Bamboli Z van Z dressuur tot SGW en Strand, Bam kan alles!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bouwpakket

Bamboli Z van Z dressuur tot SGW en Strand, Bam kan alles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 16:18

Even voorstellen: Dit is Bamboli Z (Bammetje) een inmiddels 8 jarige merrie van Krack C X Naturel. Na een jaar blesssureleed zijn we eindelijk weer op de goede weg! Eind januari staat ons Z2 debuut gepland en de springlessen en crosstrainingen zijn ook weer opgepakt zodat Bammetje hopelijk dit seizoen ook haar eerste officiele eventingwedstrijd kan rijden.

Foto's zijn gemaakt door een vriend van mij, ik ben er altijd super blij mee maar mochten jullie tips of complimentjes voor hem hebben zijn die altijd welkom geef ik ze door haha

Eind december zijn we voor het eerst ook nog lekker naar het strand geweest, en wat deed ze dat ook super!

Al met al ben zo trots op dit paardje, ze kan echt alles en geeft altijd 100% hopelijk genieten jullie net zo van de foto's als ik!

Eerst de foto's van Bam haar kennismaking met de eventing in de Mortel bij een training (dit is de eerste keer dat ze dit werk doet dus is soms nog een beetje onhandig in haar sprong haha)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en de moeilijke hoge opsprong
Afbeelding

En de laatste twee dressuurwedstrijden in het Z1 allebei met winstpunten en in de top!
Bij het losrijden een prachtig sfeerplaatje!:
Afbeelding

In de proeven:

Afbeelding

Afbeelding

En als klap op de vuurpijl vol gas op het strand en een mooie plaatjes in de duinen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rijtechnisch commentaar mag en is welkom, maar houdt het vriendelijk. We hebben in alle disciplines super goede begeleiding!

Ufurio4e

Re: Bamboli Z van Z dressuur tot SGW en Strand, Bam kan alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:21

Mooi paard zeg!
Netjes dat je met een trensbitje rijdt in deze klasse

DualPep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:31

Ziet er goed uit! Leuke afwisseling.. voor jou maar ook voor je paard! Zo blijft het leuk!

NessesDuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:38

Whow leuk hoor!

Rimada16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:39

prachtig paard ! leuke combi ! ziet er goed uit !

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:40

Heerlijk!
Lekker zo voor je paard zo veel afwisseling :)

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:42

Wat een leuk en veelzijdig paard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:56

Ik zie op alle foto's een strakke hand en spanning in jouw schouders. Zonde!

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 17:41

Joolien schreef:
Ik zie op alle foto's een strakke hand en spanning in jouw schouders. Zonde!

Thanks allemaal voor de leuke reacties ben zelf ook echt blij met wat we samen al hebben bereikt, reacties op de manier van fotograferen zijn ook welkom.

@joolien zal erop proberen te letten, maar heb hier nooit eerder commentaar op gehad. Eerder dat ik, vooral met springen, niet te snel teveel mee mag gaan met mijn hand omdat ik geneigd ben die weg te steken.... verder heb ik het paard ook zeker niet met een strakke hand vast, ook al mag dat lijken op de foto's. Spanning in de schouders kan ik iets inkomen en kunnen we een beetje aan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:15

Mij viel hetzelfde op als joolien :j
Je lijkt ook een btje voorover te kukelen met je schouders/bovenlijf en je handen niet mooi te dragen. Op de fotos dan ey! Ik herken het omdat ik er zelf ook last van heb ;-) verder mag je zeker trots zijn op jullie behaalde resultaten en jullie zijn ook gaaf om te zien. Stik leuk paard!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:22

Wat een leukerd. Super dat zij zo allround is.
Aan de hand van deze springfoto's zou ik je wel aanraden om tijdens het springen veel te trainen op sneller voorbeengebruik en meer ruggebruik van je paard. Hier heb je veel profijt van tijdens de cross. Nu houdt zij zich te strak. Voor het B kan dit wel maar heb je meer ambities dan zou ik dat wel extra trainen.

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 19:34

Share schreef:
Mij viel hetzelfde op als joolien :j
Je lijkt ook een btje voorover te kukelen met je schouders/bovenlijf en je handen niet mooi te dragen. Op de fotos dan ey! Ik herken het omdat ik er zelf ook last van heb ;-) verder mag je zeker trots zijn op jullie behaalde resultaten en jullie zijn ook gaaf om te zien. Stik leuk paard!

