De merens Polie en Hercule voor het eerst op BOKT

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

De merens Polie en Hercule voor het eerst op BOKT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 15:42

Sinds twee en een halve jaar hebben we een huisje in Frankrijk en ons leven bevalt ons daar zo goed dat we onlangs ons huis in Nl hebben verkocht om definitief te emigreren. De paarden zijn om ons heen en het gebied is geweldig om paard te rijden.

Tijdens de vakantie in augustus hebben onze gasten die de paarden heel goed kennen, geruisloos vroeg de paarden op de wei gezet zoals we hadden afgesproken, maar wat ik niet wist was de bedoeling dat een fotosessie gedaan zou worden om mij met mijn verjaardag afgelopen weekend te verrassen met een kalender van foto’s van onze paardjes.

Ik vind de verrassing erg gelukt. Geen van de foto’s mag gekopieerd worden of elders gebruikt zonder toestemming.

Graag stel ik aan jullie voor de ruin Hercule en de merrie Polie. Beiden paarden zijn van het ras cheval ariegois de merens in de volksmond de merens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik zelf nog wat foto’s van de paarden rondom het huis gemaakt onlangs in de zomer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat foto’s van ons huis met omgeving zodat jullie een indruk krijgen van het landelijke karakter van het geheel waar wij mogen wonen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en als laatste lest best onze bruine bles die we natuurlijk niet mogen vergeten:

Afbeelding

Zoals jullie wellicht kunnen opmaken uit de foto's zijn wij erg gelukkig met onze lieve fijne paardjes en de prachtige plek waar we mogen wonen en paard rijden.

lizy29

Re: De merens Polie en Hercule voor het eerst op BOKT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:48

Pien wat een plaatjes zeg. Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent met je paardjes en je nieuwe woonplaats.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:51

Oh, wat lief en leuk om een kalender te maken als verrassing van jullie prachtige paardjes <3 .
Wow, wist niet dat er zo'n lange manen waren <3 .
Wat een mooi plekje hebben jullie daar toch, geniet er maar lekker van :j *\o/*

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:54

Mooie foto´s Pien! En een superlief verjaardagscadeau. Wat wonen jullie daar toch heerlijk en je paarden zijn werkelijk prachtig. Wat een mooie lange manen! Ja, ben stiekem wel jaloers op je hoor! ;)

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:57

Wat een knappies! Die manen!!

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:08

Mooie verrassing! Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:17

Wat zien ze er goed uit, en wat een prachtig plekje hebben jullie daar! Dat zal zeker genieten zijn daar in Frankrijk. Polie heeft prachtige lange manen gekregen zeg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 16:29

Wouw wat een hoop reacties al zo vlug, dat had ik helemaal niet verwacht. Bedankt hoor, dat vind ik erg leuk.
Het voelt zo gelukkig om hier te mogen wonen en ik merk ook aan onze paarden dat zij het zo naar hun zin hebben. Het ras komt hier heel erg tot zijn recht met de buitenritten die toch wat betreft de ondergrond wat meer van ze vraagt. Ook het heuvel op en heuvel af gaan bevalt ze goed en je kunt zien dat ze daar toch wat meer bespiering door hebben gekregen.
Tevens merk je ook dat ze het gewoon gezellig vinden de baasjes om hun heen. Dat merk je met als we in de tuin aan het werken zijn ze altijd rond ons heen lopen om ons te "helpen". Ook als er iets gebeurd wat Polie onze drama queen spannend vindt en ze dus weg galoppeert merk je dat ze het gewoon heel erg leuk vindt als mijn man en ik bijvoorbeeld lachend roepen: "wouw Polleke, is dat eens even spannend". Gaat natuurlijk altijd nergens over maar dan versnelt ze even in galop en komt ze zo mooi bokkend naar ons toe om voor ons braaf stil te staan zodat we haar even in de armen kunnen nemen voor een kroel. Hercule volgt dan meestal ook maar wat rustiger (is ook al een beetje opa aan het worden hé) en dat is gewoon heel gezellig dat soort momenten.

quinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:51

Wauw Pien wat wonen jullie daar prachtig!

Super leuk om weer even wat foto's van Hercule en Polie te zien, ze zien er super uit zeg en volgens mij hebben ze het prima naar hun zin :D

Ja hier op bokt is het even wat anders als op het merens forum, ietsje meer actieve gebruikers haha.

Groetjes Marjolein en Quinoa
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 21-10-13 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek aangepast

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:22

Fijn dat je jullie stoere merens H&P hier op bokt komt showen.
Wat zien ze er goed uit, daar mag je trots op zijn.

Hangt er nu op jullie WC zelfs 12 foto's van de paardjes :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:15

Ja Quinoa BOKT is inderdaad wat sneller. Bedankt voor je reactie, ze zien er inderdaad super uit.
Ja Peet, goed idee om de foto's daar te hangen. Dank je wel voor het compliment, ben het helemaal met je eens.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:41

Wat een prachtige paarden heb je! <3
En wat een mooie omgeving!Iets platter lijkt het dan bij ons.
Denk toch dat ik mezelf een keer ga uitnodigen om een ritje te maken op een merens! :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:13

geerke schreef:
Denk toch dat ik mezelf een keer ga uitnodigen om een ritje te maken op een merens! :j

Hoef niet meer Geerke want bij deze ben je uitgenodigd. En als je in het voorjaar komt kun je gelijk (met of zonder partner) als dat lukt met jouw paarden hier in de caravan overnachten zodat je fijn alle privacy hebt. Hoef je niet in een dag op en neer en kun je er een lang weekend van maken als je dat ook leuk lijkt.
Ik heb me laten vertellen dat het hier een goed gasthuis is.
Lijkt me gezellig om hier met je te rijden :j .

