Bogan, Flemmingh x JetSet training richting M1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Bogan, Flemmingh x JetSet training richting M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 21:49

Hai Allemaal

Na de regio in het L1 waarbij we net 4e werden heeft Bogan lekker even vrij gehad. Daarna ben ik 'm rustig op gaan pakken om te gaan trainen richting het M1.
Na een weekje weer rijden ben ik eens gaan proberen of we het stukje schoudervoor uit konden breiden naar schouderbinnenwaarts en of het lukte een contragalopje te rijden.
Schouderbinnenwaarts deed hij eigenlijk heel makkelijk. Natuurlijk mist hij soms wat lengtebuiging, maar ik was niet ontevreden.

Contragalop was even wennen voor ons. Tenminste, vooral voor mij, ik was iets te enthousiast en ging een beetje ondoordacht een volledige gebroken lijn maken, wat natuurlijk niet ging _O- daarna op het gemakje gewoon een gebroken lijn 5 meter gereden en tadaaaa dat ging vrijwel meteen goed. Wel viel hij flink uit elkaar en ging hij erg groot galopperen. Na een paar dagen hierop oefenen en zelf heel bewust elke sprong te rijden en voelen is dat al heel veel beter. Af en toe probeer ik een stukje verder te rijden dan het gevraagde in het M1 en dat gaat ook redelijk goed. Niet altijd, maar door proberen kun je leren :+

Deze foto's en filmpjes zijn een weekje nadat we het voor het eerst oefenden.

In de training zijn we altijd veel bezig met schakelen, losgelatenheid. De zogenaamde truukjes komen dan vanzelf wel goed.

In mijn profiel staat genoeg te lezen over onze geschiedenis etc :D

En ja, Bogan is behoorlijk groot (bijna 1.80) en ik klein (1.62)

Foto's staan bewust op ITP en niet op HAW ;)

Mijn cap zit geloof ik standaard scheef
Afbeelding

Galop rechtsom
Afbeelding

Afbeelding

Even tussendoor belonen na een lastig stukje in galop
Afbeelding

Drafje, hier valt hij net wat door mijn been heen en mag wat actiever.
Afbeelding

Dus even wat door rechts
Afbeelding

En weer loslaten
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts, hier zie je mijn struikelblok qua houding, zak een beetje in bij mijn schouders/hang wat naar achteren.
Afbeelding

Even een keertje wat meer eruit rijden, alleen vindt Bo dat nog lastig dan bovenin te blijven :)
Afbeelding
Afbeelding

Heb via youtube een muziekje erbij gezet, maar geloof dat het geluid daarvan vrij hard staat...

Anoniem

Re: Bogan, Flemmingh x JetSet training richting M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:23

Ik blijf jullie een hele leuke combi vinden, hij is zo stoer :D
Wat me wel opvalt is dat hij wat spanning heeft in de bovenlijn. Hij maakt zijn passen achter niet helemaal lekker af en blijft wat recht in de hals vanuit de schoft. Je ziet ook in de galop dat hij heel veel moeite heeft met takt te behouden en op het achterbeen te komen. Probeer hem in de contra wat rechter te houden op je buitenteugel. Verder zou ik nog iets vanuit ontspanning blijven werken en hem kleine stukjes oppakken om de ontspanning te behouden. Maak het hem niet te moeilijk.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:23

Ziet er netjes uit! Leuk paard
En je past er prima op, je toont niet klein :)

Als tip wil ik je mee geven om sbw vanuit een volte te oefenen, zodat je gelijk stelling en buiging hebt
Tenminste zo heb ik het geleerd :+

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 22:33

Joolien schreef:
Ik blijf jullie een hele leuke combi vinden, hij is zo stoer :D
Wat me wel opvalt is dat hij wat spanning heeft in de bovenlijn. Hij maakt zijn passen achter niet helemaal lekker af en blijft wat recht in de hals vanuit de schoft. Je ziet ook in de galop dat hij heel veel moeite heeft met takt te behouden en op het achterbeen te komen. Probeer hem in de contra wat rechter te houden op je buitenteugel. Verder zou ik nog iets vanuit ontspanning blijven werken en hem kleine stukjes oppakken om de ontspanning te behouden. Maak het hem niet te moeilijk.

