KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_Levi

KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 06:11

Zo, stel je maar voor!! :D :D

Denise_billy
Hallo Iedereen!!
Ik ben Denise ik ben 20 jaar en ik woon in Kaatsheuvel. (Brabant aan de Loonse en Drunense duinen)
Ik rijd al 11 jaar paard en ben vorig jaar ook naar de instructieweek geweest, heb toen een ontzettend leuke en leerzame week gehad en heb daarom besloten dit jaar weer te gaan.

Afbeelding

Ik ben in bezit van 3 paarden, 2 tuigpaarden en sinds kort 1 pony. Ik wil de pony graag meenemen op instructieweek, maar de plannen zouden nog kunnen wijzigen dat ik ineens met een paard kom aanwaaien.

Afbeelding

Dit is de pony die meegaat, een 4 jarige. Van de zomer onder het zadel gemaakt en daarna niks meer mee gedaan. Sinds december is deze poown in mijn bezit en ben ik haar weer rustig aan het oppakken. Het is een hele leuke lieve pony, kan onwijs fijn lopen en pakt dingen heel snel op. Een nadeel en dat is dat ze van sommige dingen een onwijs drama kan maken!
Ik heb er zin in en ik hoop jullie allemaal ook!

**********************************************************************************
mariz
Ik ben Mariska, ben 28 jaar en woon in Silvolde. Ik werk in de thuiszorg ''de Schuylenburch'' en omgeving van Silvolde. Ik woon samen met mijn chiwawa: Beertje en grasparkietje: Karrapietje Ik neem mee naar Ermelo Wendelin v. Zadok, een kwpner van 10 jaar. Ik rijd haar sinds september met in de maand december een stop, nu weer fanatiek bezig en eind deze maand starten we in de b dressuur. Wendelin is niet mijn eigen paard maar van de stalhouder, waar tevens mijn pony Noortje gestald staat, met haar men ik geregeld. Noortje heeft ook nog een veulen: Muis deze staat op een ander adres (is pas afgespeend)
Het wordt voor mij de eerste keer om naar de instructie week te gaan en ik heb er al heel veel zin in!

Afbeelding

Afbeelding

**********************************************************************************
Sizzy
Ruim 3,5 jaar geleden ben ik Gadget (Inspector Gadget ) gaan bijrijden. Hij heeft nogal een “bumpy road” achter de rug en was toen hij bij ons op stal kwam eigenlijk niet meer te rijden. Ging voornamelijk in z'n achteruit of ging liggen. Gelukkig heeft de toenmalige eigenaresse hem met veel geduld weer rustig in z'n koppie gekregen. Het is een heerlijk paard, af en toe een beetje maf, snel zenuwachtig en wat rillerig, maar daar tegenover toch heel koel en eerlijk.

Sinds februari 2012 is hij dan eindelijk officieel van mij afgelopen 1,5 jaar veel blessures gehad en nu met regelmatig chiropractor behandelingen (scheef bekken), een nieuw zadel en veel grondwerk gaan we de goede kant op! Volgende maand gaan we dan eindelijk weer starten. Ik moest zelfs even opzoeken welke stand we ook alweer stonden haha... L1+4. Voor de blessures waren we ook bezig met spring- en crosslessen, dat wil ik graag tzt ook weer gaan oppakken

Hieronder een paar foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Myour
Hoi! Ik ben Franca (22) en mijn pony Mexx gaat mee (1.52m, 14). We starten sinds kort alleen onderling dressuur, maar Mexx is erg veelzijdig. Buiten rijden en springen doet hij het liefst, alleen ik het laatste niet maar daar gaan we tijdens de instructieweek hopelijk flink aan werken. Het wordt voor ons de eerste keer dus ben heel benieuwd en heb er veel zin in!

Afbeelding

Afbeelding

Liesbethje
Ik ben Liesbeth, 29 jaar en woon samen met mijn vriend in Oud Beijerland. Staros is mijn 16 jarige haflingerruin. We hebben onze punten om M2 te mogen starten en verder springen we af en toe mee in de springles, volgen we weleens een crossles en rijden we veel buiten.
Dit is de 3e keer dat we naar de KNHS instructieweek gaan en we hopen weer net zoveel plezier te hebben en veel te leren als voorgaande jaren.

