paard op hol. Angst momenten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

paard op hol. Angst momenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 22:45

Hallo :)
Na een leuk wandelingetje te hebben gemaakt met mijn vzpony, waren we op weg weer terug naar stal. Tot dat er 1 of andere vrouw paar meter achter mij van der fiets viel. Nou mats schrok zich helemaal dood!! Begon te trappelen en te trekken. Hij trok mij meeee over de weg naar de andere kant waar je een laandje heb, waar onze bak ook staat. Ik hield hem echt nieeeeet meer en ja hoooooorr daar ging die in volle galop, over de stenen met een slingerend touw achter hem aan.. K kon het nieeeeet aan zien! Ik wist dat het een doodlopend laandje was dus dat gaf mij wel wat vertrouwen. Ik zag hem niet meer en maakte me tog wel grote zorgen.. Dus ik die laan afgelopen.. En ja hoor meneer stond met zn dikke kont gewoon gras te eten alsof er niks aan de hand was.. Pffoee wat was ik blij zeg toen ik hem zag. Hem rustig gemaakt en weer terug gelopen. Heb hem zkr niet op zn kop gegeven want het blijfen vluchtdieren.. Eenmaal vlak bij stal was er een fries die moest draven op het erf omdat hij niet goed liep. NOU je had zijn hoofd moeten zien.. Grote neusgaten.. 1 en al hysterisch! En woep daar ging die weer er van door met mij erachter aan. Nu was ik het toch wel erg zat met hem, en heb hem mee gesleurd naar stal. Pffff ben egt erg geschrokken! Helaas hebben ze geen hengsten ketting..maar die ga ik denk toch wel zelf even aanschaffen.

Echwel

Re: paard op hol. Angst momenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:32

Ik zou nooit een pony met een kind meegeven om te wandelen dat zou mijn grootste angst zijn

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:36

Altijd schrikken hè als er zoiets gebeurd!
Als ik jou was zou ik i.p.v. een hengstenketting aanschaffen, schriktraining gaan doen.
Zo los je de oorzaak van het rennen op :j

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 08:47

NiKip schreef:
Als ik jou was zou ik i.p.v. een hengstenketting aanschaffen, schriktraining gaan doen.

Nou dat is het hem juist. Hij is eigenlijk bomproef.. Vrachtwagens, skelters, autos, rennende kinderen het doet hem allemaal niks.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:49

Wat ik mis in dit verhaal is hoe het met de vrouw gaat die van dr fiets is gevallen.
Heb je die niet even geholpen?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:53

Wat is dat voor een vraag? :S terwijl je paard er in vol gas vandoor knettert? Wat ozu jij doen? Je paard laten vliegen en eerst naar die vrouw gaan?? Nou ik kan er niet aan denken, ik zou eerst mn paard veilig willen hebben. God weet wat er had kunnen gebeuren asls hij de weg op zou vlieggen oid. Dan hadden er wel meer ongelukken kunnen gebeuren dan een vrouw die van dr fiets valt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:56

Nou ze schreef toch zelf al dat ie in een doodlopend weggetje was gelopen,dus lijkt me dan niet meer als beleeft om even na te gaan of die vrouw nog kon lopen of fietsen?Het gebeurde immers een paar meter achter haar.
En zeg nou zelf,kan jij een op hol geslagen paard inhalen dan?

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:00

michelle933 schreef:
NiKip schreef:

Nou dat is het hem juist. Hij is eigenlijk bomproef.. Vrachtwagens, skelters, autos, rennende kinderen het doet hem allemaal niks.

Nu het weer kouder begint te worden (en hij waarschijnlijk meer op stal staat), reageren paarden wat heftiger op zulk soort dingen.
Het zijn vooral plotselinge geluiden waar paarden van schrikken. Zoals dus die vallende fiets achter je.
Of plastic zakjes. Die zijn ook heel gevaarlijk :')

Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen. Schriktraining is goed voor het vertrouwen tussen jou en het paard. Waardoor je minder kans hebt dat hij ervandoor gaat wanneer er iets engs gebeurd, maar juist bij jou wil blijven.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:06

Echwel schreef:
Ik zou nooit een pony met een kind meegeven om te wandelen dat zou mijn grootste angst zijn

Heb je in het topic van de TS gekeken? Ze is 19...

Wat jij hebt meegemaakt, wil ik nooit meemaken. Ik heb wel een paar keer wat meegemaakt met een hengst die in de lange lijnen liep, door Den Haag, die even een rodeo gaf. Maar met mijn merrie nog nooit. Moet wel zeggen dat ik haar vaak met een hengstenketting meeneem. Als ze iets engs ziet dan loopt ze terug naar achter en met een rukje aan de ketting stopt ze. Ik heb normaliter tijdens een wandeling de lijn doorhangen maar voor just in case... ik kan geen 650 kg houden als ze gaat.

Ik zou lekker gaan grondwerken met d'r. En wellicht even losgooien als ze fit is voor je gaat wandelen. Klinkt als een energiebommetje, niet als een oneerlijk paar wat dramerig/hysterisch wordt als ze iets hoort vallen/kletteren.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:12

PP ----> VVDD

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:03

funnyhorses schreef:
Nou ze schreef toch zelf al dat ie in een doodlopend weggetje was gelopen,dus lijkt me dan niet meer als beleeft om even na te gaan of die vrouw nog kon lopen of fietsen?Het gebeurde immers een paar meter achter haar.