Dank je :)

Spanning klopt inderdaad wel, op de momenten dat ik wat meer power erin rijd hij het nog niet de hele tijd volhouden om los te blijven. Ik zet hem dan weer wat terug, zoek de ontspanning en losgelatenheid weer op en rijd er dan weer uit, daar bestaat eigenlijk mijn hele training uit. In de ideale situatie, soms vergeet ik het en word ik te fanatiek en rijd wat teveel door :+ Zeker in draf heeft hij hier nog moeite mee.
In galop is het kleiner galopperen nog heel moeilijk voor hem, al blijft hij hier wel veel losser in dan in draf. Op het achterbeen zijn we druk mee bezig, maar dat zijn nog hele kleine stukjes wat lukt :D Maaaaar die kleine stukjes worden vanzelf groter.

Hij gaat nog steeds met sprongen vooruit, verbaas me er elke keer weer over, zeker als je ziet waar we vandaan komen.

Qua contra viel het me na dit filmpje idd op dat ik teveel stelling vraag, ipv wat rechter, wordt dus aan gewerkt ;)

Estherr__1 schreef:
Ziet er netjes uit! Leuk paard
En je past er prima op, je toont niet klein :)

Als tip wil ik je mee geven om sbw vanuit een volte te oefenen, zodat je gelijk stelling en buiging hebt
Tenminste zo heb ik het geleerd :+

Dank je, ook voor je tip :)
Schouderbinnenwaarts oefen ik op verschillende manieren, ene keer op de hoefslag vanaf de hoek, andere keer vanuit een volte, binnenhoefslag of ik wend op de korte zijde af en zet het dan in. Aangezien hij het heel goed oppakt rijd ik het liefste zoveel mogelijk op de binnenhoefslag en dan op de langezijde inzetten, aangezien het in de proeven ook vanaf de hoek is.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:09

Knappe kasteelmans :):)
Vind hem echt lekker in z'n spieren staan hoor, michelle!
Vind jullie (ondanks het klein/groot verschil) echt een leuke combi!
Gaat echt helemaal goedkomen in het M1 binnenkort, zal ik alvast een plaatsje reserveren in Ermelo? :Y)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:28

Vind hem echt gaaf, ziet er goed uit Michelle op naar jullie debuut! :D

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 15:02

Gaaf om het zo te volgen van jullie!
Het kastelenpaard inderdaad, haha. Alles lijkt klein bij hem, zelfs het zadel lijkt er 1 voor een pony, haha.

Hoop dat we nog meer van jullie gaan zien! :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 16:26

__Astrid schreef:
Knappe kasteelmans :):)
Vind hem echt lekker in z'n spieren staan hoor, michelle!
Vind jullie (ondanks het klein/groot verschil) echt een leuke combi!
Gaat echt helemaal goedkomen in het M1 binnenkort, zal ik alvast een plaatsje reserveren in Ermelo? :Y)

Dank je! We gaan inderdaad wel voor Ermelo :D

Tsplendid schreef:
Vind hem echt gaaf, ziet er goed uit Michelle op naar jullie debuut! :D

Thanks! Erg druk met het achterwaarts... oef

Mendyh schreef:
Gaaf om het zo te volgen van jullie!
Het kastelenpaard inderdaad, haha. Alles lijkt klein bij hem, zelfs het zadel lijkt er 1 voor een pony, haha.

Hoop dat we nog meer van jullie gaan zien! :D

Kastelenmans, kastelenpaard hahaha

Het is de bedoeling lekker bezig te blijven inderdaad :)

Thanks ladies

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:12

Wat een mega paard, wel een mooi dier. Het ziet er goed uit!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:42

Wat een knap paard!
Ben ook echt jaloers op jou haar :wow:
Maar ik krijg mijn haar al bijna niet in een knot voor wedstrijd, hoe doe jij dat? :')

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 18:47

Gaaf dier!

Alleen lijkt je rijbaan wel zwaar, Klopt dat?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 18:54

PrizTwir schreef:
Wat een mega paard, wel een mooi dier. Het ziet er goed uit!

Dank je, hij is inderdaad lekker aan de maat haha

josje4 schreef:
Wat een knap paard!
Ben ook echt jaloers op jou haar :wow:
Maar ik krijg mijn haar al bijna niet in een knot voor wedstrijd, hoe doe jij dat? :')

:o

Ik ga er binnenkort een tutorial van maken _O- Ik maak een zo laag mogelijke en strakke staart, dat vlecht ik strak in. Dan draai ik de vlecht als knot en zet het vast met een stuk of 8 echte knotspelden. Zit als een huis, als het moet dagenlang haha

Hier zie je een beetje het eindresultaat
Afbeelding

ankie2013 schreef:
Gaaf dier!

