Reusachtige merrie Shakira ( v. Contender)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shoran123

Reusachtige merrie Shakira ( v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 12:16

Ik waag een keer een poging :Y)

Het is een lang en vooral ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat jullie de tijd nemen om het te lezen.

Ik ben Noor, was eigenlijk altijd een normaal standaard penny meisje. Op de basisschool werd ik altijd heel veel gepest, en in de 3e van het middelbaar onderwijs werd ik depressief en kreeg de ziekte van Lyme. Toen ik er weer bovenop was, werd de wens voor een paard een vast maatje zo groot. Maar mijn ouders zeiden dat ik het zelf maar moest betalen. Hun schrik was ook heel groot toen ik een een jaar later een paar duizend euro had gespaard :')
Ik heb toen de ORUN gehaald en werk nu naast school 25 uur (wel met veel plezier gelukkig) om het onderhoud te kunnen betalen.

Shakira is een gigantische merrie van 1.82: Zie hier voor haar stamboom.
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/657446

Ik kan wel meer gaan praten, maar omdat foto's veel meer zeggen dan woorden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
( we deden zelf niet mee hoor aan het internationaal concours :') )

Ze is wel heel groot... maar net zo groot als ze lief is
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb haar sinds april 2012, maar in die tussentijd zijn we echt overal geweest, oud-karspel, Asten, Ermelo leusden, en zelf in Amsterdam, waar we model mochten staan voor The Vogue!!

Afbeelding

Ehhhh ja, ik was dus mijn beugelriemen vergeten, daar stond je dan in hartje Amsterdam :')

Afbeelding
Afbeelding

Soms is ze ook wel wat minder lief, toen een vriendinnetje van mij mee ging voor mijn ORUN examens, en op mijn paard voor ging rijden. Ze viel eraf, en ze is nog steeds in de weer met operaties.

Afbeelding

Onze grootste passie: Springen!!
Elke keer als ik een hoge hindernis zie, denk ik neeee ik wil niet!! maar ergens vind ik het leuk om over mijn grens te gaan. Voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld dat ik val flauw van prikken en naalden, daarom ben ik dus maar bloeddonor geworden :')
Afbeelding

Afbeelding

Zo wil ik best meedoen aan de avond4daagse! *D

Afbeelding

Zelf rook ik niet, maar een vriendin en mijn paard wel...
Afbeelding

(uiteraard zijn ze niet aangestoken hoor ;-) )

--- Beschrijf wat jouw paard bijzonder maakt.

Hoe cliche het ook klinkt, mijn paard heeft mij heel veel geleerd op mentaal gebied. Helaas is bij mijn moeder darmkanker geconstateerd 8 weken terug. Gelukkig geen uitzaaingen. Mijn eindexamens gingen dus niet helemaal zoals gepland, de concentratie was er gewoon even niet -O-
Volgend jaar moet ik waarschijnlijk dus nog een jaar doen, of deelcertificaten, maar ik vind het een heel fijne gedachte dat mijn paard er altijd is. En ook al ben ik geen ster in school, ik hoop mij wel verder te kunnen ontwikkelen met de paarden. De gedachte dat ze er is, geeft mij veel hoop, en doorzettingsvermogen.
Zelf mijn paard betalen op deze leeftijd en in ruim een jaar al zoveel geleerd te hebben ( en erachter komen hoe meer je leert, hoe groter de weg te gaan is naar het doel :') ) geeft mij het gevoel dat als ik echt iets wil, het ook mogelijk is.

--- Wat is jullie doel als combinatie?

Mijn doel? Als ik heel eerlijk ben wil ik graag de Young Riders halen met springen. Misschien is dat te hoog weggelegd, maar als je je doel hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd. Maar ik merk nog wel dat ik heel veel dressuurmatig eraan moet gaan werken. Zij kan het aan, nu ik nog. Voor de rest wil ik graag nog veel dingen doen, naar het strand, mooie wedstrijden opzoeken, veel leren.

--- Waarom wil je dit sponsorship winnen?

Het kost mij ontzettend veel geld om haar te onderhouden, hierdoor is er niet altijd geld voor wedstrijden. Per keer moet ik een trailer huren, en ik kan alleen op wedstrijd als ik niet hoef te werken, en er geld genoeg is voor benzine, trailer en inschrijfgeld. Ik zou graag met het sponsorship, meer lessen, wedstrijden en ervaringen willen opdoen, en zelf een tweedehandstrailer willen kopen zodat ik zelfstandig op wedstrijd kan gaan. :j

Als jullie vragen hebben of nieuwschrierig zijn, laat maar weten!

SMS SPONSOR 1739 naar 4422

Moderatoropmerking:
Dit topic maakte deel uit van de Pavo-win een sponsorship-actie, zie ook [VN] Win een Wildcard, maak kans op een sponsorship!. Inmiddels is de winnaar van de wildcard bekend, [VN] De winnaar van de wildcard Pavo/Trust actie is bekend!!.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-07-13 23:34, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd

Anoniem

Re: Reusachtige merrie Shakira ( v. Contender)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:20

Wauw, ik heb heel erg respect voor jou, dat je je paard helemaal zelf betaald! wat gaaf! super leuk joh! mooie foto's ook! nog heel veel geluk met je paard!

