Z1 dressuur, gaat steeds beter!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Z1 dressuur, gaat steeds beter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:14

De afgelopen 2 wedstrijden heb ik een extra groom gehad die mooi foto's gemaakt heeft tijdens het losrijden en in de ring, erg fijn! En gezien het alweer een hele tijd geleden is dat we een dressuurtopic hadden gemaakt, vond ik het tijd worden voor een nieuwe. Ben benieuwd of jullie de vooruitgang zien die wij zelf wel zien en voelen.

We starten nu vanaf eind maart Z1 en de laatste periode hebben we redelijk wat wedstrijden gereden om zo handiger te worden in de Z1 proeven, ook gezien we thuis geen 20x60 kunnen oefenen. Nu gaan de wedstrijden steeds beter dus hebben we nu weer een periode niks gepland om thuis eerst eens verder te trainen.

Onze aandachtspunten zijn echt nog het mooi los en rond houden, vooral in de galop, en daarin vanuit achter meer te kunnen rijden. Hierbij moet zelf opletten hand niet op slot zet en been lang blijf maken. Meer tips zijn welkom, mits onderbouwd.

Fotos zijn van 2 verschillende wedstrijden, zowel losrijden als proef.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 23-12-19 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:16

Mooi combinatie! Ziet er heel ontspannen maar wel actief uit! Ik wil meer foto's! :D

_hoi

Re: Arein, Z1 dressuur, gaat steeds beter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:20

Mooie foto's en een leuke combinatie. Goed actief en ontspannen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:48

missRosanne schreef:
Mooi combinatie! Ziet er heel ontspannen maar wel actief uit! Ik wil meer foto's! :D

Foto's naar ons 'spring'topic: [MH] 4de springles ooit

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:50

Jullie gaan als een speer Tess, echt respect! Op naar het Z2!

Voor het jezelf lang maken en ze nog meer bergop te laten lopen, heb ik wel een hele goede tip! (Zelf ook mee aan de slag gegaan na Ermelo, thanks to Tonnie ;) )
Ik zie dat je paard, hele lieve oortjes heeft en je er constant naar wil kijken :D Niet doen!!!
Als je over de bomen kijkt, naar de lucht of in de verte rechtvooruit, dan maak je je vanzelf lang,
heb je meer balans en loopt je paard nog meer bergop......maakt bij mij echt zo'n verschil in rijden :j
Je krijgt dan nog meer gevoel met rijden, je kan beter focussen op de rest en je krijgt je paard er meer door op het achterbeen!

Ik was iig erg blij met deze 'simpele' tip :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 23-12-19 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:51

Ziet er super ontspannen uit, maar ik heb het idee dat ze nog niet genoeg van achteruit door loopt voor het z. Kan natuurlijk ook aan de foto's liggen! Succes verder en komt zeker goed ;)

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:56

Hey, ziet er goed uit! Je ziet wel dat je nu meer te zeggen hebt over de aanleuning terwijl ze nu toch nog steeds keurig aan de loodlijn loopt en het ontspannen beeld blijft.
Galop (als je van een foto ook maar iets zinnigs kan zeggen) lijkt inderdaad nog minder krachtig dan de vooruitgang die je in de draf hebt geboekt, maar petje af hoor!

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:57

Mooi paard Tess en het rijden ziet er ook goed uit. Ik heb sowieso een zwak voor vossen ;) . Ik heb haar helaas nog steeds niet in het echt kunnen bewonderen, maar ik kom je vast nog wel een keer tegen! Vooral zo door gaan zou ik zeggen :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:19

Is het paard nou zo groot of ben jij zo klein :')

wat me meteen opvalt is dat je een afwachtende terugdenkende houding hebt. Je lijkt hem voorzichtig te rijden maar ook wat terug te rijden aan de voorkant. Probeer zelf wat meer lucht te geven, meer vooruit te denken.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:25

Erg mooi paard. Voor het plaatje zou ik je been langer maken maar ook naar achteren leggen. Dat maakt wat meer af. Nu neigt het wat naar stoelzit. Maar het ziet er verder goed uit, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 18:42

Bedankt voor de reacties en tips!

