CVI België 2013 (voltige)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

CVI België 2013 (voltige)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 12:49

Afgelopen zondag ben ik bij een internationale voltigewedstrijd in België gaan kijken. Niet alleen omdat het best dichtbij was (voor een internationale voltigewedstrijd), maar ook omdat ik zelf 10 jaar lang voltige heb gedaan en deel heb genomen aan zowel nationale als internationale voltigewedstrijden. De sfeer bij voltigewedstrijden is altijd geweldig en het was ook nog eens prachtig weer, wat er voor zorgde dat ik weer een erg leuke dag heb gehad met mooie sport :)

Aangezien voltige niet heel vaak langs komt hier op Bokt, vond ik het wel leuk om weer eens een topic te openen. Helaas is de fotokwaliteit niet optimaal: binnen fotograferen blijft erg lastig.

1. Afbeelding
Esther Sneekes op haar paard Nolan.

2. Afbeelding
Carola Sneekes, wederom op Nolan. Deze oefening uitgevoerd zonder handen is een heel knappe prestatie :) Zij was winnaar van de hoogste individuele klasse afgelopen weekend.

3. Afbeelding
De Engelse Lucy Phillips.

4. Afbeelding
Mijn oude clubgenootjes Anne en Casey die 2e werden bij de junioren duo's :)

5. Afbeelding
De Zuid-Afrikaanse Chelsey Gertenbach op een Nederlands paard.

6. Afbeelding
De Nederlandse Jesse van As die knap 2e werd bij de juniorendames.

7. Afbeelding
De Belgische Lauren Vanlerberghe in de finale bij de juniorendames.

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding
Meervoudig wereldkampioen Team Neuss uit Duitsland won ook in België :)

12. Afbeelding
Team Metelen ook uit Duitsland.

13. Afbeelding
Een Engels team.

14. Afbeelding
Frans team Ecurie de la Cigogne werd 2e.

15. Afbeelding
En wederom het Franse team.

Leuk dat je een kijkje hebt genomen :) Mocht je ook graag een keer een internationale voltigewedstrijd willen zien: van 26 tot en met 28 april is er een internationale wedstrijd in Deurne (zie http://cviermelo.nl/).

Jolliegirl

Re: CVI België 2013 (voltige)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:03

Ziet er leuk uit!
Hebben de voltigeurs(Noem je dat zo?) ook scheenbescherming om ofzo? Lijkt zo op sommige foto's, omdat ze ook met hun schenen tegen de verharde dingen aan de singel zitten?

Oh wat ben ik duidelijk, heb hier de ballen verstand van :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 13:07

Jolliegirl schreef:
Ziet er leuk uit!
Hebben de voltigeurs(Noem je dat zo?) ook scheenbescherming om ofzo? Lijkt zo op sommige foto's, omdat ze ook met hun schenen tegen de verharde dingen aan de singel zitten?

Ja klopt, soms wel :). Het doet namelijk echt enorm veel pijn om in galop steeds tegen die beugel aan te komen met je schenen. Iedere galopsprong doet dan pijn zeg maar en je schenen worden ongeveer permanent blauw :P. Ik spreek uit ervaring, na bijna 2 jaar niet te hebben gevoltigeerd, zijn mijn schenen nog steeds een klein beetje blauw (ik had dus geen scheenbeschermers om :') ).

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:07

Jolliegirl schreef:
Ziet er leuk uit!

ja, je hebt scheenbeschermers aan. anders heb je een enorm blauwe plek op je schenen zitten ;)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:11

SSDesign schreef:
Jolliegirl schreef:
Ziet er leuk uit!

Ja klopt, soms wel :). Het doet namelijk echt enorm veel pijn om in galop steeds tegen die beugel aan te komen met je schenen. Iedere galopsprong doet dan pijn zeg maar en je schenen worden ongeveer permanent blauw :P. Ik spreek uit ervaring, na bijna 2 jaar niet te hebben gevoltigeerd, zijn mijn schenen nog steeds een klein beetje blauw (ik had dus geen scheenbeschermers om :') ).

ach, ik heb iedere x scheenbeschermers om, maar heb ook een permanente blauwe plek ( en allemaal bobeltjes )

mooie foto's !

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:07

Mooie foto's! Ik en mijn vriend doen sinds kort ook aan voltige, maar dan wel op een hééél laag niveau hihi. Maar als je dit zo ziet, wouw!