Afbeelding

Afbeelding

SRY
Hoi ik ben Soraya, ben 22 jaar en woon in Sittard (Limburg). Ik ga met mijn haflinger Cavella naar de instructieweek allround paarden week 4. Cavella heb ik al vanaf 4 maandjes oud, als veulentje dus Ondertussen is ze al 8.5 jaar. Sinds januari 2012 staat ze op de manege en hebben we het rijden opgepakt want ik wou toch een springpony van haar maken en toch eens beetje dressuur met haar doen. Springen was eerst een ramp maar nu springen we makkelijk een oxer van 1.10m na een jaar en ze doet het graag. Hoop dat we in die week veel zullen leren en een leuke week hebben

Afbeelding

lemanthia
Ik ben lemanthia, 20 jaar. ik ben 1,58 klein
Ik heb een lieve eigenwijze sterke fjord. Verder doe ik aan computeren, kletsen en gezellig zijn.
Ik rij op dit moment af en toe een dresuur wedstrijdje, wil tzt gaan springen met hem. Ik heb hem sinds eind september. Hij is 1.52 en 14 jaar.
Afbeelding
Afbeelding
Ohja, en ik zal het maar gelijk zeggen ik ben pot :+

HafNap
Dit jaar ga ik voor de tweede keer naar de zomerinstructieweek in Ermelo, heb er weer heel veel zin in en zal me hier even voorstellen!
Mijn naam is Judith, ik ben 28 jaar geleden geboren in het altijd gezellige Brabant. Maar woon inmiddels alweer 6 jaar samen met mijn vriend in Rotterdam. Ik kom met mijn 6 jarige Haflingerruin Napoleon van Seadrift. Op dit moment hebben wij de punten binnen om L2 te gaan starten. We rijden voornamelijk dressuur, maar houden ook van een buitenrit en nemen af en toe een TREC les.

Afbeelding

Afbeelding

_Sofie
Ik ben Sofie, ben 17 jaar en ik woon in Diemen (onder de rook van Amsterdam). Ik zit nu in het m'n examenjaar van het VWO.
Sinds 19 december heb ik weer een paard, samen met m'n vriendin/verzorgster van m'n overleden pony. Mijn paard heet Da Vinci en het is een 5 jarige KWPN ruin van Van Gogh x Kigali. Hij is nu iets meer dan een half jaar onder het zadel. Vic is een ontzettend knuffel en met rijden is hij erg meewerkend, maar soms is het wel een boefje. De bedoeling is om vanaf maart met hem te gaan starten. Ook moeten we voor de instructieweek maar eens hard gaan oefenen met springen

Afbeelding
Vic

Afbeelding
En eentje samen

flooredking
Ik ben Floor, ben (dan 17?! ) nu 16 jaar, ik kom met mijn 4 jarige KWPN ruin van 1,72. Ik heb nog geen niveau want ben nog niet gestart maaaar ben van plan om dit jaar wel te aan starten als het zo goed blijft gaan! hij is nu 4 maand onder het zadel, en hij doet super goed zijn best!!

Afbeelding

Afbeelding

Manny
Manja, 22 jaar. Wonend in Haren (GN) over 3 weken Paterswolde. Deeltijdstudent toegepaste Psychologie, en werk daarnaast als telefoon miep bij PRA en pas 4middagen per week op.

Utavonia (v. Orame), een 11jarige merrie altijd als fokmerrie gebruikt en nu ongeveer 2jaar onder het zadel. Ik lease haar sinds juli 2011. Met veel downs gereden afgelopen jaar maar sinds 3maanden weten we dat ze last heeft van diastase op haar achterste kiezen, inmiddels ziet haar gebit er weer mooi uit en gaat het rijden gelukkig weer stukken beter. Op dit moment zijn we B+10 en rijden in maart ons L debuut. Een springwedstrijd heb ik geprobeerd maar dat was geen succes, springkwaliteiten heeft ze wel.

Dit zijn wij, kenmerk: altijd met bodyprotector te paard
Afbeelding

superlise
Hallo Allemaal,

Ik ben Nicole, ik ben 20 jaar en kom uit Driebergen. Ik kom samen met mijn oldenburger Cacharell naar kamp, een 5,5 jarige bruine merrie. Ik heb haar 1,5 jaar geleden helemaal groen gekocht en we rijden nu M1 dressuur. Ik ga nu voor de 5e x ongeveer naar kamp, al ben ik de afgelopen 2 jaar niet geweest maar voorheen ging ik met de pony's. Ik hoop dat het nog net zo gezellig is als toen!

