Even voorstellen:
Casper du Vlist Z - Spook
Ruin - 1.60
Bijna 5 jaar
Calvino Z x Calypso
Spook en ik hebben een lastige periode achter de rug. Hij weigerde héél veel, had geen plezier meer in het springen en was erg angstig. Oefenparcoursen kwam ik niet door, elke hindernis was eng en hij ging vol in de stop. Paar keer hard gevallen en het vertrouwen was compleet weg.
Ik had besloten even niet meer te springen en hem zo nodig te verkopen omdat mijn hart tussen de hindernissen ligt. Na een tijdje weer een keer gaan springen thuis met een vriendin, ik had niets te verliezen. Dit ging zó goed. Hij weigerde níet en trok lekker aan. Vond hij het dan toch leuk?
We zijn rustig weer begonnen met springlessen bij Rob van Wijk 1x in de 2 weken en hij liet elke keer weer een enorme vooruitgang zien.
Ondertussen hebben wij 5! foutloze oefenparcoursen op onze naam staan, waaronder afgelopen maandag ons allereerste buitenparcours. (Incl vlaggen, trailers, kinderen met fietsen etc!)
Ik ben heel blij dat we even een stapje terug hebben gedaan en er toch uitgekomen zijn samen. Vooral mijn rijden is veranderd waardoor ik hem meer vertrouwen geef en hij het weer teruggeeft door te springen. Ik kan dus zeggen dat ons wederzijds vertrouwen terug is!
Ik ben apetrots op mijn kleine man

Hier de foto's van afgelopen maandag. Tips zijn altijd welkom, maar wees lief!

Ja hij is extreem voorzichtig en springt soms hoog.
Hindernis 2

Hindernis 4

Hindernis 6, hij doet het zelfs met zijn ogen dicht!

Hindernis 6 nog een keer

Hindernis 7

Hindernis 8a

Hindernis 8b

Hindernis 9. Trots!