Live tussen de regen door: Horse Event! (chelle_dora)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Live tussen de regen door: Horse Event! (chelle_dora)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 07:54

Jawel, ook hier staan we klaar om naar Horse Event te gaan!

Hieronder mijn checklist:

Verslapen? Check.
Regen? Check.
Goed humeur? Check!
Vriendjelief zijn paardrijles afgezegd? Check!

Nu m'n netbook maar snel inpakken, m'n jasje pakken, camera inpakken en ohja.. M'n programma niet vergeten!
Maar nu eerst even als een trein gaan haasten, want we zijn al laat :=

Maken jullie het vast droog in Deurne? Wij komen eraan! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Live tussen de regen door: Horse Event! (chelle_dora)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 07:58

Ben benieuwd naar je verslagen vandaag!! Hopelijk blijft je laptop droog!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:07

Aan de buienradar te zien word de regen een stuk minder vanaf een uur of 10/11, wel nog wat buien maar niet doorlopend regen in elk geval :)

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:09

jeeej ik mag dalijk 45 min fietsen door de regen :( helaas is t hier nog niet droog. wel hebben we er zin in. helaas kan ik je verslagen niet volgen. geen internet op mn telefoon :(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:40

Hmm. Ik dacht, laat ik mijn regenlaarzen maar mee nemen. Kom ik er net achter dat mn kleine man ze volgegooid heeft met zwart zand. :')

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:48

Ik ga hem ook weer proberen mee te volgen! hoop dat het vandaag toch een beetje op gaat klaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:59

Zo. Het duurde even maar wij zitten al eventjes in de auto! Na eerst heel bijdehand de camera kabel te vergeten zijn we nu compleet. Kabeltje is wel een essentieel onderdeel als je foto's wilt plaatsen natuurlijk!
Hieronder globaal een overzichtje waar we verslag van doen vandaag. Dit kan natuurlijk nog gewijzigd worden, ligt er maar net aan hoe het loopt natuurlijk!

Bij aankomst begeven we ons eerst even naar de Boktlounge, om het bokt team te ontmoeten en om op het internet op te kunnen om jullie te voorzien van een live verslag!
Daarna worden we door Gijs Bartels verwacht en gaan we dus daarheen.
Daarna gaan we eens kijken of we m'n vriend op de duosulky kunnen krijgen. Dat lijkt hem erg gaaf, maar is wel kijken hoe druk het is natuurlijk!
Om kwart voor 12 snellen we weer naar de bokt lounge, want daar gaat deviltjh Eline verassen met een heeeeele gave verassing! Dus hier wordt uiteraard ook verslag van gedaan. Jaja, Eline, denk maar niet dat jouw vertrek heel stilletjes gebeurt.. Je wordt goed in het zonnetje gezet!

Ook wij gaan daarna even bij de Curly horses kijken. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien en vind het dus heel interessant om daarover te horen, leren en ze te zien!

Vervolgens gaan wij kijken naar een voetballende fries.. als ik het goed is, is dit Fries Jauke, geen onbekende hier op bokt!

Daarna gaan we ook kijken bij de Working Equitation. Dat was gister erg geslaagd zo te horen dus nu ben ik ook ontzettend benieuwd.

Vervolgens gaan we kijken bii de trust & pavo sponsorship finale springruiters! Dit is ook een groots iets geweest op bokt en ook hier wil ik dan graag verslag van doen.

Dan gaan we kijken bij het loswerken aan de dubbele longe. Daar ben ik echt een kneus mee dus ik hoop dat ik er wat mee opsteek!

Wat we daarna doen, laten we nog even in afwachting, om te voorkomen dat ik de hele dag naast mijn mede reporter loop haha!

Ook gaan we kijken bij dressuurtoppers aan het werk.
Dan om 5 uur gaan we kijken wat onze bokkers ervan bakken bij de TREC clinic! Hier mogen verschillende bokkers proeven van de TREC.

