5 keer gestorven ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

5 keer gestorven ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:05

... of toch bijna, heb niet echt geteld :7
Vandaag met [***] meegeweest op een rit van bijna 3u, achter de koets aan en met nog 2 paarden onder het zadel erbij. Had deze rit al eens achter de koets aan gedaan (en met nog 1 paard bij) dus ik dacht dat het wel goed zou gaan .. Dat was even buiten [***] gerekend :') Ik wist ineens weer waarom ik zolang niet op hem gereden heb :7 Ach, [***] zal altijd [***] blijven :Y)

Er waren mensen mee op de koets en ik had de camera in hun handen geduwd voor wat foto's en filmpjes ... En we hebben waar voor ons geld gekregen :P Dus dan deel ik dat ook maar met jullie ... In principe gaat dit niet de standaard manier van rijden worden :P

Eerste filmpje ... Galop }:0
Wat [***] in het begin doet hoort er een beetje standaard bij, ik probeer er aan te werken om het te voorkomen maar dat lukt meer niet dan wel :P En verder voelde het véél erger dan dat het er uiteindelijk uitziet, ik weet niet hoe hij het doet, maar als je erop zit denk je echt dat je eraf gaat :') De witte in het filmpje had ook even z'n eigen mening over de te volgen weg .. Die sloeg ineens rechtsaf :oo Maar kwam gelukkig wel weer tevoorschijn. Kijk & geniet van het live-commentaar zou ik zeggen :')

En dan daarna een 2e poging, die ging beter!

Om te laten zien dat we ook normaal kunnen rijden, een draffilmpje :P
Het commentaar gaat over het eerste galopfilmpje, we hadden er naar gekeken om het terug te kijken tijdens de pauze maar we vonden het niet terug .. Ik vond dat jammer, had ik z'n gebok eens in beeld, bleef ik eens zitten, stond het weer niet op film :+ Maar achteraf bleek het filmpje er wel gewoon op te staan :Y) :))

Nog een filmpje tussendoor .. de menzweep is een levensgevaarlijk ding (zeker als die gewoon opzij staat in plaats van in de handen van de menner :+ ) en op het einde knal ik bijna tegen de koets aan .. was even foutje := :')

Om te eindigen een filmpje waar ik nog eens gestorven ben ... Heuveltjes .. serieuze heuveltjes ... De koets moest in volle galop (anders geraak je niet boven) dus wij moesten mee, willen of niet :P En toen die schimmel nog eens langs mij kwam lopen en [***] zich erg opgesloten voelde tussen koets en paarden dacht ik er het mijne van :')

Maar .. Alles is goed gekomen! Ik heb na die heuvel [***] achteraan gezet en toen waren ineens al mijn problemen verdwenen, blijkbaar voelde hij zich te opgesloten tussen de paarden en die koets, heb daarna nog heel fijn kunnen rijden. Volgende keer weer verder werken aan z'n gedrag :P Als ik alleen ga of met een paard gewoon dan is er geen probleem, maar die koets erbij geeft hem toch wel een extra boost :+

Nog wat foto's ...

Afbeelding

Ik geef héél duidelijk aanwijzingen :j

Afbeelding

Afbeelding

Waren ze mij aan het uitlachen omdat ze het op foto hadden :')
En [***] denkt er ook het zijne van :P

Afbeelding

Voor degene die het eerste filmpje in detail willen zien .. heb wat screenshots gemaakt ... :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niet superduidelijk, maar vooral die laatste vind ik toch wel spectaculair .. die pony stijgt echt op! :')

Mijn varkentje op buitenrit <3 :))
Volgende keer toch maar weer eens alleen op pad :Y)

Blacky

Re: 5 keer gestorven ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:11

Haha geweldig! :))

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:18

Leuke filmpjes, en toffe omgeving zeg :D Bokt hij nou echt of doet hij alleen zijn neus tussen zijn benen ?