Afbeelding

lrtj_
Ik ben Laura,
Ik ben 18 jaar en ik kom uit Huissen (naast Arnhem). Ik ga op kamp met mijn toppertje Pim, hij is 5 jaar oud en super lief en knuffelig, en gewoon een grote teddybeer. Met een echte mannen snor :P

P.s als je van een wijntje en een drankje houd dan moet je bij mij in de tent!

Afbeelding

Denicee_x
Hallo!
Mijn naam is Denice, kom uit Stein en ik ben 19 jaar oud!
Ik kom met Promise (officiele naam is Prosper) naar de instructieweken.. Promise is mijn halve-lease pony sinds april '12.. Omdat we nog maar zo kort een combinatie zijn & ik voordat ik Promise ging rijden al zo'n 3 a 4 jaar niet meer had gereden hebben we nog niet echt een niveau waar we op rijden, wel is hij een ongelofelijke goedzak die alles toelaat haha.

Afbeelding

Ik ben Hanneke en ik ben de bijrijdster van het paard van de vader van Elise.
Aankomende zomer wordt Odessa 17 jaar. Odessa is een fokmerrie, 1 van haar nakomelingen is Amarosa die met Elise mee mag op kamp.
Afbeelding

liesie55
Dit is Amarosa, die we zelf hebben gefokt (dochter dus van Odessa). We merkte dat Amarosa in de klasse m1/m2 vastliep wegens haar chronische overgewicht. Afgelopen jaar zijn we geholpen door Pavo en is ze 85kg afgevallen. Ze is een stuk beter gaan lopen, maar ik moet helemaal wennen aan haar nieuwe gang! Dit jaar gaan we eindelijk weer starten in het m2
Afbeelding

simpie
Ik ben Mariska Snijders-Simonis, 34 jaar, getrouwd, wonen in Rockanje en moeder van 3 meiden.
De oudste is 13 jaar, de middelste bijna 10 en de jongste 2 jaar.
De 2 oudste rijden ook fanatiek pony, ze hebben er allebei 1 en met de pony van de oudste kom ik naar de Instructieweek.

Het is een 17-jarige KWPN e-pony, uit 2 paardenouders die te klein is gebleven. Bij haar vorige eigenaresse is M1 geworden, ik ben nu zelf
L2 met 3 winstpunten met haar. Na ruim een jaar van ellende door een peesblessure zijn we haar nu sinds een paar maanden weer aan het oppakken.

Inmiddels is mijn dochter weer met haar gestart met goede resultaten.
En zelf wil ik in de loop van het jaar ook graag weer gaan starten.
Aan de instructieweken heb ik zelf nog nooit deelgenomen, mijn dochter is 2 jaar geleden geweest en ze was daar heel enthousiast over.
Nadat ik beide meiden had ingeschreven, dacht ik waarom ga ik zelf ook niet? Dus zo gezegd zo gedaan, na 15 minuten nadenken heb ik me gewoon ingeschreven. Ik hoop naast veel te leren ook veel plezier ga beleven en een leuk weekje weg ga beleven met iedereen

Afbeelding

Afbeelding
xMnOn
Ik ben Manon van Echten, 20 jaar. 11 of meer jaar ervaring met paarden en ben in t bezit van 2 kleintjes en een D pony, Charlie Brown, welke ik ook meeneem naar de instructieweek
Afbeelding
iSaBeLL
Ik ben Janise, ben 21 jaar. Kom met mijn haflinger Noortje en rijd M2 dressuur :D

Afbeelding

Afbeelding

MartineC1711
Ik ben Martine, 26 jaar en woon in Sommelsdijk op het mooie eiland Goeree-Overflakkee. Hier woon ik samen met mijn vriend, Roland en helaas zonder huisdieren. In het dagelijks leven werk ik bij een woningcorporatie als huurconsulente.