En we sluiten af met de dans van de paardenfluisteraar. Ja, deze komt ieder jaar voorbij. Maar iedere keer heb ik meegelezen met kippenvel ennnu wil ik er tijdens de kippenvelmomenten zelf ook wel eens bijzijn!
En dan is de dag alweer voorbij.
Tussendoor eten en borrelen we uiteraard, moet ook gebeuren, anders houden de verslagen snel op! :')
Dit is overigebs getypt op mn telefoon dus als er enkele typfouten instaan... oeps!
Nouja volgens de navi nog minder als een uur rijden... dus nog even geduld!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 09:17

Ik kijk uit naar kwart voor 12, hoef ik daarna tenminste niet meer te vrezen voor verrassingen :P

Heel veel plezier vandaag!

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:00

zo ik zit al in de bokt lounge :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:18

Zo, wij zijn ook in de bokt lounge beland! Net een duidelijke uitleg gekregen van Eline en ze heeft ook nog gedemonstreert dat het straks echt wel droog is :+
Nu even wachten op MZorro en dan gaan we naar Bartels om wat te horen over Horse Event, en dan gaan we de hort op! :D Zal m'n best doen zo veel mogelijk updates en foto's te plaatsen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:27

Zo, buiten is het droog maar wij zitten nog even binnen. We zijn nu in de boerenbond Welkoop hal waar we in zijn gelopen op een training van Frederic Pignon (als ik het goed spel!) De duosulky hebben we maar even gelaten voor wat het is.

Frederic legt uit hoe hij het paard traint, en ook waarom hij het paard traint zoals hij hem traint. Hij wil met het paard samenwerken, en vindt het geen samenwerking als het paard iets moet doen wat hij niet wil. Als Frederic Noord wil gaan, en het paard Oost, gaan ze noord-oost. Een compromis, iets waar ze allebei blij mee zijn.

Het paard is een erg werkwillig paard, en het lijkt me niet makkelijk om als hengst zijnde in zo'n drukke omgeving te zijn. Toch doet hij erg goed wat er van hem gevraagd wordt, maar je ziet ook dat het paard voor hem wil werken. Als hij het niet wil, had hij het ook niet gedaan. Op een kleine uitspatting na (dat is pech.. Paard naar het hek :+ ) werkt het paard goed met hem mee en zoekt veel toenadering. Je ziet dat de twee echt op elkaar ingespeeld zijn en dat dit niet iets is wat in een week tijd bereikt is. Tijdens de uitleg van Frederic staat het paard dicht tegen hem aan, met z'n hoofd tegen z'n schouder. Hij wil graag goedkeuring en hij wil graag lief gevonden worden.

De rust die Frederic uitstraalt zie je direct op zijn paard. Als hij zegt dat het paard rustiger aan moet doen, zie je direct de rust in het lichaam van het paard. Maar dit komt ook, zoals Frederic zegt, omdat Frederic met hem speelt. Hij laat ruimte om te spelen, om een beetje zijn eigen plan te trekken. En van daaruit brengt hij techniek erin en brengt hij dus de 'opdrachten' erin. Het paard vindt het dan niet erg om te 'werken' want het komt uit eigen initiatief.
Met hele kleine signalen weet het paard wat de bedoeling is, en ho is ook echt ho.

Dit is een mooi voorproefje op vanavond, ik werd hier al stil van dus wat vanavond brengt, geen idee.
Maar wat een rust en precisie brengt Frederic over naar zijn paard.

Foto's hiervan zullen nog volgen :) Ik ga nu weer even met open mond kijken naar de kunsten van Frederic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:43

Wij gaan ons nu naar de bokt lounge om eline dr verassing te bekijken!

