Het leed dat een opstandige scheermachine heet...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Het leed dat een opstandige scheermachine heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 19:45

Vandaag stond het scheren van Poown op de planning en Tessa [Tellie] kwam helpen. Deze keuze heb ik bewust gemaakt omdat haar vacht alweer zo dik was dat de boel alweer aan het verstikken was.
Tijdens het scheren werd mijn keuze om te scheren maar weer bevestigd want ze zat alweer onder de schilfertjes en beginnende korstjes.

En de opstandige scheermachine... Tsja :') . Bij elke streep die ik geschoren had schoten de haren tussen de messen en kon ik de machine uit elkaar halen, machine schoonmaken en weer een streep scheren _O- . Op den duur had hij helemaal geen zin meer in dikke beenharen dus ging hij echt in staking. Haar benen moet ik binnenkort nog maar even fatsoeneren := .

Genoeg getypt, hier de (lachwekkende) foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mevrouw besloot over een paar omgehakte planten te springen :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaatastrof

Re: Het leed dat een opstandige scheermachine heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:49

Oef wat is die lelijk geschoren :')

Naja, stoute scheermachine! Gelukkig kan je het nog beetje bijwerken :)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:07

och jezus ilse dit is wel heel ernstig hoor :=

Deed je scheerapparaat dit de vorige keer niet ook al?
Misschien een geschikter apparaat kopen, dan hoeft ze ook niet zo voor banketstaaf te lopen haha

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:08

:') God wat lelijk _O-

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 20:10

Nee die ene keer dat ze als schaap rond liep dat was met mijn oude (toen nieuw gekochte) machine. Met deze heb ik verder nog nooit problemen gehad dus vind het raar _O- .

En lelijk, tsja ik ga het nog bijwerken. en het gaat er nu even om dat ze beter in haar vel zit.

Erica_Risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:11

Ik heb altijd geleerd om lange banen te scheren en iets te overlappen...
een fatsoenlijke scheermachine is al het halve werk denk ik zo...;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:12

Jezus wat is die lelijk geworden zeg :')
Even gauw langs de ruitersportzaak of even over de Boktmarkt en je hebt een nieuwe. En dat direct het hoofd ook maar :')

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 20:13

Erica_Risje schreef:
Ik heb altijd geleerd om lange banen te scheren en iets te overlappen...
een fatsoenlijke scheermachine is al het halve werk denk ik zo...;)

Ik heb een zeer fatsoenlijke machine ;) , namelijk de Moser avalon. Zijn nou niet de goedkoopste machines.
En als hij in staking is kom je niet aan met lange banen _O- .

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:15

calice schreef:
En lelijk, tsja ik ga het nog bijwerken. en het gaat er nu even om dat ze beter in haar vel zit.

Das indd het belangrijkste :)

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:16

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn scheermachine, vorige keren nergens last van gehad en dit jaar heeft hij 't voorzien gehouden.
Hoop dat je haar snel kunt bijwerken, arme poown :=

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:17

Agossie! :')

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:20

hahah die foto waar ze half geschoren is
Die blik ,hahah

Mooie kleur is eronder vandaan gekomen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:22

Hihi, een pony met uggs :))

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 21:13

:')

Uiteindelijk is het toch nog redelijk gelukt. Gewoon nog een keer eroverheen om het strak te trekken en dan ziet het er weer goed uit. :j

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 08:43

Haha bedankt voor de leuke reacties :').

het had inderdaad nog veel erger gekund tess :').

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:46

Naar he die vachten? Ik heb er hier ook een staan met ontzettend veel huidvet (schilfers vallen mee). Maar wat is nou een scheermachine die daar echt goed door heen komt?

Wassen is sowieso een goede om te doen, maar met dit koude weer (en hier geen beschikking tot warm water/stalletje) is dat geen oplossing.. Gelukkig hier dit jaar niks te scheren! :)

Enne dat komt wel goed met zijn vachtje hoor, hij is hartstikke knap! :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:49

haha hij is inderdaad niet zo mooi gelukt :')
maarre moet die geen dekentje op???