Ik kom met mijn paard(je) Levi, een 8 jarige haflingermerrie van Alfred van Braakzicht. Op dit moment hebben we een wedstrijdstop i.v.m. een herstellende blessure (leverbeschadiging), maar over een maand mogen we weer gaan trainen
Mocht ik Levi niet op tijd klaar gestoomd hebben (waar ik niet van uit ga) dan kom ik met Storm, een 11 jarige haflinger ruin van de hengst Sturm.
Met Levi ben ik L2+2 in de dressuur en verder starten we geen andere disciplines, af en toe pakken we een spring- of crosstraining mee en rijden we graag veel buiten.

Dit jaar wordt onze 3e week en ik hoop dat we het net zo gezellig als vorige jaren zullen krijgen!

Hierbij 2 foto’s van de dinsdag van vorig jaar;
Afbeelding
Crossen vinden we geweldig!

Afbeelding
Clinic van Jenny Schreven van vorig jaar
Laatst bijgewerkt door RoWi op 12-01-13 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek gewijzigd! :)

EdkingEnzo

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:14

Ik ben Floor, ik ben 16 jaar en ik kom met mijn 4 jarige paard Ed King :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:16

Ik ben Laura 18 jaar en ga met mijn 5 jarige fries Pim, alleen hij kan niet springen dus dat word nog wat.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:17

Ik ben Janise, ben 21 jaar. Kom met mijn haflinger Noortje en rijd M2 dressuur :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:18

Denken jullie dat het erg is dat ik geen combinatienummer heb ingevuld? Die heb ik niet :') en heb ook niet dressuur, springen enzo ingevuld.. Maar dan mag je toch wel mee?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:19

flooredking schreef:
Denken jullie dat het erg is dat ik geen combinatienummer heb ingevuld? Die heb ik niet :') en heb ook niet dressuur, springen enzo ingevuld.. Maar dan mag je toch wel mee?

Natuurlijk,
Ik heb het ook niet ingevuld die heb ik nog niet ontvangen want ik had mij gister pas ingechreven. Maar heb het wel vermeld in het vlak waar je iets over de les indeling kon invullen.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:21

Ik niet haha. Maar ik denk dat ik ervoor nog wel start...
Ik ga nu slapen. Moet straks al weer naar school :( tot moorgen! Ik heb er al zin in!!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 06:22

Ik ben Martine, 26 jaar en woon in Sommelsdijk op het mooie eiland Goeree-Overflakkee. Hier woon ik samen met mijn vriend, Roland en helaas zonder huisdieren. In het dagelijks leven werk ik bij een woningcorporatie als huurconsulente.

Ik kom met mijn paard(je) Levi, een 8 jarige haflingermerrie van Alfred van Braakzicht. Op dit moment hebben we een wedstrijdstop i.v.m. een herstellende blessure (leverbeschadiging), maar over een maand mogen we weer gaan trainen *\o/*
Mocht ik Levi niet op tijd klaar gestoomd hebben (waar ik niet van uit ga) dan kom ik met Storm, een 11 jarige haflinger ruin van de hengst Sturm.
Met Levi ben ik L2+2 in de dressuur en verder starten we geen andere disciplines, af en toe pakken we een spring- of crosstraining mee en rijden we graag veel buiten.

Dit jaar wordt onze 3e week en ik hoop dat we het net zo gezellig als vorige jaren zullen krijgen! :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:24

Natuurlijk toch :D,
Gaan we dit jaar ook doen aan bok truien en t-shirts?

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:33

Ik ben Soraya, ben 22 jaar en ik kom met mijn haflinger Cavella :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 07:33

lrtj_ schreef:
Natuurlijk toch :D,
Gaan we dit jaar ook doen aan bok truien en t-shirts?

Lijkt me een goed plan ;) maar dat doen we wel ergens in april ofzo, er vallen er toch vaak nog wel uit..

Leuk! Veel Haflingers! :D

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:12

Ik ben lemanthia, 20 jaar. kom met een 14 jarige fjordenruin.
die ik sinds eind september heb, we zijn op dit moment B+1 in de dressuur

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:20

Hoi, ik ben Manja 22jaar. Uit het mooie Haren (wie kent het niet ;)). Ga over paar weken samen wonen met mijn vriend. Studeer in Deeltijd toegepaste psychologie. Werk bij PRA aan de telefoon en pas paar middagen per week op.

Kom met mijn 11jarige lease paardje Utavonia (v. Orame), we hebben inmiddels 10 winspunten in de B dressuur en zal in maart mijn L debuut met haar rijden. Ze is een echte springer al is dat bij wedstrijden nog niet echt goed tot uitting gekomen :o .

