Dan valt je droom in duigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Dan valt je droom in duigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 15:26

Ja hoor, mijn droom is zojuist even helemaal ingestort.
Op dit moment zou ik me het liefst onder een steen inrollen en er nooit meer onder vandaan komen...

Het paard waar ik afgelopen dinsdag smoorverliefd op werd.. Is afgekeurd door de dierenarts.
Pony liep achter niet rad, had vocht in zijn rechterachterknie, liet zich de buigproef achter niet gevallen en de DA had grote twijfels of dit met veel beweging wel goed zou komen.
Dus op zijn aanraden(en ook die van de handelaar waar hij op stal zou komen-die mee was-) niet gekocht.

Ik baal dus nu wel even vreselijk.
Hij was zó'n leuke Haf. Mooie manen, heerlijk koppie, enorme maat, echt helemaal mijn type..
Maar het zij zo..

Geen hand vol maar een land vol zeggen ze dan. Ja ja..

JesdaJinn

Re: Dan valt je droom in duigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:29

Vervelend. Maar wel eerlijk dat de dierenarts gewoon eerlijk is geweest :)
Succes met verder zoeken

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:35

JesdaPower schreef:
Vervelend. Maar wel eerlijk dat de dierenarts gewoon eerlijk is geweest :)
Succes met verder zoeken

Dat de dierenarts eerlijk is geweest?

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:38

Bekend gevoel! Maar je moet maar denken, een geblesseerd paard is niet jouw droompaard. Dus die loopt nu nog ergens rond waar je hem nog niet bent tegengekomen!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:39

Dat is zeker balen! :(
Hopelijk vindt je op je zoektocht een paardje die wel goedgekeurd wordt en waar je verliefd op wordt.

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:41

Oei dat is niet leuk maar ook daar doe je de test voor zodat je niet een paardje koopt er nog meer aan verknocht raakt. En dat dan blijkt dat je hem niet kan rijden of misschien moet laten gaan omdat hij pijn heeft. Maar ik snap wel dat het nu een grote tegenvaller is.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:45

Denk dat je droom wel weer op je pad komt.
De wereld vergaat niet hoor.

Tuurlijk baal je maar dan ga je weer op zoek en komt er vanzelf wel iets op je pad.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:47

Balen... Dat bewijst wel weer hoe nuttig keuren is.

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:47

Het is nu even vervelend, dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar wij hebben een paard gehad wat ook bij de aankoopkeuring kreupel liep. De dierenarts heeft toen gerontgend en uitverdoofd en kon niks vinden en zei dat het wsl. een hoefkneuzing was oid, maar in ieder geval niets ernstigs en hij heeft haar toen goed gekeurd. Wij hebben haar toen gekocht, maar alleen maar ellende mee gehad, ze bleek achteraf wel iets aan haar been te hebben wat hij dus over het hoofd heeft gezien. Nooit veel plezier van het paard gehad en het heeft ons veel geld gekost.

Dus hoe vervelend het nu ook voor je is, troost je met het feit dat je een hoop ellende is bespaard. Ja er zijn nog veel meer leuke paarden, nog heel even geduld hebben. Sterkte en succes.

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 15:50

Ugh ik weet wat je nu doormaakt.. Had dat ook bij een KWPN merrie die wij zouden kopen. Ook afgekeurd, klinkt stom maar uiteindelijk toch geluk bij een ongeluk.. Want heb nu wel mijn échte droompaard gevonden.
Maar blijft een verschrikkelijk gevoel natuurlijk!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:05

Heb het zelfde meegemaakt zo'n lief beestje maar heb nu een even lief (eigemlijk liever) paard toch maar goed om je paard eerst te laten keuren he!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:09

Wat jammer voor je TS..

Klinkt misschien raar, maar, misschien had het zo moeten zijn. Ik heb het namelijk zelf mee gemaakt en ben daar echt kapot van geweest. Echter kreeg ik toen een pony die nóg leuker bleek te zijn en nog beter bij mij te passen, al kon ik me dat echt niet voorstellen want de afgekeurde was echt toen mijn droompony dacht ik..

Maar ik lees hier dat dat meerdere mensen is overkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:09

Je zou nog een second opinion kunnen overwegen, maar ik zou hem zelf laten staan.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:11

Wat vervelend! :(:)
Maar ik weet zeker dat er wel weer iets anders op je pad komt. Gewoon lekker doorzoeken :)
Na vier afgekeurde paarden had ik de moed haast opgegeven, maar uiteindelijk heb ik ook een super leuk en lief paard gevonden.