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:50

Wij hadden ook zo'n Shet. Tegen de haren in ging niet eens de eerste keer. Ik schoor dan met de vacht mee en indien nodig later nog een keer tegen de haren in. Je machine heeft wel giga te lijden van zulke vachten, dus regelmatig messen laten slijpen is een must.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 08:50

Oooohhhh!
Ik ben altijd van h :oo et functionele, dat gaat boven de schoonheid....maar zo liet ik mijn pony toch echt niet rondlopen hoor. Je hebt niet alleen korte banen geschoren ivm het vastlopen, je hebt ook alle richtingen opgeschoren. Vandaar dat dambord effect, zonde. Wanneer je een goede machine hebt, zou ik hem opsturen voor een onderhoudsbeurt. Bij de fabrikant kunnen ze heb grondig reinigen, eventueel repareren en messen slijpen. En dan de volgende keer alle banen dezelfde kant op scheren en telkens een stukje overlappen met de vorige baan. Dan zal het resultaat een stuk beter zijn.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 08:53

Littlebirdy, ze staat nu gewoon onder een dekentje hoor. maar ze mocht even de kriebels er uit rollen.

ga inderdaad de messen even laten slijpen en kijken of de problemen dan over zijn. voordeel is dat er nu nogsteeds ongeveer een halve cm haar op zit dus moet het nog gewoon strak kunnen scheren.

Freggle_ed, heb een paar lange banen de zelfde kant op kunnen doen maar het moest er op den duur gewoon af en door de dikte van haar vacht pakte de messen rot.

Heb nog een foto opgezocht van vorig jaar toen ik deze messen net nieuw had, en ik denk steeds meer dat met even slijpen het probleem opgelost moet zijn :') . Ga ze vandaag opsturen en hoop het zaterdag af te kunnen maken.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JNKY7XRJ.jpg

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:42

Freggle_Edge schreef:
Oooohhhh!
Ik ben altijd van h :oo et functionele, dat gaat boven de schoonheid....maar zo liet ik mijn pony toch echt niet rondlopen hoor. Je hebt niet alleen korte banen geschoren ivm het vastlopen, je hebt ook alle richtingen opgeschoren. Vandaar dat dambord effect, zonde. Wanneer je een goede machine hebt, zou ik hem opsturen voor een onderhoudsbeurt. Bij de fabrikant kunnen ze heb grondig reinigen, eventueel repareren en messen slijpen. En dan de volgende keer alle banen dezelfde kant op scheren en telkens een stukje overlappen met de vorige baan. Dan zal het resultaat een stuk beter zijn.

Joh wie moet er nou mee rondlopen.. Jij of de pony? Dus het ziet er niet uit.. pony overleefd het wel, en ts gaat het toch nog overdoen/afmaken.. ;) Ik zie het probleem echt niet hoor.. :')

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:45

Vorig jaar had ik precies het dezelfde bij mijn Shetlander :') Ik had toen een scheerapparaat gehuurd, maar er bleek dus dat je weer aparte messen nodig had voor dikke vachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 09:47

Pony kan dit vast wel hebben hoor. :+

Ik gok dat met een keer goed laten slijpen je messen al een stuk beter worden. De vacht van een standaart paard kan hij wel hebben, maar een shet is toch wel wat anders. Na elke shetten-scheerbeurt is het slijpen niet overbodig.

Maar wat een mooie slanke pony komt er onder die vacht weg zeg. :oo :D

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:07

Ah gossie arme pown. Heb het ook een keer gehad waren m'n messen niet goed geslepen paard aan 1 kant kaal en de andere kant nog volledig in de wintervacht :D Gelukkig bood een vriendin aan om de andere kant met haar apparaat te doen.

Ik dacht altijd dat de moser avalon niet voor het hele lichaam gebruikt kon worden (kan het mis hebben hoor). Misschien als je de messen hebt laten slijpen dat je meer succes hebt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:14

Heb ook een Moser Avalon gehad trouwens. Hele fijne machine waarmee je wel een paard helemaal kunt scheren, maar eigenlijk te min is waardoor die te zwaar belast wordt. Na een paar scheerbeurten had die van ons het compleet begeven. Voor shetten idd helemaal een probleem.