Vandaag was dan EINDELIJK dé dag, dat ik mijn eigen zelfverdiende paard kon ophalen. Na de verkoop van mijn vorige paard ([EJL-ITP] De laatste eer aan Wonderboy (Emilion)...) ben ik opzoek gegaan naar een nieuw paard. Echter viel dit nog niet altijd mee, omdat ik nogal kritisch ben.

De paardenzoektocht was toch nog niet altijd met succes. Ik geloof dat we ongeveer een stuk of 8 paarden hebben gezien/geprobeerd. Maar dié éne, die zat er niet bij..
Na een oproepje geplaatst te hebben op facebook met 'Gezocht: Braaf en mooi dressuur/allround paard', kreeg ik diverse reacties tegemoet. Zal die ene er dan tóch bij zitten?
Zo kwam ik terecht bij een kennis van vroeger die haar 7 jarige San Remo merrie te koop aanbood. Ik 'kende' dit paard al een beetje, want heb er als klein meisje al mee staan tuttelen/knuffelen toen het dier nog een veulentje was..
Dus ja.. de keus werd toen al iets makkelijker.. Wel wisten we dat er al een hele tijd niks meer met haar gedaan is, en dat ze dus echt weer vanaf het begin opgepakt moet worden.
En zo heb ik, zo kritisch als maar kan... een 7 jarige merrie gekocht die je kunt vergelijken met een 3/4 jarige, onbespierd, en (veel) te mager is.
Aiko (V: San Remo)

Ik heb er zin in om met haar aan de slag te gaan en haar lekker te verwennen. Vandaag heeft ze iig heerlijk gegeten en hebben we nog even gewandelt. Ook heeft ze vanavond slobber gehad met misschien wel iets teveel wortels en appeltjes..

Deze week heeft ze even 'vakantie', (lees: Even lekker wandelen en tuttelen) en ook wil ik haar vacht even wat bijwerken. Ze is namelijk geschoren alleen niet helemaal netjes dus wil dit even 'opknappen'. En dan begin we volgende week met wat (licht) longewerk en gaan het dan een beetje opbouwen.

Ik heb er vertrouwen in... Wacht maar af, over een halfjaar ken je haar niet weer