Ja daar heb je gelijk in, vind dit paard moeilijk uit te zitten dus ben soms geneigd om naar voren te gaan hangen;-) op mijn andere paard heb ik het makkelijker.

@caro heb je misschien tips om haar voorbeen sneller te maken? Of zal dit door meer ervaring op te doen ook beter worden? Voor het ruggebruik probeer ik de ontspanning te houden en regelmatig in-uitjes te springen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:41

Leuk hoor, dat je zoveel met je paard doet!
Wat mij opviel, dat het lijkt alsof je linkerbeugel korter is dan je rechter.

Als je haar sneller voor hebben voor moet ze van achter wat meer werken, iets minder rond rijden zodat ze wat beter weg kan komen.
Voor het ontspannen van de schouders kan ik je aanraden je handen wat meer te dragen, direct resultaat ook voor een fijne aanleuning.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:04

Wat een heerlijke foto's! Ze pakte fijn aan bij haar eerste training, knap hoor!
Tips voor de fotograaf heb ik niet, hij knipt op mooie momenten. Voor jou heb ik er wel eentje; lekker naar voren kijken! In je proefje doe je het wel, maar bij het losrijden en het springen koekeloer je mooi naar beneden! :)
Veel succes het komende seizoen! +:)+

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 22:31

venga schreef:
Wat een heerlijke foto's! Ze pakte fijn aan bij haar eerste training, knap hoor!
Tips voor de fotograaf heb ik niet, hij knipt op mooie momenten. Voor jou heb ik er wel eentje; lekker naar voren kijken! In je proefje doe je het wel, maar bij het losrijden en het springen koekeloer je mooi naar beneden! :)
Veel succes het komende seizoen! +:)+

Haha Thanks venga;-) ja daar moet ik echt aan werken blijft een groot aandachtspunt in de training vind de voetjes altijd iets te interessant... nu zijn we wel beter aan elkaar gewaagd in de eventing qua dressuur hihi

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:38

Gaaf hoor Linda _/-\o_ respect wat je allemaal doet!

Maar wat lees ik: ga je het mij dit seizoen weer lastig maken in het Z2 <<) :D leuk hoor!

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 22:49

listiglistje schreef:
Gaaf hoor Linda _/-\o_ respect wat je allemaal doet!

Maar wat lees ik: ga je het mij dit seizoen weer lastig maken in het Z2 <<) :D leuk hoor!

Haha ja alleen dressuur wordt hem niet dan mis ik toch iets om erbij te doen haha en heb een jong paard staan voor de eventing maar die is nog lang niet klaar daarvoor dus moet bammetje maar mee;-) jaaa dan is het in het z2 de reus tegen de mini (toch nog 1.67);-) hebben we weer een leuke groep z2 in de zomer;-)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:52

Super foto's. Eenvraag/tip voor de fotograaf. Op de eerste foto lijkt er op jou scherp gesteld te zijn. Is dit bewust gedaan? Met spring/cross foto's leg ik zelf altijd de nadruk op het paard. Vind ik persoonlijk mooier, maar dat is een smaak kwestie. Verder super gave foto's. Tips voor jou zijn reeds gezegd. Was mij ook opgevallen datje wat voorover zat. Daarvandaan kan dan ook de spanning in je schouders voort vloeien.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:55

Mooi en veelzijdig paard heb je!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:25

leuk veelzijdig paard!
Algemene opmerking over je houding tijdens de sprong: je houdt je paard teveel vast, probeer mee toe te staan. Veel succes verder!

Bouwpakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 09:40

Thanks voor de tips martine 0503 fotograaf leest mee dus kan hij wel wat mee denk ik;-)

En knakker we zijn eraan aan het werk dank je voor de tip;-)

HollyDiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 09:43

Wat een leuk en veelzijdig paard heb je.
Succes dit jaar met je z2 debuut en natuurlijk ook met het springen/crossen!

Botervlootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:08

wat een leuk paard <3 <3 <3 <3 het rijden ziet er erg netjes uit

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:47

Zo he, wat een talentje!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:50

Wat een leuk veelzijdig paardje!