Zadelroof omgeving Den Haag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

Zadelroof omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 12:37

Op onze pensionstal in Monster zijn vannacht zo'n 40 zadels gestolen. Ook hoofdstellen en alles wat ze van waarde konden vinden. Zelfs de trailer die op slot stond is meegenomen! Alles zat goed achter slot en grendel maar ze hebben alles open geknipt en gesloopt. Een ravage troffen we aan vanmorgen!

Stallen in de buurt zijn op de hoogte gebracht en iedereen houdt oren en ogen open. Als je in de buurt zit; let op je spullen. Wie weet komen ze terug :(

Quarterh0rse

Re: Zadelroof omgeving Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:40

Pfff wat een ellende. Wij zitten ook in monster, zal dus m'n ogen en oren openhouden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:43

Word tijd dat de politie hier ook eens veel aandacht aan besteed, meteen de grenspolitie inlichten en hopen dat ze er nog niet over zijn. En een opsporingsbericht uit laten gaan in Nederland en Duitsland.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:00

Wat ontzettend naar zeg, ik zal ook vrienden uit de omgeving op de hoogte brengen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:18

Ach dat is zuur zeg...

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:42

Hoorde het vanmorgen al.....bah wat een ellende.....wij houden ook alles in de gaten.....staan ook in monster

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:44

omgeving wijk bij duurstede is ook een stal met zadelroof.
Gelukkig niet zo'n groot aantal. Maar ze zijn dus weer lekker bezig..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:44

Ik zal strakseen lijst posten. De trailer is een antraciet grijze 2 paard Atec Regency, kenteken WSRN 51. Graag direct contact opnemen met de politie als je hem ziet.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:32

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:35

wat erg zeg :(

Bij een vriendin van mij zijn laatst ook 4 zadels gestolen die goed achter het slot zaten, (Drenthe).
40 zadels is nog erger. Die zijn 'goed' bezig die zadel diefen..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:57

Ze zaten hier ook goed achter slot. Alleen waren de bevestigingspunten van de sloten kennelijk makkelijk te kraken. Het is een georganiseerde bende geweest, die krijgen het sowieso wel open.
Ik ben er echt kapot van, zowel voor mijn klanten als voor mezelf. Het is niet te geloven wat ze mee hebben weten te nemen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:19

Ah wat oliebol zeg!
Veel sterkte voor de betrokkenen, hoop dat de verzekering jullie snel kan helpen. .

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:04

pff ben je lekker mee nou ja ook marktplaats enzo maar goed in de gaten houden enzo...
worden zulke dingen die gestolen zijn eigenlijk wel vergoed door verzekering??

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:05

Bij die vriendin van mij werd alles vergoed ja!
geen idee of dat altijd/overal zo is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:06

Voor een vergoeding moet je in principe wel verzekerd zijn.

Was bij de paardenhoeve toch? Hoorde het vanmiddag al... mensen kunnen ook nooit van anders mans spullen afblijven :n

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:07

Hier in het hoge noorden ook een inbraak op een pension stal / manege afgelopen week.
Zadels en andere dingen gestolen.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:10

ik vind het echt een schade dat mensen dat kunnen doen. maar zo zijn er meer dingen waarbij ik dat denk.
ik hoop op een schade vergoeding!

EngeltjeS

Gatver wat een rot nieuws zeg!

Lonan

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:16

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:24

Echt vervelend dit!

Dit is te goed georganiseerd... "toevallig een trailer" etc bestaat niet... Ze hebben daar iedereen wakker geschud. Blijf het zo maf vinden dat je tegenwoordig en voor je stalgenoten/staleigenaar al een groot slot moet hebben, en ook nog eens voor buitenstaanders :') (Bij de ene pensionstal hadden ze in de zadelkamer (apparte afgesloten ruimte) altijd een aparte sleutel en 's nachts een alarm :)

Ik heb jaren mijn spullen gewoon in de schuur gelegd, zat alleen een hek voor. Ook achter het huis... lagen de zadels in de stal, toen we hoorden dat ze bij ons in de buurt actief waren, zijn de zadels pas naar binnen gegaan :S Maar blijf het maf vinden dat het moet...

Alweer lang geleden: waren ze met het huis bezig, rietendak... Nog andere klusjesmannen voor de afwerking van het huis.. Liep 20 man rond ofzo in totaal.. En op klaarlichte dag, alle 3 de zadels weg :S

@ De Allstars.. je hebt toevallig die maat en je vindt ze mooi? :') Je had nog plaats over in de auto? En als je dan toch bezig bent :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:25

leveren blijkbaar ook net genoeg op om mee te nemen :\

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:45

Jeetje, het wordt steeds erger. Wat me aan de lijst met gestolen spullen opvalt, dat ook minder dure zadels mee zijn genomen. Op een manege waar wij tot een paar jaar terug stonden, zijn ook zadels gestolen, maar alleen de duurdere merken. Alle kasten waren opengebroken, maar zadels met een nieuwwaarde van minder dan ongeveer 1500 euro, lagen er allemaal nog.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:18

Goedkopere zadels verkopen makkelijker door --> zijn vaak standaard zadels, dus vallen ook minder op :) (Als jij een op maat gemaakt zadel hebt en weet ik veel wat hebt uitgekozen, herken je je zadel) als ik bijvoorbeeld een wintec zie, dan zie ik niet of het de mijne is of 1 van de andere 1000 die er zijn...

En laten we ook eerlijk zijn wat makkelijker verkoopt.. De goedkope zadels... Bij de duurdere zadels gaat het ook vaak via een zadelmaker logisch ook, een paar 1.000 euro betalen doe je niet voor een niet passend zadel... Dus het lijkt mij moeilijker om van de duurdere zadels af te komen dan van de goedkope...

En ik denk dat ze stiekem gewoon laden tot de auto/trailer vol zit... Maar wel eerst het "beste" pakken.... (Is ook "logisch", je straf wordt niet minder ervan als je 1 zadel meer of minder hebt gestolen als het al om een zadel of 10 gaat...)

Dat stelen is niet logisch, maar de gedachtegang "toch bezig" in dat opzicht wel...

Ook even een stom vraagje, zijn er op bokt al foto's geplaats van "specifieke" zadels.. (Dus niet van de standaardzadels, want anders denkt straks iedereen bij elke Wintec die gezien wordt "zo een is er gestolen") maar er moeten toch zeker wel een paar zadels bijzitten die redelijk uniek zijn? Dit om eens op te letten... Genoeg bokkers die op zoek zijn naar een zadel en misschien wel een gestolen zadel tegenkomen?

Nu valt het alleen op als iemand opeens een grote partij zadels aan zal gaan bieden, maar als het zo goed georganiseerd is (sloten meenemen, ik had er nooit aan gedacht :')) dan gaan ze ook niet alles in 1x op internet gooien :) Sowieso vraag ik me af of zaddelmakers verwittigd worden... Want de kans dat de duurdere zadels bij hun uitkomen, is natuurlijk groot... (Tenminste.. zie hierboven mijn vast niet altijd even logische denkwijze)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:23

Die zadels gaan gewoon naar het buitenland hoor, verkoopt daar net zo goed.
Denk je serieus dat die mensen zo dom zijn om ze weer in NL te verkopen? Nee.