Eerste met deze lelijke schimmel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Eerste met deze lelijke schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 14:58

Dat was mijn reactie nadat ik afgelopen weekend 1e werd op onze 2e wedstrijd in ons hele leven....

Er gaat een verhaal vooraf...

December en Januari 2012 ben ik bij een kennis geweest om haar paarden te verzorgen. Zij ging met haar vriend naar Brazilië (naar zijn ouders) en ik zou op haar paarden en honden passen.
Vooraf had ze mij verteld dat ze een onwijs leuke (gave, mooie, goede, en noem het maar op) 2 jarige hengst had gekocht. Op de foto's was het inderdaad een plaatje. Zwart met een witte bles, en mooie bewegingen!

Kwam ik daar aan... Stond er inderdaad een 2 jarige hengst. Maar wat voor één! :'). Een schimmel! Onder de pisplekken, druk, irritant en zo totaal 'niet mijn ding'.

Hem geprobeert te longeren. Met na druk op proberen, want ik zandsurfde door de gehele binnenbak, dus al snel was ik totaal klaar met dit paard.

Na 2 weken weer thuis te zijn kreeg ik een berichtje van de eigenaresse van dit paard. Dat ze ging verhuizen en maar 3 van de 4 paarden kon meenemen. En de lelijke schimmel, die moest dus naar iemand die hem wilde zadelmak maken en daarna verkopen en dan de winst delen.
Nou dacht ik, ik kan het op z'n minst proberen...
Ouders lief aangekeken en aangezien ik 18 was geworden en nu dus zelf mijn keuzes mocht gaan maken stond er 2 weken na mijn 18e verjaardag een paard op de stal even verderop.

Na 2 weken gevechten te hebben gehad om hem alleen maar vast te laten staan begon ik de moed een beetje op te geven. Wat had ik mijzelf op de hals gehaald?

Niet veel later ging het al een stuk beter. Hij begon aan zijn nieuwe huis te wennen, leerde snel en kreeg veel vertrouwen in mij.
Al snel kon ik hem vastzetten, beschermers om doen, longeren, in de stapmolen, zadeltje op, dekentje op etc.

Met de dag groeiden we naar elkaar toe. We werden echt maatjes. Het vertrouwen werd zo groot dat ik na 3 maanden hem aan de dubbele longe kon longeren, langs de weg kon lopen en al bijna klaar was om zadelmak gemaakt te worden.
En toen kreeg ik weer een berichtje van zijn eigenaresse. 'Jantine, ik zie dat hij het zo goed heeft bij jou. Ik kan hem geen beter baasje wensen. Zou jij hem willen hebben?'
Euh dacht ik. Dat weet ik niet hoor. Ik wilde geen springgefokt paard en ZEKER geen schimmel.
Dus besloten hem zadelmak te maken en zelf te verkopen...

Niet dus.

Het zadelmak maken was echt onwijs makkelijk. Doordat we zoveel vertrouwen in elkaar hebben en ik al zoveel met hem gedaan had was het een kwestie van opstappen en wegrijden.

En nu.. Nog geen anderhalf jaar verder, hebben wij afgelopen weekend bij onze 2e wedstrijd 3 winstpunten weten binnen te halen! 2e met 187 en 1e met 195. *\o/*

Filmpje van de proef:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =3&theater

1 ding is zeker: Dit paard is bijzonder, en gaat niet zomaar weg! Zodra ik hem kreeg ben ik gestopt met school en fulltime gaan werken om alles te bekostigen. We staan in de Randstad waar de stallen sowieso flinke prijzen hebben. Maar het gaat zelfs zo ver dat ik zelf geen nieuwe hempjes koop (overal zitten gaten in) want nieuwe beschermers voor m'n paard gaan uiteraard voor :') !
Ik ben mijn ouders dankbaar dat ik dit allemaal zelf moet doen. Het laat je inzicht hebben in geld en de waarde ervan. Hoewel ik vroeger erg boos was dat ik geen pony kreeg :+ .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ons doel als combinatie is voornamelijk het hebben van plezier! Het vertrouwen in elkaar verbeteren en behouden en daarmee verder komen in de sport.

