Ik dacht dat het maar weer eens tijd werd voor een topic, ik twijfelde er nog over of ik het hier neer zou zetten of bij RIJ-ITP. Toch maar hier gedaan

Na ons vorige topic, [RT-HAW] Merijn moet eraan geloven!, is er een hoop gebeurd.
De lol in de dressuur was een beetje kwijt bij gebrek aan goede begeleiding. We zijn even tijdelijk een andere weg ingeslagen, namelijk de endurance en lekker buitenrijden.
Maar mijn hart ligt toch bij de dressuur en we hebben het dan ook weer opgepakt, maar nu met ontzettend goede begeleiding!
We zijn echt met mega sprongen vooruit gegaan en zijn in korte tijd door de L1 en L2 gereden. Afgelopen zaterdag hadden we ons M1 debuut!
Ik heb voor het eerst de proef uit m'n hoofd gereden, gewoon omdat ik dan meer geconcentreerd ben en veel beter op de bordjes rijd.
Merijn was vrij onrustig door het Karbid-schieten vlakbij de manege, het was een onrustig beeld waardoor hij in m'n middengalop wissels sprong (hij oefent ze alvast

Merijn vindt het allemaal wel lastig genoeg, hij is niet erg simpel gebouwd met z'n vrij hoge kruis en loopt dan van uit zichzelf graag met zn rug vast en z'n hoofd omhoog.
Hij doet wel erg z'n best en persoonlijk vind ik dat we, vergeleken met m'n vorige topic, toch vooruitgang hebben geboekt.

Ik merk dat ik zelf iets de neiging heb om m'n benen op te trekken omdat ik vrij lange benen heb voor Merijn. Soms heb ik nog wat moeite om mn schouders naar achteren te houden en mn hoofd netjes omhoog. Er wordt wel hard aan m'n houding gewerkt

Merijn is een 7 jarige kruising New forest x Arabier. Hij is een beetje een feestbeest, een clown. Van elk beetje ruimte maakt hij gebruik, dit heeft een tijdlang voor problemen gezorgd op wedstrijden. Ik ben dus allang blij dat we de baan weer normaal rondkomen.

Het is wel een klein beetje een lang verhaal geworden zie ik, oeps

1. Wachten tot de jury er klaar voor is, volgens mij was ze aan het wachten op m'n voorlezer

2. En de baan in!

3. Dit gebeurt elke keer met groeten, keurig vierkant, hij houdt keurig z'n hoofd laag totdat ik m'n hand naar achteren breng. Dan komt z'n prethoofd tevoorschijn.

(Die hij bij het aansporen direct weer stil naar beneden brengt)

4. Van hand veranderen na de SB

5. Oppassen dat ik in de galop niet naar voren val.

6. Middengalop

7. Knappe pony!

Een reactie vinden we natuurlijk hartstikke leuk.