Koudbloedenkampioenschap Fjovrili (3 koudbloedenwedstrijden)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjuhh

Koudbloedenkampioenschap Fjovrili (3 koudbloedenwedstrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 08:48

Fjovrili bestaat dit jaar 10 jaar. En ook dit jaar heeft Fjovrili weer vele activiteiten en enkele wedstrijden op het programma staan.

Zondag 16 juni 2013 Koudbloedenwedstrijd (1) Heeze
De eerste van de drie koudbloedenwedstrijden (inclusief Friezen en kruisingen) vindt plaats in Heeze.
Zowel KNHS-ruiters als recreanten kunnen zich opgeven. Mogelijkheid tot het rijden van twee proeven dressuur (KNHS en recreanten), springen (40, 60 en 80 cm) en behendigheid.

Zaterdag 22 juni 2013 Koudbloedenwedstrijd (2) Heeze
De tweede van de drie koudbloedenwedstrijden vindt plaats op dezelfde locatie met hetzelfde aanbod.

Zondag 23 juni 2013 Menwedstrijd Heeze
Op deze wedstrijddag is er een officiele KNHS-menwedstrijd en een recreanten-menwedstrijd.
Er kan dressuur en/of vaardigheid en speel je spel gereden worden en als het even meezit ook nog een kleine buitenrit met aanwijzingen, zodat ieder dit op eigen tempo kan rijden.

Zaterdag 13 juli 2013 Koudbloedenwedstrijd & Keuring Sevenum
De wedstrijd in Sevenum is de finale ronde van het Koudbloedenkampioenschap 2013 in de onderdelen, dressuur, springen en behendigheid. Drie kampioenschappen zijn te vergeven na deelname in de voorrondes van 16 juni en 22 juni te Heeze.
Verder zullen er nog randactiviteiten georganiseerd worden, zoals behendigheid, springen, informatieve en recreatieve activiteiten.
Deze keurings- en wedstrijddag staat in een groter geheel, namelijk de Dag van het Limburgse paard.
(Stamboek)leden die tevens aan de keuring willen deelnemen, kunnen dit goed combineren. Er zal rekening gehouden worden met deelname aan de keuring & starttijd van de wedstrijd, schroom niet om deze twee mooie activiteiten te combineren.

Inschrijven mogelijk vanaf 1 april.
Zie de site http://www.fjovrili.com voor deelname. (Stamboek)leden die tevens graag aan de keuring willen deelnemen kunnen op de site het inschrijfformulier downloaden.

Tevens een oproep aan Oud-Fjovrili leden:
In de afgelopen ALV is het programma gepresenteerd voor de viering van het 10-jarig bestaan van Fjovrili.
Een programma dat past bij Fjovrili, actief en de bekende gezelligheid.
Als vroeger lid wordt je van harte uitgenodigd voor de feestavond (zie de website voor meer informatie).

FBN

Re: Koudbloedenkampioenschap Fjovrili (3 koudbloedenwedstrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:07

Aah leuk! Ik hoop dat ik de eerste 2 weer mee kan rijden.. hangt er een beetje vanaf of Fem goed loopt en hoe ik qua toetsrooster zit! Valt namelijk precies rond mijn laatste proefwerkweek! :)

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 07:44

Laatst bijgewerkt door fjordjuhh op 02-04-13 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:46

Leuk leuk leuk! Vorig jaar voor het eerst meegedaan en dit jaar zeker weer :)

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 21:22

@Robin, ik heb je inschrijving ontvangen, super leuk dat je weer meedoet!

Hierbij even een update over de opgave, het loopt erg goed!
16 juni 2013:
8 deelnemers B dressuur
8 deelnemers L1 dressuur
4 deelnemers L2 dressuur
1 deelnemer M1 dressuur
2 deelnemers M2 dressuur
2 deelnemers Z1 dressuur
1 deelnemer Z2 dressuur
5 deelnemers springen
5 deelnemers behendigheid

----------------------------------------------------------------

22 juni 2013
8 deelnemers B dressuur
8 deelnemers L1 dressuur
2 deelnemers L2 dressuur
1 deelnemer M1 dressuur
2 deelnemers M2 dressuur
2 deelnemers Z1 dressuur
4 deelnemers springen

---------------------------------------------------------------
13 juli 2013
7 deelnemers B dressuur
7 deelnemers L1 dressuur
1 deelnemer L2 dressuur
1 deelnemer M1 dressuur
1 deelnemer M2 dressuur
2 deelnemers Z1 dressuur
1 deelnemer Z2 dressuur
3 deelnemers springen

Er is nog genoeg plaats, dus schrijf snel in *\o/* !

sunnystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:58

Hallo allemaal!