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:48

Wat leuk zo'n uitgebreid verslag zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:01

De training van Frederic was afgelopen dus wij zijn snel naar de Bokt Lounge gegaan, want daar stond Bokker Deviltjh klaar. Eline hebben we flink zenuwachtig gemaakt, en het werd echt tot de minuut afgeteld: het was kwart voor 12 en geen minuut eerder!
Afbeelding
We waren een minuut te vroeg wat resulteere in een stel giebelende meiden die geheimzinnig doen over de inhoud van een rugtas :Y)

Afbeelding

Toen het kwart voor 12 was mocht Eline er dan eindelijk bij in de buurt staan :Y)
Deviltjh heeft haar bedankt voor haar inzet voor bokt en het beheren ervan met Bart, en haar ook veel succes gewenst natuurlijk met haar volgende baan :)
Toen kwam het grote kadootje tevoorschijn en dat was een tekening van Eline en OkiDoki!
Afbeelding

Deviltjh heeft daar behoorlijk haar best op gedaan en het resultaat is dan ook ontzettend mooi! :)
Afbeelding

Nu is Eline even met Bart aan het uitzoeken waarom ik zelf niet de vinkjes aan kan klikken zodat het in het Horse Event stukje komt op de voorpagina, en ik laat straks mijn netbook even opladen en dan gaan we maar even lunchen. Daarna weer op naar een druk programma!

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:11

ziet er erg geslaagd uit!!

zou er misschien ook nog een foto van de muur met foto's en creaties geplaatst kunnen worden ben benieuwd hoe het er uit ziet live!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:29

Tuurlijk! Komen straks nog een paar keer langs de bokt lounge dus dan zal ik de creaties ook even op de foto zetten!
Zitten nu gezellig met MZorro in de VIP lounge met uitzicht op de Penny Piste waar een ontzettend ontdeugend veulentje staat die al een paar keer goed op z'n plaat is gegaan :+
Straks tijd om te lunchen en dan eens kijken wat we daarna gaan doen. Curly horses of een rondje maken en kijken waar we blijven hangen :j

Edit: ennnn Bart en Eline zijn helden, want onze vinkjes-functie doet het, dus nu zijn we ook live te volgen op de homepage! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 12:48

Had je dat veulentje niet op de foto kunnen zetten :+ , zie het compleet voor me.

Wacht vol spanning op de rest van je belevenissen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:06

U roept, wij draaien :Y)
Net even m'n lunch naar binnen gewerkt, daar zijn dan weer geen foto's van want die was op voordat de camera tevoorschijn kon komen, sorry :')

Tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat ik volgend jaar nog een keer wil :Y)
Gezellige mensen, gave dingen om te zien, lekker eten, en gezellige bokkers ook!
Tijdens de lunch met MZorro vergeleken waar we allemaal heen gaan, en MZorro vond het ook wel leuk om ineens d'r bord heel kunstzinnig neer te zetten op de tafel. We weten nu dat bokkers ontzettend rood kunnen worden, maar omdat ik heel erg sociaal ben en haar nu al genoeg voor gek heb gezet, heb ik er geen foto's van gemaakt, zo ben ik dan ook wel weer :')

Ik voelde me net ook even heel stoer en penny want ik heb Frederic Pignon in de VIP Lounge gezien en heb gezegd dat ik zijn paard en zijn training heeeel gaaf vond om te zien. Spoken as a true penny dus, maar goed, hoe vaak krijg je nou de kans om tegen Frederic Pignon te praten, bijna nooit dus. Moet je dan wel even gebruik van maken he!

Hieronder even een hele korte foto impressie van de training van Frederic en uiteraard het briljante veulentje met moeder, die zich niks van de hele club kinders aantrekken en er gewoon doorheen banjeren :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoek het veulentje :Y)
Afbeelding

En hoe wij erbij zitten in de VIP Lounge? Nou.. Zo :D

Afbeelding
Van links naar rechts: chelle_dora, MZorro en vriendin van MZorro :D

Nou.. Wij gaan eens opruimen en kijken wat er te zien valt.. :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:16

Hahaha. Ik was gister op stal en kon de pony met veulen nergens vinden. Nu ik jouw foto zie snap ik het; Ze staan op Horse Event! (Ik wist wel dat er pony's van stal daar naartoe zouden gaan, maar ik had 1 en 1 even niet bij elkaar opgeteld.) 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:21

Zo. Wij (vriendlief en ik) hebben ons geinstalleerd in de FNRS hal. Daar begint om half 2 een demonstratie genaamd 'als een dame in het zadel'. Ben daar toch wel benieuwd naar dus we laten ons graag verassen!