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:14

Pien, wat een geweldige verrassing van je lief op je verjaardag. Gaaf hoor!!
Je bent net als ik bevoorrecht om in een prachtige omgeving te wonen met je schatten aan huis.
Hercule en Polie zijn prachtige merens en meer nog geniet ik van alle verhalen over jullie belevenissen in Frankrijk. Wat mij betreft mogen er nog vele topics en fotos volgen!!!

Steffie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:16

Mooie paardjes! En een beetje jaloers op jullie mooie plekje ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:18

pien_2010 schreef:
geerke schreef:

Hoef niet meer Geerke want bij deze ben je uitgenodigd. En als je in het voorjaar komt kun je gelijk (met of zonder partner) als dat lukt met jouw paarden hier in de caravan overnachten zodat je fijn alle privacy hebt. Hoef je niet in een dag op en neer en kun je er een lang weekend van maken als je dat ook leuk lijkt.
Ik heb me laten vertellen dat het hier een goed gasthuis is.
Lijkt me gezellig om hier met je te rijden :j .

Dat lijkt mij geweldig!
Ik kan niet overnachten,teveel beesten met speciale verzorging/medicijnen.
Maar volgens mij wonen jullie niet zo heel ver van Bergerac toch?
Dan kan ik s'avond weer thuis zijn. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 17:32

Steffie dank je wel voor je reactie. Erg leuk!
Geerke via PB gaan we iets afspreken zodra je iets voor je eigen paarden hebt kunnen regelen. Het is inderdaad niet super ver. Ik kijk er naar uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:13

ik ook!Ik heb nog nooit op een merens gereden :o
Heb zelf een fries,ook zwart :D
Wat heb je een mooie stal neergezet!Die lijkt mij vrij nieuw?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 19:39

Roc sorry dacht dat ik je al bedankt had voor je reactie. Ik verheug me op jouw topic over je mooie nieuwe plekje.
De stal is hier twee jaar geleden door mijn man neergezet. Onze paarden zijn gelukkig geen slopers dus er komt ook niets aan en ze zien er dus nog steeds goed uit. Als het moet kunnen we met een brede stok even de paarden binnen houden. Met name voor Hercule is dit wel eens een half uurtje nodig als hij de merrie niet met rust laat tijdens het eten. Maar het is al weer lang geleden dat we zijn stal even hebben moeten afsluiten gelukkig.
Polie sluiten we nooit op want dat verdraagt ze niet, maar ook haar stal kan met een stevige stok worden afgesloten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:07

Ik vind het een prachtig plekje waar de stallen en paardjes staan. :)
Knap hoor dat je man de stallen gemaakt heeft, ziet er prima uit.
Kan niet wachten tot we de paardjes hier hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 15:31

Ja Roc kan me jouw ongeduld heel goed voorstellen want het is zo gaaf om de paardjes om ons heen te hebben. Ben benieuwd wanneer ze komen en open je dan je eigen topic over hoe het bij jullie is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:06

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-23 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:13

wat een rijkdom!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 19:38

Dank je wel Annett had zelf ook nooit verwacht dat ik nog eens ooit in Frankrijk zou gaan wonen. Als ik dit drie jaar geleden zou hebben gezien zou ik ook geschreven hebben dat ik jaloers ben omdat het zo gaaf is.
Lusitano schreef "wat een rijkdom". Nu ja dankzij de crisis hebben we dus dit huis gekocht. Eigenlijk allemaal heel toevallig. Manlief had door omstandigheden klein geld bedrag op de bank staan. In Frankrijk waren we op een gegeven ogenblik op paarden aan het passen van vrienden en de regen kwam werkelijk met bakken uit de lucht. We konden die week niets doen, dus toen zijn we gaan fantaseren over een huisje via googlen en internet kijken want we hadden toch niets te doen. Lief was bang dat het geld door de crisis zou verdwijnen, het was toen zo'n rare tijd, de een na de andere bank viel om. Ik ben praktisch ingesteld dus stelde voor om in Frankrijk gericht te zoeken door het geldbedrag in te typen wat besteed kon worden (lief wilde absoluut geen hypotheek) want zoveel regio's zouden dan niet omhoog komen want zoveel geld was het nu ook weer niet. Dus toen kwam deze regio als een van de goedkoopste naar boven en het ligt in het zon gebied.
Enfin het eerste huis op internet was gelijk raak. Ik was gelijk verliefd. Toch nog andere huizen gaan kijken want het was toen al verkocht helaas totdat we later hoorde in NL dat huisje weer op de markt terug was want mensen kregen financiering niet rond. Gelijk gevraagd om huisje vast te houden voor ons want de prijs was laag, er was genoeg grond en we hoefden niets te verbouwen. Dus toen we het bezocht hadden hebben we het gelijk gekocht.
Later bleek pas dat het zo'n leuk gebied was met aardige mensen en dat wij ons hier zo heel erg gelukkig voelden. Dus vorig jaar het emigratie besluit genomen en in NL ons huis verkocht. Voelt zo goed!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:29

Leuk om te lezen hoe jullie verzeild geraakt zijn in Frankrijk. :)
Wij voelen ons ook zo bevoorrecht en alhoewel Catalonie bekend staat om stugge mensen en onvriendelijkheid voelen wij ons hier in het piepkleine dorpje juist heel fijn ontvangen.
Als we de paarden thuis hebben, maak ik zeker een topicje. :)