Wat kan mij die vrouw nou schelen.. Zij is zo dom om te vallen waardoor mijn pony ervandoor schoot. Waren genoeg andere mensen bij.. En anders had ze pech. :)

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:11

michelle933 schreef:
funnyhorses schreef:

Wat kan mij die vrouw nou schelen.. Zij is zo dom om te vallen waardoor mijn pony ervandoor schoot. Waren genoeg andere mensen bij.. En anders had ze pech. :)

Begrijp ik nu goed dat je het eigenlijk die mevrouw nog kwalijk neemt ook?? Denk echt niet dat ze bewust zich heeft laten vallen hoor. Persoonlijk zou ik wel even vragen of het goed met haar ging, maar dat kan aan het verschil in leeftijd liggen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:22

Neeuhh zeg ik dat dan ofzo???
Toen k terug kwam was ze al weg, ze was met een man ,dus.
Hallooo ff serieus.. Denken jullie nou echt dat ik eerst naar die vrouw was toe gegaan.. Die 8 meter van mij af stond.. Terwijl mijn paar levensgevaarlijk aan het galoperen was op die laan. Met een touw achter hem aan. Tjees

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:23

Het is natuurlijk onzin als je het die vrouw kwalijk zou nemen, zij kan er niets aan doen dat ze valt. Maar ik zou, ook al is het een doodlopend pad, EERST mijn paard willen hebben en daarna naar die vrouw gaan. Ook al is het doodlopend, het beest kan zich wel bezeren etc.
Pas als ik het paard heb zou ik me druk maken om die vrouw.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:28

Ik vind dat je erg respectloos reageert! Walgelijk!
Het is mij ook vaker overkomen dat een paard ervandoor schier door iets wat ze nog nooit gezien of gehoord hebben terwijl ze wel echt bomproof zijn. ;)

Ook hier wel eens meegemaakt dat iemand viel waardoor paard aan de kletter ging, geschreeuwd of alles oke was en toen diegene dat bevestigde ben ik achter het paard aangeLOPEN, want rennen heeft toch geen zin. Dit speelde zich ook een paar meter achter mij af.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:31

KBTP schreef:
Ik vind dat je erg respectloos reageert! Walgelijk!
Het is mij ook vaker overkomen dat een paard ervandoor schier door iets wat ze nog nooit gezien of gehoord hebben terwijl ze wel echt bomproof zijn. ;)

Ook hier wel eens meegemaakt dat iemand viel waardoor paard aan de kletter ging, geschreeuwd of alles oke was en toen diegene dat bevestigde ben ik achter het paard aangeLOPEN, want rennen heeft toch geen zin. Dit speelde zich ook een paar meter achter mij af.

Ik zeg toch...
Er waren allemaal mensen bij + der man -_- jezus ga huilen ofzo :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:35

Ik vind je erg brutaal en geirriteerd.. je kunt ook normaal reageren en niet direct in de aanval vliegen. ;)

Om maar je eigen zin te quoten:
Citaat:
Ik heb het hele topic even doorgelezen en ik vind dat je een beetje agressief en ondankbaar uit de hoek komt.. Je vraagt naar andermans ideeën/oplossing(en), deze worden je gegeven en vervolgens reageer je erg aangebrand. Ze kunnen er ook voor kiezen om niet te reageren he..

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:38

michelle933 schreef:
funnyhorses schreef:

Nou Nou wat is dat nou voor reactie??? >;) Alsof zij zich expres laat vallen 8)7
Lekker sociaal ben jij zeg!
Daarnaast is het zeker schrikken dat het gebeurd is, zou ook zeker mijn nachtmerrie zijn. Maar ik zou geen hengstenketting aanschaffen maar wat vaker wandelen en/of schriktraining doen. En zoals ik hierboven gelezen heb kan het inderdaad ook aan het weer liggen. Mijn paard is dan ook wat kijkeriger en schrikkeriger (en frisser).

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 10:50

Hoe moet ik een schriktraining doen???
Ik rij eigenlijk alleen maar buitenritten.. De bak is op 1.5 km van onze stalletje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:53

Als je daadwerkelijk 19 jaar bent, ben je wel simpel. Toen ik 19 was kon ik me wel het een en ander bedenken qua oplossingen. ;) Laat je creatieve geest eens vrij joh!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:54

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:54

R0X schreef:
Echwel schreef:

Heb je in het topic van de TS gekeken? Ze is 19...

Gezien de manier waarop de TSer schrijft en op anderen hier reageert zou ik d'r geen 19 jaar geven... :n
Echt respecloos zeg, bah!

Maargoed, inderdaad ga eerst in de bak met grondwerk om een goede band met de pony op te bouwen dit kan al een hoop schelen en hoef je niet met een hengstenketting aan te komen...
Je schrijft dat hij bomproof is maar blijkbaar is dat niet het geval, is het daarom niet een goed idee om hem aan verschillende geluiden te laten wennen?
Verder zou ik niet meer met hem gaan wandelen tot je hem 'de baas' bent.
Succes!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:56

michelle933 schreef:
Ik zeg toch...
Er waren allemaal mensen bij + der man -_- jezus ga huilen ofzo :')

Nee jij juist, met je boehoehoe ik heb ben zo erg geschrokken ;( ik heb mijn pony niet onder controle ;(

Maar je kan je toch ook wel inleven in andere mensen... -O-

En je verwacht wel van andere mensen dat ze zich in jou kunnen inleven, anders had je dit topic niet hoeven openen. Prima natuurlijk, maar alsjeblieft, dat kan toch ook wel van jouw kant komen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:57

Echwel schreef:

Ik dacht ook dat de TS een kind van een jaar of 12 was na het lezen van de OP.
Maar na het lezen van de rest van het topic vind ik het zelfs allemaal nog vreemder vinden.
TS, je komt wel heel onverschillig en kinderachtig over op deze manier.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 01-11-12 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:59

Ben jij 19? Ik dacht 12 ofzo..
Sneu dat je dan nog zo simpel in het leven staat zeg......