Succes!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:15

ja logisch dat je baalt, je had er wrs je zinnen helemaal opgezet en zag jezelf al helemaal op de haf rijden etc. Balen alleen wees blij dat je er nu achter komt en niet nadat je hem gekocht hebt en je dus niet de dingen kan doen wat je graag zou willen. Komt vast goed, je droom komt echt wel weer op je pad nadat je weer onder je steen tevoorschijn bent gekomen!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:16

zonde :( had je vorige topic ook gelezen.. Maar misschien kom je nog wel een andere hele leuke tegen :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 16:23

Cayenne schreef:
Je zou nog een second opinion kunnen overwegen, maar ik zou hem zelf laten staan.

Ik heb een handelaar meegenomen waar ik op stal ga staan, die man koopt en verkoopt al heel wat jaren Haflingers en Friezen, dus die weet ook wel waar hij naar kijkt, maar hij zei precies hetzelfde als de dierenarts. Zodra hij uit de stal kwam was het eigenlijk al duidelijk.

Wat mij nu trouwens te binnen schiet. Paard heeft de afgelopen jaren op de wei gestaan en 's nachts in een stand, zou dit er misschien een factor in kunnen hebben?

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:34

En oh ja, ik moet het toch even kwijt, ik vond je in je vorige topic al wat gehaast. Een dagje op marktplaats gekeken en al ontmoedigd, eerste pony die je ziet ben je verliefd op, en nu deze is afgekeurd stort de wereld in... Kom op meid, ik weet dat geduld verschrikkelijk lastig is bij zoiets (heb mijn eerste pony nu net 2 maanden..) maar als je dit al zo lang wil, en je een paard wil dat jarenlang jouw beste vriend moet zijn, neem dan ook de tijd om de goeie te zoeken. Dat duurt soms maanden. En ja dat vond ik een paar maanden geleden ook verschrikkelijk om te horen, want ik vond die zoektocht verschrikkelijk en wilde gewoon *nu* mijn eigen paard, en de eerste die ik leuk vond was ook afgekeurd (en bezweek twee weken later aan koliek...) maar uiteindelijk wordt je geduld beloond als je wacht tot jouw, gezonde, droompaard te koop komt :(:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 17:26

IngeK schreef:
En oh ja, ik moet het toch even kwijt, ik vond je in je vorige topic al wat gehaast. Een dagje op marktplaats gekeken en al ontmoedigd, eerste pony die je ziet ben je verliefd op, en nu deze is afgekeurd stort de wereld in... Kom op meid, ik weet dat geduld verschrikkelijk lastig is bij zoiets (heb mijn eerste pony nu net 2 maanden..) maar als je dit al zo lang wil, en je een paard wil dat jarenlang jouw beste vriend moet zijn, neem dan ook de tijd om de goeie te zoeken. Dat duurt soms maanden. En ja dat vond ik een paar maanden geleden ook verschrikkelijk om te horen, want ik vond die zoektocht verschrikkelijk en wilde gewoon *nu* mijn eigen paard, en de eerste die ik leuk vond was ook afgekeurd (en bezweek twee weken later aan koliek...) maar uiteindelijk wordt je geduld beloond als je wacht tot jouw, gezonde, droompaard te koop komt :(:)

Ik snap dat het wat snel ging, maar als deze wél goedgekeurd was had ik hem wel meteen meegenomen hoor, aangezien hij écht precies was wat ik zocht. Ik dacht net even geluk te hebben, en dat heb ik uiteraard weer eens niet. Zou niet de eerste keer zijn.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:46

Joh.. Er staan nog veel meer paarden en pony's te koop..Natuurlijk is het niet leuk dat deze pony afgekeurd is maar als dit je grootste tegenslag met paarden blijft mag je in je handjes knijpen :Y) . De zoektocht naar de perfecte pony is toch ook leuk? Succes met zoeken :D .

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:49

Bewijst maar weer hoe belangrijk het is om je paard voor koop te laten keuren..

pruikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:52

snap dat je nu baalt..is ook heel normaal maar komt allemaal wel goed. gelukkig heb je mensen om je heen die verstand van hebben en kom je binnen kort denk met een leuk goed paard.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:53

Informeer eens bij http://www.dedoezehoeve.nl Ze hebben daar op het moment aardig wat haflingers te koop.
Zeker de moeite waard om langs te gaan.

Of kijk op http://www.haflinger.nl ook zeker de moeite waard om eens een afspraak te maken.

Ze hebben vast iets wat aan je wensen voldoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:02

Ik wilde het net typen maar zie dat lieverties me al voor was hahahaha ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:06

Als het dier met 5 jaar al op zoveel punten wordt afgekeurd, dan is het maar goed dat je hem hebt laten keuren!

Gewoon op je gemak verder zoeken, het ideale paard komt echt wel voorbij! :)