Een vriendin heeft me attent gemaakt op deze wedstrijd. Tot nou toe ben ik met mijn Fries alleen maar de FNRS F-proefen meegereden op onze manege. Dus nog nooit een wedstrijd ergens anders gedaan. Maar ik wil er graag mee beginnen en heb het idee dat de koudbloedenwedstrijd een leuke mogelijkheid is om eens te zien hoe mijn paard het doet op een externe wedstrijd. We komen vanuit Herkenbosch, dus rond een uur te rijden naar Heeze. Maar ik heb nog wat vraagjes, die jullie hier misschien kunnen beantwoorden...
1) Ik woon in Duitsland en ben ook Duits. Is het mogelijk om met een Duits adres in te schrijven voor de wedstrijd?
2) Wat is het adres van de locatie waar de wedstrijd plaats vindt en kan ik er vooraf al eens gaan kijken?
3) Kan ik ook alleen op 22 juni mee doen?
4) Als ik twee dressuur proeven wil rijden, moet het dan twee keer een B-proef zijn, of mag ik ook één B- en één L1-proef doen? Ik zit nu op F10 in de FNRS en ben onzeker welke proef ik moet doen.
Ben nog steeds een beetje onzeker of ik me wil inschrijven of niet. Dus misschien kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt!

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 07:56

Hoihoi,

Leuk dat je zo geïnteresseerd bent in de wedstrijden!
Ik zal even antwoord geven op je vragen:
1. Het is geen probleem om je met een Duits adres in te schrijven.
2. De locatie is bij ons op de wei (adres bij google maps intypen: rul 2 , hierachter ligt een weiland en daar is het. Van mij mag je best een keer komen kijken maar ik weet niet of dat zin heeft, beetje zonde om een uur heen en weer te rijden voor alleen een weiland en een buitenbak denk ik :)? Als je wel graag een keer wilt komen kijken kun je het beste even contact opnemen via de e-mail: wedstrijd@fjovrili.com.
3. Het is geen probleem om maar 1 van de 3 wedstrijden mee te doen.
4. Als je het leuker vind om 1 B en 1 L1 proef te doen mag dit, je kunt gewoon aangeven wat je leuk vind en dan passen we ons aan. De proeven kun je trouwens vinden op www.dressuurproeven.nl --> basisdressuur. Dan kun je even kijken wat het beste past bij je niveau :).

Verder: de wedstrijden zijn vooral voor de gezelligheid en het leuk bezig zijn met je pony/paard. Als je het dus leuk lijkt om mee te doen dan zou ik het zeker proberen. Het is altijd super gezellig en iedereen helpt elkaar! Denk dus zeker dat dit geschikte wedstrijden zijn om een keer te proberen :).

Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het graag, als je liever even belt kun je me PB-en voor mijn telefoonnummer.

Ik hoop tot dan!

Groetjes, Marcella

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:14

Wat gaaf zeg!! Balen dat ik dit jaar geen tijd heb maar mocht het volgend jaar weer zijn, ben ik zeker van de partij met mijn kruising tinker x fries! :D

sunnystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:22

Hartelijk bedankt voor de antwoorden. Klinkt heerlijk ongecompliceerd :-)

Maar er zijn toch nog wat vraagjes opgekome:
5) Moet ik iemand meebrengen, die de proef voor mij voorleest? Heb er al iemand ;-)
6) Als ik twee keer een B-preoef rijdt, dan één keer versie 5 en één keer versie 6?
7) Worden de twee proefjes meteen achter elkaar gereden?
8) Is er ruimte om los te rijden?
9) Beginnen jullie met de hoge proefen (ZZ enz.) of met de lagen?
10) Wanneer wordt bekent gegeven hoe laat iedereen aan de buurt is?