LindyH: Nou de ponies vinden het wel prima hier, denk dat ze niet meer terug willen haha :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:27

chelle_dora schreef:
U roept, wij draaien :Y)
Net even m'n lunch naar binnen gewerkt, daar zijn dan weer geen foto's van want die was op voordat de camera tevoorschijn kon komen, sorry :')

Tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat ik volgend jaar nog een keer wil :Y)
Gezellige mensen, gave dingen om te zien, lekker eten, en gezellige bokkers ook!
Tijdens de lunch met MZorro vergeleken waar we allemaal heen gaan, en MZorro vond het ook wel leuk om ineens d'r bord heel kunstzinnig neer te zetten op de tafel. We weten nu dat bokkers ontzettend rood kunnen worden, maar omdat ik heel erg sociaal ben en haar nu al genoeg voor gek heb gezet, heb ik er geen foto's van gemaakt, zo ben ik dan ook wel weer :')

Ik voelde me net ook even heel stoer en penny want ik heb Frederic Pignon in de VIP Lounge gezien en heb gezegd dat ik zijn paard en zijn training heeeel gaaf vond om te zien. Spoken as a true penny dus, maar goed, hoe vaak krijg je nou de kans om tegen Frederic Pignon te praten, bijna nooit dus. Moet je dan wel even gebruik van maken he!

Hieronder even een hele korte foto impressie van de training van Frederic en uiteraard het briljante veulentje met moeder, die zich niks van de hele club kinders aantrekken en er gewoon doorheen banjeren :Y)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zoek het veulentje :Y)
[ Afbeelding ]

En hoe wij erbij zitten in de VIP Lounge? Nou.. Zo :D

[ Afbeelding ]
Van links naar rechts: chelle_dora, MZorro en vriendin van MZorro :D

Nou.. Wij gaan eens opruimen en kijken wat er te zien valt.. :)

Met dat veulentjenis van het cios ik krijg donderda ruiter training van hem jopelijk is die er motgen ook en wil zeker weten naar frederic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 13:59

Nu live vanuit de FNRS hal :)

Zojuist zijn er 4 ruiters met paarden door de bak gegaan, twee in de traditionele kleding (een rok!) en twee met gewoon wedstrijdtenue. De paarden werden in de bak losgereden en de basisgangen werden vertoond. Er waren 4 prachtige friezen in de ring welke erg correct aan het been waren en op de kleinste hulpen reageerden, wat erg mooi was om te zien. Ook zie je dan hoe slim de paarden zijn en hoe graag ze kunnen en willen leren; ik heb paarden zien wijken met een dameszadel.
Ook kregen we een korte uitleg over het zadel, onder andere over de beensteunen en over de extra singel die voorkomt dat het zadel scheef komt te hangen, wat natuurlijk erg belangrijk is. Ook werd er uitleg gegeven waarom de ruiters aan de rechterzijde met een zweep reden, namelijk om het rechterbeen te simuleren naast het paard, wat natuurlijk best logisch is maar ook hier moet het paard op getrained worden.

Ook het op en afstappen werd erg duidelijk en rustig getoond en uitgelegd, en zo wordt een hoop duidelijk; in een dameszadel rijden doe je niet 'even' en in je eentje wordt dit ook vrij lastig! Het zadel ziet er ontzettend mooi uit en lijkt me zeker gaaf om een keer te doen, al denk ik dat je hier ook een vrij stabiele zit voor moet hebben.. Dus voor mij zijn dat alleen maar dromen voor later.

Daarna werd de bak even leeg geruimd, want er kwam nog een Kur op muziek aan. Tijdens deze 'pauze' kregen we een uitleg over de geschiedenis van FleurOp, welke al sinds 1992 in het dameszadel zit (flauwe woordspeling?)

Daarna kwamen de 4 dames terug in prachtige blauwe jurken, waar duidelijk ook een hoop werk in zit. En wat zijn de paarden dan braaf, want het zijn behoorlijk lange jurken en ze geven geen kik.
Op enkele miscommunicaties na zetten ze een mooie kur neer, het is heel bijzonder om te zien. Als je de rest eromheen even niet ziet zou je toch denken dat we een paar eeuwen terug zijn en we in de geschiedenisboeken duiken, wat erg mooi is. Ze hebben veel muziek van Queen gebruikt.