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:22

Inderdaad, heel veel respect! Ik gun het je gewoon!

jitskevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:27

Awel, ik had niet gedacht dat ik in deze itp ging reageren. Tot ik jou verhaal las... Ik heb alleen maar respect voor jou en je doorzettingsvermogen!
En wat een knappe merrie ;)

Ik gun het je, heel hard!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:26

Ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt, niet echt gevolgd! Maar jij hebt het echt verdiend! Natuurlijk zijn er veel meer mensen die dit ook verdienen. Maar in zo een korte tijd een goede band opbouwen zegt veel over jou. Ook al win je niet je bent een topper!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:34

Ik gun het je méér dan van harte,meid wát een doorzettingsvermogen,alle respect heb ik voor je!!
Op jonge leeftijd zo hard werken voor je doel,een eigen paard maar mooi bij elkaar gespaard,hard je best doen op school incl studieuurtjes,daarnaast zoveel uren erbij werken,zieke mama,en dan alles nog daarom heen,mijn stem en zegen heb je en ik wens je dan ook álle succes toe in de toekomst en dat je dromen maar mogen uitkomen.

p.s:wát een machtige merrie heb je onder je billen,mooi dier

edit:heb je ook een code om door te smsen of hoe gaat het precies?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:26

Zou je je sms-code nog even kunnen vermelden?

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 22:31

Heel veel succes, ik hoop voor je dat je gaat winnen!
Ik heb echt respect voor je!
Wel grappig dat ik je hier zie.
Ik had je namelijk dinsdag ook gezien in asten, hoe was dat trouwens gegaan?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 22:59

Heey, wat leuk! Ja klopt, was in Asten! Moest met een vriendinnetje mij voorrijden als combinatie. Ze ging best goed! Maar is altijd afwachten wat de examinatoren ervan vonden :)

SMS code zal ik even opzoeken, zit nu op mijn mobiel, en ga eerst even slapen. Zal hem morgen posten.

Ben eigenlijk niet zo van het sms'n. Kost voor jullie weer geld, en als mensen echt willen, stemmen ze heeeeel veel op hun zelf, waardoor ze kans maken, en dan wordt het geen eerlijke compentitie meer.
Laatst bijgewerkt door Shoran123 op 06-06-13 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 23:03

Hoe spaar jij in een jaar een paar duizend euro?? Ik geef 90 euro uit in twee dagen :')

Ik hoop dat je gaat winnen!

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 23:05

Werecat schreef:
Hoe spaar jij in een jaar een paar duizend euro?? Ik geef 90 euro uit in twee dagen :')

Ik hoop dat je gaat winnen!

Ik verdiende eerst zwart, en als je niet uitgaat( en dat was moeilijk haha, maar als je de ziekte van lyme hebt kan je ook eigenlijk niet uitgaan of drinken) , en ook nog een deel van je kleedgeld weglegt heb je zo 400 euro per maand. Reken dus maar uit. Waar een wil is, is een weg :')

Ook al is ons doel het springen, wij hebben meer aan de clinic van Emmelie Scholtens, met het dressuurwerk valt nog veel meer te winnen, en is nu belangrijker als we een stapje hoger willen komen.

Amberr94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:26

Wauw! Het is je gegunt!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:34

Ontzettend knap dat je haar zelf helemaal betaalt hebt! Ook erg leuk paard. (Behalve dan met dat ongelukje van je vriendin :o)
Ik hoop voor je dat je de sponsorship wint!

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:35

Gaaf paard en ook ik vind dat je het verdient :)

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:49

Jeetje wat een verhaal zeg. Dikke pluim!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 01:58

GewoonNoor schreef:
Heey, wat leuk! Ja klopt, was in Asten! Moest met een vriendinnetje mij voorrijden als combinatie. Ze ging best goed! Maar is altijd afwachten wat de examinatoren ervan vonden :)

SMS code zal ik even opzoeken, zit nu op mijn mobiel, en ga eerst even slapen. Zal hem morgen posten.

Ben eigenlijk niet zo van het sms'n. Kost voor jullie weer geld, en als mensen echt willen, stemmen ze heeeeel veel op hun zelf, waardoor ze kans maken, en dan wordt het geen eerlijke compentitie meer.

Begrijpelijk, en heel eerlijk dat je zo denkt. :) De sms-code is echter wel een voorwaarde dat die vermeldt wordt, dat wil de organisatie van deze sponsorship-actie graag hebben. :)

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:10

Omdat ik noor persoonlijk ken weet ik dat ze dit verdient en hier ook het beste uit kan halen dus:

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 10:29

Neonlight schreef:
GewoonNoor schreef:
Heey, wat leuk! Ja klopt, was in Asten! Moest met een vriendinnetje van mij voorrijden als combinatie. Ze ging best goed! Maar is altijd afwachten wat de examinatoren ervan vonden :)

Begrijpelijk, en heel eerlijk dat je zo denkt. :) De sms-code is echter wel een voorwaarde dat die vermeldt wordt, dat wil de organisatie van deze sponsorship-actie graag hebben. :)

Dankjewel Manuela! :)

( Niet doen hoor, kost jullie alleen maar geld *D, en als je ziet hoeveel punten hun hebben is dat onmogelijk om in te halen. Maar omdat het erbij moest staan )

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:08

En toch heb ik een net een smsje gestuurd. Jouw verhaal is bijzonder en ik gun het je heel erg.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:39

Ik
Vind het knap

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:46

Ook ik had niet gedacht eigenlijk hier te reageren tot ik je verhaal las
Wat een heerlijk eerlijk verhaal en wat een prachtige merrie
Het is jullie van harte gegund

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:48

+:)+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:51

Indrukwekkend paard :j

Mooie combinatie, wat hebben jullie eigenlijk al veel bereikt in zo'n relatief korte periode :-)

Zoals je het beschrijft is het jullie zeker van harte gegund :-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:55

He verdorie, elk verhaal gelezen en de ene nog bijzonder dan de ander, ook jij verdient een ticket voor de laatste vijf. Bij deze, maar ik hoop wel dat er niet al te veel meer bijkomen want dan krijg ik wel een hele hoge telefoonrekening, succes.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:57

Heel erg mooi verhaal, ik wens jullie heel veel succes in de toekomst!