Zou leuk zijn, als jullie mij hierbij ook nog kunnen helpen. Bedankt!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 08:19

Ik heb er weer onwijs veel zin in! :):)
Nu hopen dat meneer zich een beetje gedraagt. Dat was de vorige keer nog moeilijk voor hem.

@Sunnystar

Je rijdt de proeven achter elkaar. Er zitten wel een paar minuten tussen. Je rijdt inderdaad eerst proef 5 en dan 6. De proef voorlezen kan je door iemand laten doen die je meeneemt, maar er lopen ook genoeg mensen rond die dat voor je willen doen! :j

Voorgaande jaren was de B als eerst. Ik weet niet of dat dit jaar ook weer zo is, maar dat weet Marcella vast wel.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:03

Even een vraagje, is het ook mogelijk om L1/L2 recreanten te starten of is het alleen B recreanten?
Bedankt! :)

sunnystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 16:50

Hoi Renske!
Volgens mij mag recreanten ook L1/L2.

Misschien kan Marcella ons nog even een update geven over de inschrijvingen en nog mijn laatste vragen oplossen :-D

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 08:18

Sorry!

Had het topic heel even niet meer in de gaten gehouden, hierbij de antwoorden:

5) Moet ik iemand meebrengen, die de proef voor mij voorleest? Heb er al iemand --> Dat is wel het gemakkelijkste voor jezelf, als je echt niemand kan vinden dan kun je daar altijd wel iemand vragen en anders mij even van het secretariaat plukken ;).
6) Als ik twee keer een B-preoef rijdt, dan één keer versie 5 en één keer versie 6? Klopt helemaal voor juni, in juli begint het nieuwe kwartaal en dus ook andere proeven: nummer 4 en 3 (ook in deze volgorde). Op http://www.dressuurproeven.nl kun je de te rijden proeven vinden en bij Basis dressuur kun je ook de proeven downloaden.
7) Worden de twee proefjes meteen achter elkaar gereden? Tussen de proeven proberen we ongeveer 10 min. tijd te houden, echter loopt dit inderdaad meestal in gedurende de wedstrijd (sommige gaan sneller als andere enz.) maar als je aangeeft dat je nog heel even wilt stappen tussen de proeven door is dit natuurlijk geen probleem.
8) Is er ruimte om los te rijden? Er is genoeg ruimte om los te rijden :).
9) Beginnen jullie met de hoge proefen (ZZ enz.) of met de lagen? Ik wil dit graag omwisselen per wedstrijd zodat niet iedere keer dezelfde mensen heel vroeg moeten en de andere later. Dus 1 wedstrijd eerst de B en dan de hogere klasses en de andere wedstrijd beginnen met het Z2. Maar moet nog even kijken hoe precies.
10) Wanneer wordt bekent gegeven hoe laat iedereen aan de buurt is? Een week voor de wedstrijd komen de startlijsten op http://www.startlijsten.nl en op http://www.fjovrili.com, ik zal hier ook een link plaatsen.

Tevens hebben wij ook springen en behendigheid, ook altijd heel leuk en gezellig!

Update van de inschrijvingen komt van de week, kan hier niet in het programma. Er hebben nu in ieder geval 57 combinaties ingeschreven :)!

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 08:19

Renske_ schreef:
Even een vraagje, is het ook mogelijk om L1/L2 recreanten te starten of is het alleen B recreanten?

Hoi Renske,

Het is ook mogelijk om L1/L2 recreanten te starten. Geen probleem en we hebben nu (uit m'n hoofd) zo'n 6 andere mensen die dit ook doen.
Je zou zelfs als je dat leuk vind de 1ste proef L1 kunnen starten en de 2e proef L2. Dat maakt voor ons niks uit :).

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 10:31

Is het op zand of op gras? Wil misschien ook nog meedoen met de dressuur.

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 10:43

De 1e ring knhs is op zand, de overige ringen op gras.
Maar is prima te doen op gras :)!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:16

fjordjuhh schreef:
Renske_ schreef:

Hoi Renske,

Het is ook mogelijk om L1/L2 recreanten te starten. Geen probleem en we hebben nu (uit m'n hoofd) zo'n 6 andere mensen die dit ook doen.
Je zou zelfs als je dat leuk vind de 1ste proef L1 kunnen starten en de 2e proef L2. Dat maakt voor ons niks uit :).

