Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Goldie schreef:Ze moet nog wat werken aan der balans zo te zien. Ze valt voorover en na de sprong klapt ze als het ware in het zadel. Misschien ook wel doordat de pony zo hard gaat.
De bochten wat beter uitrijden, pony valt nu erg naar binnen, waardoor de lijn naar de volgende hindernis niet zo mooi te rijden is. Neem daar de tijd voor, dan heeft ze ook meer tijd om de controle terug te krijgen
ZeSteigert schreef:De pony gaat veeel te hard. Je zusje heeft geen controle en haar balans kan ook beter. Ze stuitert erg. Ik zou nog even wachten met een officieel parcours en nog even goed les nemen.
CxB schreef:ZeSteigert schreef:De pony gaat veeel te hard. Je zusje heeft geen controle en haar balans kan ook beter. Ze stuitert erg. Ik zou nog even wachten met een officieel parcours en nog even goed les nemen.
bovenstaande zou ik inderdaad nu zeker doen.
Hoelang rijdt je zusje de pony al ?
Ik denk dat het slim is om meer lessen te nemen zodat ze tempo kan bepalen waardoor ze de pony beter kan besturen en controleren
ZeSteigert schreef:Ze rijdt de pony nu zoon 2,5 maand
Maar de balans kan liggen aan het zadel
Rosita heeft een zeer moelijke rug en heeft door door niet het perfecten zadel er op liggen. Met staart rim kan het wel en rosita heeft er veder weinig last van (geen pijn of zo) maar door dat het zadel beweegt komt ze sneller uit balans.
De pony is zeer moelijk met sturen maar spring werkelijk alles.
Ze is bij deze wedstrijd (clubkampieoen schappen pc de toekomst B springen 60 cm B pony) Wel 5e van de 31 spring ruiters geworden. En dit was het pacours op stijl.
Ze rijd al wel veel langer pony ook al sins ze 6 was en nu is ze 11
Zijn er ook nog anderen tips behalven de snelheid en belans
Ze rijden ook al zekker les en we letten er veel op het was in het begin al heel erg maar word steeds minder ze krijgt hem steeds meer onder controlen
Dit was de eerste keer springen bij ons thuis: ( via istagram gefilmpt dus allen het springen staat er op )
http://www.youtube.com/watch?v=ZxbcFquMK40
en dit was haar 2e parcours die ging al een stuk beter maar deze was op tijd
https://www.facebook.com/photo.php?v=470072076436082&saved
CxB schreef:Heeft de instructeur het over de pony OF de ruiter ? Want ruiter en pony zouden het apart misschien kunnen maar ze moeten het samen doen.
2,5 maand vind ik erg kort om er dan al officieel mee te gaan starten, rijd wat oefenwedstrijdjes of verschillende maneges.
Hoe staan ze er dresuurmatig voor ?
Nies_ schreef:Ik vind het allemaal reuze meevallen. Toevallig van de week bij een ponyspringwedstrijd in de ring gestaan en bij die kleintjes ziet het er allemaal ongeveer zo uit. De pony springt het met gemak, je zusje vindt het leuk dus lekker gaan starten.
Ik snap alleen niet dat je gaat springen met een zadel wat zo ligt, maar daar zijn jullie al mee bezig als ik het goed begrijp? Als dat zadel iedere keer in de rug van de pony klapt voelt dat niet zo fijn namelijk en voor je het weet wil ie helemaal niet meer springen.
BxVxSxGxR schreef:CxB schreef:Heeft de instructeur het over de pony OF de ruiter ? Want ruiter en pony zouden het apart misschien kunnen maar ze moeten het samen doen.
2,5 maand vind ik erg kort om er dan al officieel mee te gaan starten, rijd wat oefenwedstrijdjes of verschillende maneges.
Hoe staan ze er dresuurmatig voor ?