Linda, dat is inderdaad een goede, mn instructrice blijft ook herhalen, maar blijft moeilijk. Thuis gaat wel goed, maar op concours probeer toch nog steeds alles eerder te zien dan haar, en dan vooral op vlekken en kuilen in bodem want daar kan extreem heftig op reageren.

Over het afwachten en te weinig impuls, dit is mijn fout. Vooral op de eerste foto's was het terrein erg slecht en daardoor glad, en zoals hierboven kan ze dan nogal heftig reageren. Ook was die wedstrijd hetzelfde terrein als waar ze vorig jaar mn neus kapot sloeg terwijl erop zat, dus zeker stuk zenuwen.
Terug rijden aan de voorkant doe echter niet, dat accepteert ze niet.

Equitation, dankje, dat viel mij zelf ook al op.

En qua maat, zij is 1.66, en ik ong 1.70 dus beeld vertekend heel erg. Vind haar zelf juist klein voelen, helemaal gezien ook veel grotere paarden rijd.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 23-12-19 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:22

Blijft een knappe vos! Ben je ook door naar de brabantse of niet?

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:32

Ziet er goed uit Tess! Leuk die oortjes erop ook.
Ik vind je zelf al goed lang zitten, als ik er iets van moet zeggen zou ik zeggen dat je voor je uit moet kijken (lastig als je zo'n knap paard hebt)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:31

Helaas niet arielle, wel fijn gereden maar eentje gemist en rest redelijke uitslag maar niet genoeg voor bk. Vind ook niet erg, sterke concurrentie en wij nog teveel kleine foutjes. Hoop van de winter weer selecties te rijden, is vanwege blessures ons nog niet gelukt.

Dankje rachel!

Norie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:41

Ziet er goed uit tes! Ik doe te je niet na!
Mooi alert koppie heeft ze!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:50

ik heb geen commentaar want je weet zelf wel waar nog verbetering te halen valt of anders je instructrice wel.
ik vind dat je super veel bereikt heb in een relatief korte periode en hoop dat je nu eindelijk de vruchten kunt gaan plukken van je eindeloze geduld en toomloze inzet +:)+
als de wisseltjes eenmaal bevestigd zijn vlieg je zo t Z2 door :D

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 20:56

jullie zijn echt een mooie combinatie, ziet er echt goed uit!

ook leuk dat je gewoon op een bit blijft rijden en niet een stang en trens neemt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:23

Bedankt!

En heeft idd veel pijn en moeite gekost Sandt maar geloof al vanaf dag 1 in dr dus blij nu ook eindelijk kunnen laten zien dat gewoon fijn dier is. Z2 wachten nog even mee, maar wel bezig met wissels en daar niet ontevreden over

Muissss dankje! Blijf ook gewoon op trens rijden, loopt daar fijn op dus ga niet lopen rommelen met s&t.

Noortje bedankt!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:43

Netjes!! Het ziet er uit als een paardje die men snel achter de loodlijn zou rijden, maar je doet dat heel goed! Mooi netjes aan over voor de loodlijn!

Verder een mooi paard! Succes!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:10

Prachtig paard! Mooie combinatie zijn jullie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:12

webster543 schreef:
Netjes!! Het ziet er uit als een paardje die men snel achter de loodlijn zou rijden, maar je doet dat heel goed! Mooi netjes aan over voor de loodlijn!

Verder een mooi paard! Succes!

Wat grappig dat dat zo lijkt, want liefst loopt ze juist met neus kilometers eruit :+
heeft ons ook al veel werk gekost juist wat korter en meer in oprichting te komen, in plaats van lang horizontaal. Gaat nu gelukkig steeds beter, maar denk nog lang bezig ben als echt achter de loodlijn wil krijgen, daar in de les wel beetje mee bezig dat daar meer controle over krijgen, maar vind ze nog heel moeilijk.

Nessie, dankje!

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:18

Zou haar met nog iets meer ruggebruik en actiever van achter willen zien, maar daar ben je vast al mee bezig in de lessen. Ziet er mooi uit op de fotos.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:56

Ik vind het er erg goed uitzien Tess!
Ze gaat steeds beter lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:30

Klopt orion, zijn daar inderdaad druk mee bezig, vooral dat ruggebruik puntje van aandacht. Dankje verder.

Lotte bedankt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:40

mooi plaatje!Alles....paard,jij,je jasje :j