Ik ben begonnen Princesa bij te rijden. Ze was een piepmiep, alles eng, nam alle tijd om ook overal bang voor te zijn. Kortom, lastige merrie.
Ik vond Princesa echter totaal niet lastig. We klikten vanaf het begin. Liefde op het eerste gezicht of zoiets

Daarom een eerbetoon aan mijn lieve merrie, Princesa door de jaren heen. Van veel te dikke en nerveuze glurebier naar bravebier

1. Princesa als jong diertje. Nog bij JFP Arabians

2. Ik kocht Princesa. Ze was veel te dik. Geen zadel dat goed paste en lekker lopen deed ze ook niet echt. Daarom besloten wij kort na deze foto direct te verhuizen naar Stal Maarse in de Middenbeemster. Om hier de begeleiding te krijgen die we wilden, en om er een sport-AV van te maken

3. Princesa gedijde goed bij Stal Maarse. Met lessen en een aangepast voerschema begon ze haar Arabische vormen zo langzamerhand weer terug te krijgen

4. Na aanschaf van een goed Hulsebos dressuurzadel ging het eigenlijk alleen maar beter. Dus werd het tijd voor haar wedstrijddebuut bij de Kossack Stud. De punten waren niet geweldig, maar ik was vreselijk trots dat mijn hengstige pismerrie tussen het gebrul van de mooiste hengsten toch een paar nette proeven liep!

5. Omdat we toch fanatiek willen zijn ook deze zomer maar meegedaan aan de C-show West van het AVS. Ik bracht Princesa uit in de zadelrubriek. Waar we met een oranje lintje de ring weer mochten verlaten. Alweer trots!

6. Na het uitvoerig bestuderen van de gemaakte filmpjes tijdens de wedstrijden zag ik dat er nog veel verbetering in mocht komen. Princesa moest toch dieper en meer ontspannen gaan lopen. Daarom zijn we nu gewoon veel aan het oefenen om in november in het indoor seizoen weer lekker verder te starten.

7. Maar Princesa is tegenwoordig niet alleen meer een dressuurpaard! Wij crossen ook steeds fanatieker. Wie had dat gedacht. Die merrie die haar voorbenen het liefst helemaal niet optilde, die loopt nu gewoon een cross uit

8. Hiervoor gaat ze wel met enige regelmaat de aquatrainer in

Daarom dit eerbetoon. Omdat gebleken is dat Princesa een paard is dat voor me door het vuur gaat. Ik ben trots dat deze wegspringende, wegrennende, nerveuze Arabier nu zo lekker in haar vel zit dat we werkelijk alles kunnen doen samen!
Groetjes en een hoefje van Princesa