Mijn paard is bijzonder omdat hij mij een hoop heeft geleerd.
Ik wilde nooit een springgefokt paard en ABSOLUUT geen schimmel. Het heeft mijn doen beseffen zoals ik al vaak hoorde 'Een goed paard heeft geen kleur'. Het gaat om het karakter, de band en daardoor ben ik van hem gaan houden. <3

Dit sponsorship wil ik graag winnen omdat ik vind dat mijn paard het beste verdient. Hij heeft mij gemaakt zoals ik nu ben. Ik ben gelukkig, ik kan niet wachten tot ik naar stal kan als ik wakker wordt of klaar ben met werken. In het trainen hebben we allebei onwijs veel plezier en aangezien ik alles zelf moet bekostigen zou dit sponsorship goed van pas komen om verder te komen met dit geweldige paard!

Onze sms code 1755 naar 4422 (0,60p. bericht)

Ik hoop op leuke berichtjes! Heb al hele gave combinaties gezien in de topics en ik wens alle deelnemers succes! Dat de beste mogen winnen :).

Moderatoropmerking:
Dit topic maakte deel uit van de Pavo-win een sponsorship-actie, zie ook [VN] Win een Wildcard, maak kans op een sponsorship!. Inmiddels is de winnaar van de wildcard bekend, [VN] De winnaar van de wildcard Pavo/Trust actie is bekend!!.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-07-13 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:04

wat een prachtig paard!(als je het niet erg vind sponsor ik helemaal niets,behalve mijn eigen bejaardentehuis :D )
Maar wel succes gewenst met je paard natuurlijk!

orizoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:04

Wow super! Ik vind het wel een mooi paard :j
Is het trouwens niet wat vroeg als je hem met 2 jaar al beleerd? En je mag toch pas wedstrijden doen met een paard van 4?

Jantine_

Re: Eerste met deze lelijke schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 15:07

geerke, dat hoeft ook niet! hoe meer reacties ik in dit topic krijg van verschillende mensen, hoe meer kans ik maak op het sponsorship!

Inmiddels wordt het echt een gaaf paard ja! Spiertjes erop, alles wat meer in verhouding :) :D
Hij is ook pas 4 (deze maand).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:07

Springgefokt & schimmel... Je weet hoe ik erover denk ;)
Gefeliciteerd met je winstpunten, het is een mooie prestatie!
Fingers crossed voor het sponsorship.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 15:08

Ik heb hem met 2,5 beleerd aan de longe/dubbele longe en afgelopen augustus (toen dus ruim 3) ingereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:11

Hee Jantine! Leuk je verhaal te lezen, pup is een leuk dier!!

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:17

Zo gaaf paardje hoor! En tof dat je hebt volgehouden toen het niet meteen wilden lukken.
Echt mooi paard, heel veel succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:19

Leuk dier en gefeliciteerd met je punten!
Maar ik hoop echt dat je niet alleen vanwege je paard gestopt bent met school! Eeuwig zonde!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:20

wat een leuk verhaal zeg, wat kan het soms raar lopen he het leven :D !
Jullie zijn echt een super leuke combinatie om te zien :D!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 15:24

Cayenne schreef:
Leuk dier en gefeliciteerd met je punten!
Maar ik hoop echt dat je niet alleen vanwege je paard gestopt bent met school! Eeuwig zonde!

Voor een groot deel wel. Zonde ja, wel een beetje :)). Ben sowieso geen school-type. Werk fulltime in de horeca met een redelijk salaris...

Ik ben 19, woon samen, een paard en een hond dus heel slecht heb ik het niet getroffen. :D

Bedankt voor de leuke reacties :o !