Overigens hebben we de familie Sneekes live gezien dit jaar in Zuidbroek, dat was ook de aanleiding dat we het zelf ook maar eens moesten gaan proberen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:58

Wow die Zuid Afrikaanse :wow:

Carola Sneekes zit hier ook op Bokt, super prestatie! :D

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:02

Wat een stoere foto's zeg.
Leuk om hier ook een keer foto's van te zien.
Ook erg knap, ik zou het niet kunnen :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:10

Ik vind de foto's prima gelukt, hoor.
Prachtig om te zien, zeker op dit hoge niveau.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:13

ziet er gaaf uit!

ik vraag me serieus af waarom het tijdens voltige niet slecht is om met drie personen op een paard te 'zitten'. kan iemand mij dat uitleggen? want het is dan ook niet zo dat de personen rustig zitten, maar allerlei kapriolen uithalen op de rug van het paard.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:26

bewondering alom
ben zelf al blij dat ik rondje zonder zadel durf te galoperen, maar goed dat in het midden gelaten
Foto 5, graag uitleg, hoe moet ik die sprong zien, wat doet ze daar??

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 14:09

Pff heel stuk getypt, is het weg. Jammer...

De paarden die gebruikt worden voor voltige zijn vrijwel allemaal grote paarden (voor teams meestal groter dan 1.75/1.80) en tevens moeten paarden minstens 7 jaar zijn om deel te nemen aan wedstrijden. De paarden worden uiteraard eerst lange tijd goed getraind op een persoon, pas later wordt er gewerkt met twee personen op de paardenrug en alleen als dit goed gaat en goed getraind is, wordt er gewerkt met drie personen. De paarden die voltige niet leuk of te zwaar vinden, laten dit wel merken. Alleen als het paard en se voltigeurs elkaar volledig vertrouwen, kun je oefeningen op dit niveau doen. Veel paarden zijn ook niet geschikt voor zware teamkuren, daarom zijn echt goede voltigepaarden moeilijk te vinden. Het is overigens niet zo dat er lomp gedaan wordt op de paardenrug. De voltigeurs moeten allemaal een heel goede spanning hebben en zogenaamd zacht kunnen voltigeren, anders kan dit inderdaad pijn doen voor de paarden.

Het zuid Afrikaanse meisje stond op het paard en springt met de beweging van het paard mee omhoog. Als je dit precies op het juiste moment doet, kun je een hoge sprong maken zonder het paard te hinderen of pijn te doen. :)

Bedankt verder voor de leuke reacties :D

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:01

Heel tof om te zien! Zo ben ik er toch een beetje bij geweest ;).

Heb je bij enig toeval ook foto's gemaakt van Roxanne Ruigrok met Tiesto? (wellicht via PB :))

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 15:07

Ja Nadine, die heb ik gemaakt. Zal je even een persoonlijk berichtje sturen :)

safari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:05

@amber15:
Zwaar is het wel voor de paarden. Maar daarvoor worden ze ook getraind en in de watten gelegd.
Ook zijn er regels over hoeveel zware oefeningen er op een paard gedaan mogen worden etc. Het is niet zo dat ze continu 3 hoog erop staan hoor ;)
Er is steeds meer aandacht voor de training van het voltige paard. Want het is niet niks om in zo'n super rustig galopje in balans te blijven!
Een paard wat er geen plezier aan heeft zal het meestal laten blijken en dan ben je niet blij hihi. want ook ritme verstoringen kunnen al heel vervelend zijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:14

Wat een gave foto's! Die blauwe plekken was ik inmiddels weer vergeten maar dat kost een paar jaar....

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:25

Ziet er echt super uit echt knap!
Ik zou het nooit durven.
Vooral foto 5 die sprong ziet er zo gaaf uit!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:26

Wauw wat een gave foto's!
Dat zou ik nog een keer willen zien live, jammer dat deurne voor mij 3 uur reizen is met het ov :(

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:57

ga je ook bij nationale wedstrijden foto's maken?

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:59

Voor dat in deurne, moet je daar kaarten voor halen? En kost dat dan geld? Zoja, hoeveel?
T lijkt me heel leuk om te zien. Wou er zelf heel graag onder, tis alleen te ver weg om iedere week te doen...

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:15

Wat een gave foto's, had ze op fb ook al voorbij zien komen! :)

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:18

Wat een prachtig paard op foto 14 (en 15). Over de kunsten kan ik weinig zeggen behalve dat ik het super knap vind (heb geen verstand van voltige en de beoordeling van de oefeningen) ..ik doe het zie niet na :D

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:39

Wauw prachtfoto's! Ik vindt het voltigeren steeds fascinerender worden! :)

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:28

Echt respect hoor.
Bedankt voor het plaatsen, vond het erg leuk om te zien.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 07:57

Super gave fotos ! :)
Respect hoor dat ze zoiets kunnen en durven!
Ook ik heb er altijd mijn bedenkingen bijgehad of dit wel zo goed is voor de rug van het paard.
Maar ja... laten we eerlijk zijn ; ik zie tegenwoordig genoeg te stevige mensen op het paard te butsen; zelfs op wedstrijd.
Daar word vaak niks van gezegd terwijl dat zeker niet bevordelijk is voor de rug van het paard.