Jippe voor de wagen met Stefan (11) op de bok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Jippe voor de wagen met Stefan (11) op de bok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 16:32

Tsja, modjes... waar hoort dit thuis? Betreft een verslag van vandaag over mijn zoon van 11 en zijn paard. Vandaag voor de eerste keer samen met de wagen bezig. En zoon heeft lichamelijke beperking... dus Verslag van de Dag? Aangespannen rijden itp? Rijden met een beperking? Of Jeugd itp? Roept u het maar. Ik dacht zelf dat het wel een aardig verslag van de dag was :D

Dus.... vandaag was het zo ver. Na 2 jaar lang in lente en zomer met het tuig gewerkt te hebben, er een stuk of wat keer een band achter gehangen te hebben, na een weekend klussen aan de wagen om deze van een nieuwe kleurtje te voorzien en niet te vergeten de vele uurtjes grondwerk en lange lijnen die mijn zoon er al ingestoken had, was er dan vandaag de kroon op mijn zoons werk: Zijn paard Jippe (10) voor de wagen!

Uiteraard moet er eerst gepoetst worden. Dus stoffig paard van de wei gehaald en op poetsplaats gezet. Nadat gekeken is door de beide kids of hij goed staat kan het poetsen beginnen.
Afbeelding

tsja, als je dan als 11 jarige knul een lichamelijk uitdaging hebt en het dus moeilijk is om zowel de enorme hoeven van je paard vast te houden met 1 hand alsmede deze uit te krabben, moet je flexibel ingesteld zijn. Neem daarbij een maar al te behulpzaam zusje van 8 met eigen pony en al genoeg zelfstandige uitkrab-ervaring... en dan krijg je dit soort plaatjes.
Afbeelding
Ik moet zeggen dat dit mij wel ontroerde, want zoon laat zich niet zo snel helpen, maar dit keer hoefde ik er niet eens aan te pas te komen. Voor zijn paard heeft hij gewoon veel over.

Van het afstoffen van Jippe hebben we dan even geen foto's, dat deden we met zijn drietjes. En met optuigen heeft Stefan mij met name geholpen. Dat is ook allemaal nog best veel en zwaar werk. maar dan was het moment daar: het inspannen van zijn paard:

Afbeelding

Ook dit ging zonder slag of stoot. Ja, dit is de tweede keer dat Jippe voor de kar staat. Maar hij maalt er niet om.
Aan het werk. Ik moest wel veel bij hem blijven lopen, want zodra ik wat naar achteren afzakte ging hij stil staan. Ach, hij moet het allemaal nog leren. En zoon ook.

Afbeelding
Jippe is er echter niet erg van onder de indruk en doet het alsof dit al jaren gesneden koek is...

Na bij elkaar een 10 minuten gewerkt te hebben, vonden we het wel goed. Een lekker slobbertje als beloning met een verfrissende douche als einde. Dan nog lekker rollen. Jippes dag kon niet meer stuk.

En hier doe je het allemaal voor:
Afbeelding
Jippe en Stefan, vrienden voor altijd....

Stefan vindt het erg leuk om jullie reacties te lezen!

Friesfanaat

Re: Jippe voor de wagen met Stefan (11) op de bok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:34

Wat ontzettend leuk om weer te lezen dat het goed gaat met die 2, lees je topics altijd al stiekem mee en het blijft prachtig om te zien! Veel plezier nog met ze!! :)

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:35

Dat ziet er leuk uit. Heel knap van je zoon dat hij hem al zo opleid. Komt vast helemaal goed.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:36

Ah gut, die laatste foto is ontzettend lief! Wat is Jippe toch een braaf paard :)
Superstoer hoor, zoals ze zo op die wagen zitten!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:39

Aaah, wat ontzettend leuk zeg! Stoer dat het nu eindelijk kan, wat moet dat gaaf voelen zeg!
Lieve Jippe !

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:39

Zo bijzonder <3 hopelijk mogen ze nog lang van elkaar genieten!!

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:43

Ziet er goed uit!