Oh super dank je wel!
Ik ga Niels L2 opgeven met Marc, Michelle B, en misschien neem ik er zelf eentje mee in de B met startpas of L1 recreanten.
Je ziet de inschrijfformulieren vandaag verschijnen, geef voor niels & michelle meteen alle wedstrijden tegelijk op :D

sunnystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:42

Iedereen bedankt, maar vooral natuurlijk fjordjuhh :-)

Nu ben ik helemaal op de hoogte en kan eigenlijk inschrijven. Wel nog even de trailer regelen en ober nadenken of ik B of toch al L1 doe... Heb nog wat probleem met het wijken. Paardje valt nog weg over de schouder en blijft niet altijd recht.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:32

Ik wacht nog eventjes af of de hogere klasses 's ochtends of 's middags moeten.. heb de dag erna proefwerkweek..!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:11

Zo niels&michelle voor alle3 de wedstrijden opgegeven & betaald, wij zijn er zeker bij :D

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 07:51

Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn! Als ik vanavond tijd heb zal ik even de lijst updaten :).

ninz schreef:
Ik wacht nog eventjes af of de hogere klasses 's ochtends of 's middags moeten.. heb de dag erna proefwerkweek..!

Welke wedstrijd wil je meedoen? En welke klasse start je? Want ik kan je altijd zo ver mogelijk naar voor/achter plaatsen, weet niet wat het beste uitkomt?

sunnystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:26

fjordjuhh schreef:
Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn! Als ik vanavond tijd heb zal ik even de lijst updaten :).

ninz schreef:

Welke wedstrijd wil je meedoen? En welke klasse start je? Want ik kan je altijd zo ver mogelijk naar voor/achter plaatsen, weet niet wat het beste uitkomt?

Dat is leuk, want ik heb een stuk te rijden en zou niet zo graag meteen om 8:30 aan de buurt willen zijn...

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 10:19

Citaat:
Dat is leuk, want ik heb een stuk te rijden en zou niet zo graag meteen om 8:30 aan de buurt willen zijn...

Dat kan, dat is geen probleem. Volgens mij heb je je inschrijfformulier nog niet ingevuld ofwel? Het gemakkelijkste is om even bij opmerkingen te plaatsen dat je graag niet te vroeg start i.v.m. reisafstand.

fjordjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 21:31

Hierbij de ge-update lijst van deelnemers!

16 juni 2013:
16 deelnemers B dressuur (3 KNHS en 14 recreanten)
10 deelnemers L1 dressuur (5 KNHS en 5 recreanten)
11 deelnemers L2 dressuur (8 KNHS en 3 recreanten)
1 deelnemer M1 dressuur (KNHS)
2 deelnemers M2 dressuur KNHS)
4 deelnemers Z1 dressuur (KNHS)
1 deelnemer Z2 dressuur (KNHS)
11 deelnemers springen
10 deelnemers behendigheid

----------------------------------------------------------------

22 juni 2013
19 deelnemers B dressuur (5 KNHS en 14 recreanten)
9 deelnemers L1 dressuur (5 KNHS en 4 recreanten)
7 deelnemers L2 dressuur (4 KNHS en 3 recreanten)
2 deelnemers M1 dressuur (KNHS)
2 deelnemers M2 dressuur (KNHS)
3 deelnemers Z1 dressuur (KNHS)
11 deelnemers springen
8 deelnemers behendigheid

---------------------------------------------------------------
13 juli 2013
12 deelnemers B dressuur (3 KNHS en 9 recreanten)
7 deelnemers L1 dressuur (4 KNHS en 3 recreanten)
7 deelnemer L2 dressuur (4 KNHS en 3 recreanten)
1 deelnemer M1 dressuur (KNHS)
2 deelnemer M2 dressuur (KNHS)
4 deelnemers Z1 dressuur (KNHS)
5 deelnemers springen
7 deelnemers behendigheid

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:37

Wanneer komen de voorlopige startlijsten online?