Hallo bokkers, mijn naam is Ilse en mijn pony heet Piko. De titel klinkt als een echt zelfverzonnen penny verhaal, maar dit is echt gebeurd.
Ik ga in dit topic ons verhaal vanaf het begin tot nu vertellen.
In juni 2012 werd ik 9 jaar oud. Ik reed al zo'n 2 jaar en wou graag een eigen pony. Een vriendin van mij heeft veel pony's, onder andere een crème palomino hengst van 2,5 jaar genaamd Piko. Ik was direct helemaal verliefd op hem, hij was heel erg lief.
1. Een van onze eerste ontmoetingen op de kwelder.

Vervolgens mocht ik hem op proef hebben van mijn ouders. Hij kwam bij ons thuis te staan op de boerderij. Ik had wat poets spulletjes en een halster. Ik ging iedere dag hem borstelen en een stukje met hem lopen. Ook is hij in die tijd gecastreerd.
Toen Piko 3 jaar was geworden wouden we beginnen met hem beleren. We konden een zadel en hoofdstel lenen. Piko vond het helemaal niet erg dat er een zadel op zijn rug kwam te liggen, en ook het hoofdstel met bitje was niet vervelend. We hebben hem toen gelongeerd in het weiland met zadel en hoofdstel, en een paar dagen later is Nynke er voor het eerst opgestapt. Piko vond het allemaal best.
De dag erna heb ik voor het eerst op mijn topper gezeten, geweldig! Daarna is hij doorgereden door mijn buren, zij hebben een eigen stal met paarden. Toen hij weer terug kwam kon ik lekker beginnen met rijden!
Eind november 2012 hebben we onze eerste Lauwersmeertoch gereden, samen met wat anderen van de manege. Piko gedroeg zich helemaal top! Ik was heel erg trots op hem!
Ik woon dus op een boerderij, en als het land niet gebruikt word kan ik daar lekker rijden. Zoals hier, samen met een vriendin
2.

Ook kon hij nu voetje geven op commando
3.

En eind december reden we onze eerste les op de manege!!

We reden iedere dinsdagavond les op de manege. In maart hebben we voor het eerst een sprongetje gemaakt
5.

Het rijden ging steeds fijner! Wat een toppertje is Piko toch zeg

6. Lentekampdag in mei

In de zomer waren wij op vakantie in Canada, hij stond lekker op de kwelder. Ik kreeg hele mooie foto's toegestuurd. Wat een knappe pony is Piko toch!

7.

In augustus onze eerste onderlinge wedstrijd in de B, we werden 1e met 200 punten!
8.

En samen met 2 vriendinnen een eigen ponykamp organiseren bij mij thuis! We sliepen in de tent en gingen elke dag rijden

9.

Ook in september hadden we een onderlinge wedstrijd, we werden 3e met 183 puntn
In oktober hadden we herstkampdag! Piko leert nu echt te springen

En een schriktraining!

Diplomarijden:

Ik ben supertrots op Piko! En het bestaat dus echt, een 9 jarig meisje met een 3 jarige hengst. Hij is een geweldige pony, nog nooit gemeen gedaan. Hij is heel erg lief, en ik hoop nog heel veel jaren met hem te kunnen beleven!!

nog veel plezier samen