Dit word mijn ontgroeningsweek dus ben super benieuwd hoe alles gaat zijn, maar door alle enthousiaste berichten op bokt heb ik geen moment getwijfeld om me in te schrijven. Alvast bedankt :D

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:44

Hoi!
Ik ben Denice, 19 jaar en uit Stein (zuid-Limburg) en ik kom met mijn leasepaardje Promise.
Ook voor mij wordt het de eerste instructieweek :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:20

Gzellig^^ welkom allemaal,
April is prima om dat te bekijken, want dan heeft bijna iedereen het topic wel gevonden.

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:29

Ik ga ook mee.... voor het eerst.
Mijn naam is Mariska en ben 34 jaar, woon in Rockanje we hebben best dieren thuis waaronder ook 2 pony's.

Ik kom met mijn dan 18-jarige e-pony Nevada, ben L2 met 3 winstpunten met haar.
Onze andere pony heet Casper en is met zijn 1.21 een onofficiele A-pony.

We zijn er ruim een jaar uit geweest ivm een peesblessure, maar zijn nu al weer een tijdje aan het opbouwen en dat
gaat erg goed. Mijn dochter rijdt ook op haar en zij gaat binnenkort L1 starten met haar.

Ze is van alle markten thuis, vindt springen en crossen helemaal geweldig, maar mijn ambitie ligt meer bij de dressuur.

Ben benieuwd hoe het gaat zijn, maar ik heb er in ieder geval heel veel zin in.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 11:01

iSaBeLL schreef:

Heb jullie volgens mij in juli op de keuring gezien in Heerjansdam?
Wij hadden een Allacher-merrie mee voor o.a. stamboekopname :)

Rijd je mee met de wintercompetitie de 12e?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:06

Hoi!
Ik meld me hier ook maar :) Ik ben Sofie, ben 17 jaar en zit nu in 6 VWO. Sinds 19 december heb ik, samen met de verzorger van m'n pony/vriendin, weer een paard.
M'n paard is een 4,5 jarige KWPN'er van van Gogh met de naam Da Vinci. We hebben hem pas erg kort, maar we zijn al helemaal gek op hem.
We zijn nog niet gestart, maar het is de bedoeling om in maart ongeveer met hem te gaan starten :)

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:15

MartineC1711 schreef:
iSaBeLL schreef:

Heb jullie volgens mij in juli op de keuring gezien in Heerjansdam?
Wij hadden een Allacher-merrie mee voor o.a. stamboekopname :)

Rijd je mee met de wintercompetitie de 12e?

Uhm kan best kloppen! Ik deed mee met bestgaand.

Ja ik doe zaterdag mee in heerjansdam, jij ook? :)

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:18

Oh dat is een domme vraag! Je hebt net verteld dat je een winterstop heb! Sorry :P

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:21

Wat heb je trouwens een ontzettend knappe haflinger, Janise!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:22

Kan iemand mij vertellen hoe of wat precies die week inhoud? Ik heb een (bijna) 6 jarige, puber, kwpn merrie en hebben voor dit jaar een startpas aangevraagd. Hoe kan je meedoen aan die week en hoe gaat dat dan in zijn werk verder? Ben een ontzettende leek op dit gebied :oo

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:23

_Sofie schreef:
Wat heb je trouwens een ontzettend knappe haflinger, Janise!

Dankje :D

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:25

Share schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe of wat precies die week inhoud? Ik heb een (bijna) 6 jarige, puber, kwpn merrie en hebben voor dit jaar een startpas aangevraagd. Hoe kan je meedoen aan die week en hoe gaat dat dan in zijn werk verder? Ben een ontzettende leek op dit gebied :oo

http://inschrijfsysteem.nl/inschrijven/?wed_id=607
Via deze link kan je je inschrijven.

Tijdens de week krijg je elke dag twee keer les. Hoe en wat alles precies gaat, weet ik niet, want ik ga ook voor het eerst :o

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:25

Share schreef:

In dit topic kan je meer info er over vinden :)
[EV] KNHS instructieweek voor paarden

Maar volgens mij zitten alle weken al bijna vol, dus als je wilt gaan moet je snel beslissen :)