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:30

Go tin!! :)

_PhotoKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:33

Echt super leuk tien, om dit zo te lezen!! Ik heb vaak foto's voorbij zien komen, maar nu ook het hele verhaal erbij :) Top team!! Jullie verdienen dit!!! xxx Kimberley

charlotte20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:38

Knap hoe je dat voor elkaar hebt gekregen! En wat is het een mooi paard zeg! :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:46

lelijke schimmel?? die zie ik nergens hoor :P

bijzonder hoe je dan toch zo'n band opbouwt met een paard wat je in eerste instantie direct had afgekeurd.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:48

Je bent een geweldige meid met natuurlijk een geweldig paard!!!

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:52

Mijn stem heb je binnen! Je doet alles zelf, en werd compleet verrast door het paard. Chapeau!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:54

Doe normaal joh!
Super mooi paard, die titel klopt niet hoor ;p

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:38

Mijn stem is voor jou Tientje :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:53

Ik ben ook niet van het sponsoren maar wou toch even reactie geven :)

Ik hoop dat je wint, vind het een van de leukere verhalen en ik vind het paard helemaal niet lelijk, ik vind hem echt geweldig!
En inderdaad een goed paard heeft geen kleur, ik wou nooit een vosmerrie, rara wat heb ik ;)
Succes, ik hoop dat je wint, vind jullie een mooie combinatie!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:00

Leven voor je paard gelukkig zijn die mensen er nog

Ik heb genoten van je verhaal maar wel jammer van je school maar oke dat heet keuzes maken.
Echte paardenmensen ze zijn er gelukkig nog
Heel veel geluk samen met je geweldige schimmel

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:03

Even een minder berichtje tussendoor waar vast weer iedereen heel boos op mij gaat reageren.

vind het beetje naief om te stoppen met school om een paard te onderhouden.
Ja tuurlijk geld vragen van je ouders is ook niet oke. Maar om je eigen opleiding ervoor weg te gooien. 3 jaar geleden was het ook crisis en investeren in een paard ook geen logische keuze.
Geen sponsoring van mij, zijn je eigen keuzes geweest. En als jij door de situatie geen goede hempjes kan kopen geeft de situatie alleen maar minder draagvlak.

En paard is zeker niet lelijk, vind hem eigenlijk nog wel leuk. Het is goed om te lezen dat jullie een band hebben opgebouwd, want hij mistaat je echt niet.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:04

Lelijke schimmel??
Ik maar zoeken..
Haha vind hem super hoor!
Succes met je sponsorship!!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 15:38

Knert schreef:
Even een minder berichtje tussendoor waar vast weer iedereen heel boos op mij gaat reageren.

vind het beetje naief om te stoppen met school om een paard te onderhouden.
Ja tuurlijk geld vragen van je ouders is ook niet oke. Maar om je eigen opleiding ervoor weg te gooien. 3 jaar geleden was het ook crisis en investeren in een paard ook geen logische keuze.
Geen sponsoring van mij, zijn je eigen keuzes geweest. En als jij door de situatie geen goede hempjes kan kopen geeft de situatie alleen maar minder draagvlak.

En paard is zeker niet lelijk, vind hem eigenlijk nog wel leuk. Het is goed om te lezen dat jullie een band hebben opgebouwd, want hij mistaat je echt niet.

Zoals hierboven staat ben ik niet het type om naar school te gaan. Die hempjes is vorige maand voorgekomen waar mijn vriend en ik erg om gelachen hebben. We hebben beide een leuke spaarrekening maar willen er niet aankomen dus volgende salaris afwachten. Is niet dat we echt geen geld hebben...
. Als ik iets wil kan ik het echt wel kopen.

Ik snap je bericht. Het is alleen mijn keuze geweest inderdaad. Mag het alsnog wel knap zijn dat ik het allemaal zelf doe? Zo arrogant ben ik wel om dat zelf knap te vinden.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 15:39

lady62 schreef:
Leven voor je paard gelukkig zijn die mensen er nog

Ik heb genoten van je verhaal maar wel jammer van je school maar oke dat heet keuzes maken.
Echte paardenmensen ze zijn er gelukkig nog
Heel veel geluk samen met je geweldige schimmel

Leuk berichtje bedankt :)