Een tijdje geleden opende ik dit topic:
[RT-P] Wijken, waarom gaat het nou steeds fout?
Ik heb echt geprobeerd om aan de tips te werken die in het topic gegeven zijn. En ik weet dat het niet van de ene op de andere dag gaat. Maar wat er nu gebeurd is dat ik dagelijks huilend van m'n paard stap omdat het wijken na 2 jaar nóg niet lukt.
Ik geef zeker niet mijn paard te schuld, ik zal er zelf ook een (groot) aandeel in hebben. Daarom open ik dit topic ook, omdat ik jullie wil vragen om mee te kijken hoe ik misschien duidelijkere hulpen kan geven, of in die richting..
De grootste aandachtspunten zijn voor ons:
-Abel moet echt beter door gaan lopen.
-NIET de achterhand voor laten, wat er op het laatst gebeurd.
-Zelf beter rechtop, en mijn benen stil houden.
Op het filmpje zijn we hem eerst van de volte naar buiten te proberen laten wijken. Je ziet dat hij steeds zijn hoofd omhoog gooit, maar waarom? Doe ik daar iets fout, vind hij het moeilijk? Het moet 1 van die 2 zijn, omdat Abel verder helemaal is nagekeken, ook zijn zadel en zijn tanden.
Later in het filmpje laten we hem dichter bij de hoefslag afwenden en vanuit daar wijken, hierbij gooit hij dus z'n kont helemaal naar buiten. Hiermee ga ik dus zeker aan de slag, dat ik z'n voorhand voor ga houden.
Ohja: op het laatst zegt m'n instructrice: zet maar een schoudervoor in. Hier zijn we eigenlijk nog helemaal niet veel mee bezig dus dat ziet er een beetje rommelig uit
)In stap wijken lukt meestal wel, daarom proberen we het voor het grootste gedeelte in draf

Wie oh wie kan me helpen bokkers.. Wat vinden jullie ervan?
http://www.youtube.com/watch?v=kFdBBu9w ... e=youtu.be