Toen ik mijn pony net had was het een enorm heet hoofdje en ze liet zich niet echt sturen, recht door was wel te doen maar wou je naar links of recht dan werd het een probleem.
Nu zijn we alweer een halfjaar verder en ik ken al haar trucjes en geintjes wel zo langzamerhand.
Sinds een paard week reed ik eens zo af en toe met een halster. En dat ging gewoon super fijn ze loop heel relax en is gewoon nog steeds goed te sturen.

Ik had dat eerst nooit kunnen durven dromen dat ze er zo fijn op zou lopen dus ik dacht laten we neckrope proberen en dat pikte ze ook super op.
Toen had de vorige eigenaresse mij gepbt dat zij vroeger ook altijd op neckrope reed, vandaar dat ze het zo snel op pikte!
Maar ik vond met halster rijden niet zo fijn dus heb ik een bitlooshoofdstel gekocht en dat gaat super! Ik heb er zelfs al mee gesprongen en er een les mee gereden.

Buiten durf ik het nog niet zo goed omdat ze dan best sterk word maar misschien lukt ons dat ooit wel!
Ook wil ik VD met haar doen. Ik ben héééél benieuwd hoe ze dit gaat op pikken!

En ook wil ik binnenkort een bareback kopen omdat mij dat gewoon heel fijn lijkt.
Bedankt voor het lezen en veel plezier met het kijken naar de foto's!

Met halster.

En met neckrope.

Iemand nog tips wat een goede bareback is voor een pony met een hoge schoft ?

Bedankt voor het kijken.