Als ik het goed zie heeft jouw zoon zijn CP rechts?
Hihi, ik ga me dan een beetje vergelijken met hem, want dat heb ik ook, ik wil ook altijd alles alleen oplossen.

Wat je eventueel zou kunnen proberen als je zoon het durft en Jippe ermee braaf is. Je zoon proberen iets door zijn hurken te laten zakken en de hoef op zijn bovenbeen laten rusten of tussen zijn benen klemmen. Doe ik altijd omdat ik rechts ook niet echt kan inzetten :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:44

Wat leuk, die twee hebben elkaar weer gevonden.

Gaaf dat ze samen weer een nieuw avontuur aangaan, naast het rijden.

Anoniem

Herkende de naam al :P , wat een (h)eerlijk stel

SorpresaKyra

Wat fantastisch en wat een geluk straalt er vanaf..nou daar kan hij super trots op zijn. Op zichzelf en op mooie Jippe. Heel bijzonder span zo, en dat jullie nog heel veel leuke ritten gaan maken.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 16:47

Iedereen super bedankt voor alle reacties tot nu toe. ik zal ze straks aan Stefan laten lezen (die is nu aan het bijkomen haha)

EllisL schreef:
Ziet er goed uit!

Als ik het goed zie heeft jouw zoon zijn CP rechts?
Hihi, ik ga me dan een beetje vergelijken met hem, want dat heb ik ook, ik wil ook altijd alles alleen oplossen.

Wat je eventueel zou kunnen proberen als je zoon het durft en Jippe ermee braaf is. Je zoon proberen iets door zijn hurken te laten zakken en de hoef op zijn bovenbeen laten rusten of tussen zijn benen klemmen. Doe ik altijd omdat ik rechts ook niet echt kan inzetten :)

Yep, idd CP rechts :j Tussen benen klemmen is wat lastig want Jippe laat zijn hoeven echt vallen. Hij houdt ze niet getild zeg maar. We zetten er ook wel eens een IKEA-keukenkruk onder :D dat is precies de juiste hoogte. Maar vandaag kwamen ze samen met deze oplossing :Y) en ja... zulke momenten koester ik. Ze vliegen elkaar meestal in de haren :o

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:38

Echt zo gaaf dat hij zo leuk met zijn paardje om gaat!
Prachtige plaatjes!

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:54

<3 leuke foto's :D knap paard!

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:57

wat leuk!! <3 komen vast wel veel ritjes nog :) brave Jip <3

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:00

Wow stoer. Knap van Stephan!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:38

Die Stefan maakt maar mooi een veelzijdig paard van Jippe! Laatst rijfoto's, nu voor de kar! Gaaf, ga zo door +:)+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:42

Wat een ontzettend leuke foto's! Ziet er uit als een supercombi, die twee. Hoop dat ze nog ontzettend veel plezier gaan hebben :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 20:47

Het blijft een superleuke combi! :j
Ben ook erg fan van paarden bij kinderen met beperking, die beesten krijgen veel meer gedaan dan dure psychologen oid. :))

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 16:01

Heel erg bedankt voor alle leuke reacties. Ook namens Stefan. Hij is er super trots op :) Jippe is echt zijn grote vriend (groter kan ook bijna niet haha). Er zullen als het aan hem ligt nog vele ritjes en foto's volgen :+

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:19

Wat een geweldig verslag en foto's. Wat is Jippe een goudeerlijk paard en wat een leuke combi met Stefan!
Wat knap dat Stefan Jippe helemaal zelf heeft opgeleid, dat kon ik op die leeftijd nog niet hoor!

Hopelijk gaan die twee nog vele leuke kilometers maken samen!

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:11

Wat een leuke combi. Ik lees ook altijd al je andere topics.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:36

Super stoer! +:)+

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:44

echt een leuke combi!!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:16

Wat staat ie mooi zo voor de wagen.. dat worden heel wat kilometers deze zomer!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:20

Jippe is ook echt wel een paard uit duizenden en zo leuk dat Jippe en Stefan elkaar helemaal gevonden hebben.

Ik wens Stefan en Jippe dan ook heel veel leuke gezellige km's samen toe.