Foto's van dit gebeuren volgen uiteraard nog, nu ga ik eerst weer even foto's maken van deze kur! Wordt dus vervolgd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:41

En nu zit ik bij de NH Cirkels waar ik net 3 hele stoere bokkers in actie heb gezien!

De drie bokkers die uit waren gekozen om de Working Equitation Clinic mee te doen zijn nog net voor de paar druppels aan de beurt geweest dus die hadden weer mazzel!

Ik ben ontzettend slecht in boktnamen.. Dus ik weet niet wie wie is, sorry!

Ik ben bij de cirkel gaan staan waar de combinaties over het bruggetje mochten.

Het eerste paard, wat overigens een kasteel van een paard was, stond (vond ik) erg licht aan de hulpen wat bij Working Equitation natuurlijk wel zo prettig is. De eerste ruiter liet het er allemaal erg makkelijk uitzien. Ze stuurde hem heel netjes en vriendelijk door de ring heen en ging met weinig aarzelen over de brug heen in stap. We kregen een korte uitleg over de WE, op wedstrijd ga je dus alleen in stap en in galop; wist ik niet! En met mij vele anderen waarschijnlijk niet!

De tweede combinatie die bij de brug kwam, die was ook behoorlijk sterk. Wat stond dit kleine paardje netjes aan de hulpen zeg! Heel erg gaaf. Ook de ruiter had behoorlijk wat lef, want na de brug eerst een aantal keren in stap te hebben gehad, vonden ze het ook tijd worden om deze dan maar in galop te doen, moet kunnen! En ja, dat kon ook! Vol overtuiging en vol lef gingen ze samen de brug over in galop. Nou, petje af! Wat een braaf paard is dat en een vriendelijke ruiter!

De derde combinatie kwam daarna bij de brug. Met een prachtig zadel en een heel mooi bontje eronder. Dat zag er echt heel chique uit. Ik heb geen verstand van het tuig en zadels die gebruikt worden met de WE maar het zag er heel chique uit, alsof het zo uit een film kon komen :)
De ruiter ging vol overtuiging maar het paard vond het een beetje spannend. Er stond ineens zo'n bruggetje, dat is raar! Het eroverheen lopen, daar twijfelde hij dus niet over; nah-uh.. Hij doet het niet! Na het een paar keer heel rustig te hebben geproberd is ervoor gekozen om even af te stappen en het paard aan de hand mee te nemen. Wat een positief iets is geweest, want toen kreeg het paard ook iets meer lef en aan de hand stapte hij dan met de ruiter mee. Overigens mijn diepe respect, want de ruiter stapte ontzettend soepel af! Niet alleen het paard was heel lenig en fit maar de ruiter dus duidelijk ook!
Daarna is de ruiter er weer opgegaan en jawel, ze konden in stap over de brug heen, geen probleem!
Daarna kregen ze lefkoekjes en hebben ze het in galop geprobeerd. Als ik het goed heb gezien zijn ze in draf eroverheen gegaan uiteindelijk maar de aanzet was galop, en ik ben dan ook hartstikke trots dat ze van 'niet over de brug' naar 'bijna galop over de brug!' zijn gegaan!

Sowieso ben ik heel trots op deze 3 bokkers. Het is een vreemd terrein, het is druk, het waait, en toch doen ze het eventjes voor hun ruiters, hartstikke fijn en zo merk je dat de paarden dus goed aan de hulpen van de ruiters staan en meer dan genoeg vertrouwen in hun eigenaren hebben!

Ook hiervan volgen de foto's nog als ik straks weer in het VIP Paviljoen zit. Ik ga nu even kijken waar m'n vriend is gebleven want die ben ik kwijt :') en dan gaan we even door naar het volgende :)

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:53

wat een verslagen allemaal ik lees zeker even mee! :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:54

Leuk, ik blijf lezen.