebt je OP kunnen vullen met enorm prettig uitziende plaatjes, dus dat wil zeggen dat je dus vaak super fijne stukjes er tussen hebt zitten! Streven naar meer goede stukjes is altijd goed :) succes en veel plezier met je mooie paardje!!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:23

Schitterende merrie, prachtige hals (van aanzet tot end) en zo vanaf de foto's te zien lekker losse gangen.
Wat ik denk te zien vanaf de foto's is dat je je balans veel te laag hebt. Je zet druk op je bovenbeen ter hoogte van je knie/ begin binnenkant bovenbeen. Dat kan ik me voorstellen bij een loperig en schrikkerig paard, maar daarmee maak je het risico van een val eerder groter dan kleiner. Probeer je balans meer bij je bekken/onderbuik te houden. Je heupgewricht te ontspannen en je bovenbenen meer af te laten hangen, dan gaat je onderbeen vanzelf de juiste positie kiezen en val je bovendien veel minder naar voren met je bovenlichaam.
Succes nog samen, je rijdt haar verder fijn dus ik zie er wel toekomst in :D

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:59

Wat een hals, wat een mooi paard <3

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:35

Wat een leuk dier! Heeeel zuinig mee zijn, gaat een hele leuke worden als je 't mij vraagt!