En ook nog terwijl er een paar straten van je verwijderd een paardenmarkt is waar je al 4 jaar niet meer heen bent geweest. Ik zie mama en haar vriendin vertrekken en neem zelf nog een keelsnoepje.. ‘’Bellen als je iets leuks ziet!’’ roep ik ze nog na.
Mijn broer en zijn vriendin komen binnen, ‘’Is mama al naar de paardenmarkt?’’ ‘’Ja…’’ antwoord ik. ‘’Moet je dan niet mee?’’ word er aan me gevraagd, ‘’Nee ben ziek.’’ Ziek genoeg voor de paardenmarkt? Nee dat kan toch niet… en daar sta je dan een half uurtje later op de paardenmarkt.
Overal paarden om me heen, zoveel leuke verschillende. Van mini shetlanders tot grote trekpaarden. En zelfs nog een zorse gespot!
Maar toen zag ik er een… mijn ogen vielen op een jonge fjord.
Wat een lieve uitstraling! En wat is ze knuffelig zeg. Toen ik mama tegen was gekomen heb ik haar meegenomen en zijn we de eigenaar gaan zoeken.
Hij heeft ons informatie over haar gegeven en een tijd met ons staan praten.
Het was een fjorden merrie genaamd Hanneke van 2 jaar, totaal groen en kende niks volgens hem. Tot tegenstelling van veel andere stond ze heel mooi op haar hoeven en aan haar manen/ huid te zien had ze geen eczeem. Voor ***,- is ze van jou roept hij. ‘’Hmm…’’ zegt mama twijfelachtig.
Nadat we nog een paar kraampjes hadden bezocht waren we opeens weer onderweg terug naar huis, ‘’en Hanneke dan?’’ vraag ik. ‘’Nee, ik twijfel en je weet niet wat je meeneemt van de markt.’’ zegt mama. Zo chagrijnig als het maar kan loop ik met ze mee, thuis aangekomen zegt mama: ‘’Als je haar voor ***,- mee kan krijgen mag je haar meenemen.’’ Ik dacht dat het me nooit zou gaan lukken maar de vriendin van me broer overtuigde me van wel en zo stond ik weer op de markt. We konden Hanneke en haar eigenaar nergens meer vinden totdat we ze weg zien lopen richting de trailers. ‘’voor ***,- nemen we haar mee!’’ roept mijn schoonzus. Maar dit was niet wat de man in gedachten had en ging er dus niet mee akkoord, na lang overleg en onderhandelen hebben wij haar voor ***,- kunnen kopen. Snel mama gebeld en die was onderweg met de trailer.
Hanneke was betaald, het paspoort etc. was overhandigd. Tijd om haar naar stal te brengen! Het inladen ging tot verbazing makkelijk, alleen het uitladen was wat lastiger. Aangekomen op de plek hebben wij haar in de bak gezet. Van gekkigheid wist ze niet of ze nou moest rollen, eten, rennen, drinken of kennismaken met de andere paarden. Toen we haar naar de wei brachten liep ze heel rustig en volgde ons. Met de kennismaking met onze andere fjord wist ze niet goed wat ze hier van moest vinden. Ons oma’tje Kiki vond puppy Hanneke maar apart en was niet zo onder de indruk.
Vandaag was alles al een stuk rustiger en reageerde ze een stuk leuker op elkaar. Ik hoop dat we er een leuk paardje aan krijgen maar het lijkt er tot nu toe wel op! Ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Op de markt:

Aangekomen op stal:

Omgeving verkennen: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-4BDBQYUN.jpg
Kennismaking met oma Kiki: http://www.mijnalbum.nl/Foto650-JGFYGKKT.jpg