Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
little_birdy schreef:jeetje wat is die meid met de shetlander aan het uitvreten op de achtergrond ?
en maar slaan en schoppen das toch niet normaal?
ik vind het van jou er wel netjes uitzien probeer hem wat ronder er naartoe te rijden

justboris schreef:Je pony loopt al weg voor de sprong, deed die van mij ook vroeger maar mijn trainer heeft mij geleerd hoe het aan te pakken. Ik zou beginnen met een drafbalkje voor de sprong en gaan doorzitten als je er naar toe rijd zo heb je meer controle over wat er gebeurd ik zou ook vooral naar de ontspanning werken.
je kan ook proberen te halthouden voor en na de sprong ( niet te kort erop natuurlijk, en je moet dit ook niet blijven doen, eens de pony niet meer zo gaat lopen gewoon uit draf en doorzitten als dit dan goed gaat kan je beginnen met uit galop met galopbalkje enz.) zodat je pony de neiging niet meer heeft om te vertrekken. Probeer eerst dressuurmatig er voor te zorgen dat je pony zich gaat ontspannen en dan komt het wel goed.
smurffie schreef:Tip zorg dat je eerst een goed tempo hebt voor je op een hindernis af rijdt.
Op dit moment maak jijzelf er een raket van die vlak voor de hindernis afgaat..
Leuke pony, je rijdt vriendelijk maar ik zou wat lesjes nemen om hem beter te kunnen rijden.
en let na de sprong ook goed op je controle. in een wedstrijd moet je hem ook optijd op kunnen pakken voor de aanloop naar een volgende sprong
Verder zag het er wel leuk uit, leuk paardje trouwens ook & gezellig in de woonwijk, haha
. Voor de rest ben ik het met de mensen boven mij eens
. jwl schreef:probeer je pony niet weg te laten vliegen. eerst de rust er in rijden, je hebt geen controle meer over je paard voor de sprong hij rukt door je handen heen. begrijpelijk daar niet van maar eerst netjes onder controle rijden, veel overgangen ook overgangen in snelheid. probeer ook minder vast te houden als de pony wil springen. geef hem de vrijheiden let na de sprong ook goed op je controle. in een wedstrijd moet je hem ook optijd op kunnen pakken voor de aanloop naar een volgende sprong
) zegt. JCDJK schreef:Probeer ook je handen wat lager te houden als je gewoon rijd, af en toe zag ik ze wat omhoog gaan ( heb het nu niet over het springen zelf ). En als je wil stappen, even gaan zitten en je lang maken in je zadelVerder zag het er wel leuk uit, leuk paardje trouwens ook & gezellig in de woonwijk, haha
. Voor de rest ben ik het met de mensen boven mij eens
.
Somebitch schreef:Ik vind het er niet zo lekker uitzien, ook de verlichte zit van de ruiter niet.
Je paard crosst niet NA de sprong, dat doet hij daarvoor al dat zie je duidelijk terug in je filmpjes. Ik wil je adviseren een les te gaan nemen en goed de verlichte zit te gaan oefenen.
Daarnaast is het niet verstandig om voor de hindernis aan te draven en dan direct over de sprong te gaan. Draaf liever eerder aan, ruim voor de sprong, nog voor je afwend richting de sprong toe. Ik zie ook nergens dat je dressuurmatig rijdt tussen het springen door. Je rijdt erop af en verliest je controle daar. Je moet ervoor gaan zorgen dat hij voor de sprong niet weg gaat rennen. Dat kan je een keer oefenen door een ruime volte te rijden en pas als je paard rustig is de volte te vergroten en over de hindernis te gaan. Je kan je paard ook voor de hindernis is een keer stilzetten.
Jullie hebben nog een lange weg te gaan, hopelijk heb je wat aan de tips en niet geheel onbelangrijk neem een paar springlessen, het zal je dan een stuk duidelijker worden.
korbakimmy8 schreef:Somebitch schreef:Ik vind het er niet zo lekker uitzien, ook de verlichte zit van de ruiter niet.
Je paard crosst niet NA de sprong, dat doet hij daarvoor al dat zie je duidelijk terug in je filmpjes. Ik wil je adviseren een les te gaan nemen en goed de verlichte zit te gaan oefenen.
Daarnaast is het niet verstandig om voor de hindernis aan te draven en dan direct over de sprong te gaan. Draaf liever eerder aan, ruim voor de sprong, nog voor je afwend richting de sprong toe. Ik zie ook nergens dat je dressuurmatig rijdt tussen het springen door. Je rijdt erop af en verliest je controle daar. Je moet ervoor gaan zorgen dat hij voor de sprong niet weg gaat rennen. Dat kan je een keer oefenen door een ruime volte te rijden en pas als je paard rustig is de volte te vergroten en over de hindernis te gaan. Je kan je paard ook voor de hindernis is een keer stilzetten.
Jullie hebben nog een lange weg te gaan, hopelijk heb je wat aan de tips en niet geheel onbelangrijk neem een paar springlessen, het zal je dan een stuk duidelijker worden.
Ik zat trouwens nog even in jou profiel te kijken, en zie dat jou houding ook niet super is. Zeker niet beter dan die van mij. En ik snap dat dit als tip is (wat jij geschreven heb) maar komt nogal gek over dat jij zegt dat mijn houding slecht is terwijl die van jou ook niet goed is. Bedoel dit niet boos ofzo hoor
Doe wat met de tips die je krijgt ipv het naar voren te schuiven en denken dat je het allemaal wel kan. Dit is niet het eerste topic van je waarin ik reageer.