Gister was het eindelijk zover! Mijn kleine baby ging verhuizen!
Nadat ik op 5 augustus was wezen kijken naar een fjordenruin heb ik vrijwel meteen besloten dat dit mijn paard moest zijn.
Dat is dan ook gebeurt en op 15 augustus zijn we nog een keer naar Friesland gereden om te knuffelen.
Ik heb anderhalve maand moeten wachten, maar hij staat nu heerlijk in de wei met zijn nieuwe vriendje Edje!
Zijn stamboek naam is eigenlijk Givanno, maar omdat dat nogal een moeilijke naam blijkt te zijn hier (Giovanno, Givanni, Giovanni, etc.) heb ik besloten een andere naam te zoeken.
Die moest natuurlijk wel met een G beginnen.. Eerst gekeken naar Noorse namen, het is dan ook een fjord. Maar dat werd hem niet echt (Guoleifr, Ginnungagap... even een paar gekke gepakt).
Dan heb je natuurlijk nog de bekende namen met een G; Guus, Gerrit, George en noem maar op. Maar daar lopen er al wat van rond.
Toen dacht ik dat een Friese naam ook wel leuk zou zijn, gezien zijn 'roots'.
En daar kwam Goos vandaan, ik ben ook wel van de betekenissen en Goos betekent 'vriend'. En dat is hij zeker

Maak kennis met mijn kleine vriendje, Goos

Hij is geboren op 24 mei 2010 en dat maakt hem nu 2 jaartjes jong!
Zijn papa is Kunar en mama is Tsjallien(v. Olshen Junior) van bokker Grietsjuh
Hij is al aardig aan de maat, naar schatting rond de 1.50. Ik ga hem nog wel een keer laten meten.
Toen we aankwamen lag hij lekker in de wei, dus even de camera gepakt.
Papa met Goosje, daarachter zijn zusje Harmke

We hebben nog even koffie gedronken en om 12 uur gingen we weer richting Deventer.
Ik was best wel zenuwachtig voor zijn reactie naar de trailer, maar hij stond er binnen 5 minuten op. Braaf peerd.

Na een dikke 2 uur onderweg liep hij heel rustig de trailer af en ging daarna lekker eten in de wei. Hij was heel relaxed en deed net alsof hij hier al jaren kwam.

Ondertussen was ik even naar huis gegaan om een broodje te eten en wat poetsspullen mee te nemen.
Lekker getut en geknuffeld.
Even later stond ik in de wei, te praten met zijn buurvrouw, tot hij opeens heel hard begon te racen

Leuk drafje

Al snel was hij weer lekker rustig aan het eten

En aangezien zijn weidemaatje + baasje nog wat vertraging hadden met het vervoeren ben ik gezellig met hem in de wei gebleven.
Om half 9 kwam de trailer eindelijk het erf op rijden met Edje, Marlijn (No_No) en mijn vader. Het was al donker dus geen leuke foto's geworden

De volgende morgen troffen we ze gezellig samen aan
Edje en Goos

We hebben Ed zijn manen geknipt en in de tussen tijd lag Goos alweer te dutten in de zon, lief

Goos zn manen eraf, ze gingen al hangen en dat werd niet meer mooi... helaas
Maar dat maakte hem niet zoveel uit

Dat was mijn verhaal!
Ik ben nog steeds helemaal in de wolken en ik ben verschrikkelijk blij met mijn lieve paard!
Bedankt voor het kijken en lezen, en een berichtje zou natuurlijk helemaal leuk zijn

De heertjes staan nu in een afgezet stukje wei, aangezien die nogal vol is en zij zelf ook een beetje rond

Groetjes Denise