Alleen lijkt je rijbaan wel zwaar, Klopt dat?

Klopt, moest nodig gesproeid worden ;) Nu gelukkig heerlijk te rijden :)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:03

Ziet er goed uit Michelle! Bogen is zo'n gaaf beest! :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 19:04

Dank je Dyoka :)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:32

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 19:40

josje4 schreef:

Doordat het zo strak zit kan het soms weleens pijn geven ja haha
Maar uitzakken is echt onmogelijk als je het goed doet. Gebruikte je wel echte knotspelden? (dus geen gewone schuifspeldjes)
En met de speldjes moet je de knot echt aan je haar vastmaken, dus het ene pinnetje op je hoofd zetten en dan "naar je knot schuiven" (dat het ene pinnetje in je knot zit, maar de andere eigenlijk voor het elastiekje van je staart) Als je dat met een paar spelden doet zit die echt zo vast als een huis.

Zo'n donut heb ik ook lang gebruikt, maar mijn haar is er echt te lang en te dik voor. Het bleef wel zitten, maar mijn cap past dan niet. Die moet ik zo'n 2 cm boven mijn hoofd uit laten steken of helemaal op mijn neus zetten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:26

Ziet er goed uit, Michelle! Dat M1 debuut zal wel goed komen. :)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 23:16

Super leuke combinatie, ziet er erg vriendelijk uit. Wat zit je mooi stil :)
succes met je debuut

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 23:27

Nies_ schreef:
Ziet er goed uit, Michelle! Dat M1 debuut zal wel goed komen. :)

Ben benieuwd inderdaad!

lianne__ schreef:
Super leuke combinatie, ziet er erg vriendelijk uit. Wat zit je mooi stil :)
succes met je debuut

Dank je wel!

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 00:27

Lijkt me knap lastig om die grote reus bij elkaar te rijden en hem daar ook mooi te laten!
Knap werk, komt vast goed daar in de M ;)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 09:27

Dank je wel. Het is inderdaad best lastig met zo'n grote.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:21

Vind jullie zo een leuke combinatie! Het beeld ziet er heel vriendelijk uit, wat mij betreft mag hij achter nog wat vlugger worden, misschien wat meer gaan 'spelen' met die sb, daar wat in schakelen, dan heeft die dat vanzelf door! Maar met zo een kasteel verveel je je nooit!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:34

Ziet er goed uit hoor. Komt helemaal goed! Let wel op je stelling in de galop. In het eerste filmpje aan het eind rijd je dus rechtergalop contra. Blijf hem wel naar rechtsgesteld houden. Met je rechterbeen vertel je hem welke richting hij op moet, niet je handen. In de linkergalop heb je teveel stelling naar links en valt hij wat over de schouder weg. Recht tussen twee teugels en benen.
Ik oefen het schouderbinnenwaarts graag vanaf de volte, zo om de begrenzing goed te kunnen bewaken. Dan is een rechte lijn zo gedaan.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 14:12

vilouma schreef:
Vind jullie zo een leuke combinatie! Het beeld ziet er heel vriendelijk uit, wat mij betreft mag hij achter nog wat vlugger worden, misschien wat meer gaan 'spelen' met die sb, daar wat in schakelen, dan heeft die dat vanzelf door! Maar met zo een kasteel verveel je je nooit!

Dank je wel!
Hij mag niet alleen vlugger worden, hij móet zelfs vlugger worden haha

Zodra hij zijn balans heeft gevonden in de SB dan ga ik zeker schakelen daarin, maar als ik nu er wat uit wil rijden, dan verliest hij nog teveel balans.

karijn schreef:
Ziet er goed uit hoor. Komt helemaal goed! Let wel op je stelling in de galop. In het eerste filmpje aan het eind rijd je dus rechtergalop contra. Blijf hem wel naar rechtsgesteld houden. Met je rechterbeen vertel je hem welke richting hij op moet, niet je handen. In de linkergalop heb je teveel stelling naar links en valt hij wat over de schouder weg. Recht tussen twee teugels en benen.
Ik oefen het schouderbinnenwaarts graag vanaf de volte, zo om de begrenzing goed te kunnen bewaken. Dan is een rechte lijn zo gedaan.

Dank je wel :)
Wordt aan gewerkt ;)

Ik wissel met de sb regelmatig van plek, vanuit een volte en dan sb, op de rechte lijn, op de korte zijde etc.

Loana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:23

WoW! Is dat Bogan van Milou? Wat fijn dat hij zo lekker aan het werk is. Groetjes Loana