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:21

Geniaal. _/-\o_
Wel leuk zo met z'n allen!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:23

hihi leuke pony
misschien werken aan wat meer nageelfijk lopen hij drukt heel erg zijn rug weg

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:27

Haha geweldig! Vooral het commentaar, dat maakt het helemaal af :')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:35

Wat betekent eigenlijk 5 keer gestorven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:37

Dank jullie wel allemaal! :D
Voor die keer dat ik eens wat spectaculairs heb :Y) :))

@ Josien_ : hij springt :+ Geen idee wat hij doet maar het voelt niet meteen aangenaam. Z'n kont gaat wel omhoog hoor (al zie je dat moeilijk omdat het verder weg is) :j Maar ik denk dat je het effect vooral krijgt omdat hij eerst omhoog springt met z'n neus tussen z'n benen, als je dan naar beneden gaat en hij gooit dan nog eens z'n kont 10 cm omhoog denk je al dat hij hoog bokt ofzo... Weet ook niet wat het is, had het voel dat hij véél hoger bokte in ieder geval :')

@ little_birdy : klopt volledig :j Normaal loopt hij meer met het neusje naar beneden maar dat lukte vandaag om de 1 of andere reden echt niet .. En hoe meer ik ging prullen en proberen, hoe moeilijker hij ging lopen .. Dus ik heb hem maar gelaten. Vorige keer liep hij veel beter op dat gebied dus denk dat hij slecht dagje had :Y)

@ appelsappie : :)) Het commentaar heb ik zelf niet alles van meegekregen (vooral van de galopgedeeltes niet) dus ik vind het ook wel leuk dat het zo op film staat :')

@ 01San : dood gegaan :Y)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:42

Haha ik heb echt gewéldig gelachen om het eerste filmpje, je bent heel goed blijven zitten :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:43

Geniaal :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:47

:D Je blijft goed zitten hoor!
Ik zou willen dat ik dit soort paden hier in Frankrijk had!
Waar komen jullie vandaan?Jullie praten grappig ;)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:50

Echt geweldig! Heb met een big smile zitten kijken :D

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:51

Waaah geweldig Sabine! Ik herken de bossen volgens mij :P

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:52

hahaaha maar ik snap hem dan nog steeds niet waarom 5 keer gestorven :o

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:52

hahaha ze hadden wel lol om jullie op de wagen :D

Dat bokken ziet er inderdaad wel ehh apart uit :)) Nouja gelukkig ben je blijven zitten :Y)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:56

Ben ik de enige die vind dat dit gigantisch ongecontroleerd gaat? En dan vooral in het laatste filmpje met de menzweep.. Of lijkt dat nou echt zo door de kwaliteit van het filmpje?

Ik vind Cobe een hele leuke pony. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:01

Thanks allemaal voor de leuke reacties :D

@ geerke : ik kom uit België, maar die waarvan je het meeste commentaar hoort uit Nederland :+

@ leonie1988 : oh, zit je hier ook in de buurt dan?

@ 01San : omdat ik een aantal keren dacht "nu ga ik dood", wat natuurlijk gigantisch overdreven is maar ik ben ook maar een watje :+

@ Eliine : haha ja, zij hadden inderdaad wel lol, heb de helft van die commentaar gewoon niet meegekregen :')

@ Giolli : ik denk dat dit vooral door het filmen is hoor .. Je moet denken dat die mensen op een koets zitten en dat zo'n koets ook niet stabiel rijdt, dus dan krijg je al vanzelf schokken en dingen waardoor wij misschien raar lijken te rijden.. En dat met die menzweep was niet serieus hoor, ik moet toevallig wel duiken nadat ik dat zeg, maar dat was omdat er een tak terugzwiepte die ze mee hadden genomen met de koets :+ Die zweep kwam echt zo ver niet hoor :Y) Er zijn natuurlijk wel dingetjes geweest die niet hadden gemoeten, maar het blijven paarden dus die doen al wel eens gekke dingen .. Verder gaat het als je met een koets mee rijdt gewoon standaard hard :j Maar daarom niet ongecontroleerd ;) Had ik echt het gevoel gehad dat het niet goed zou gaan zou ik gewoon afgestapt zijn, desnoods te voet naar huis .. Of dan zouden we de rest van de rit gewoon gestapt hebben, we hebben regelmatig gevraagd aan die meisjes of ze nog wilden draven of galopperen enzo en zij vonden het geen probleem. Dus zo erg was het nog niet :Y) Al kan het natuurlijk altijd beter ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:10

Nou ik vind het ook wel meevallen hoor. Op buitenrit gaat het soms niet allemaal van een leien dakje, maar ik zie geen gevaarlijke situaties eigenlijk. Lekker een beetje onbehouwen door het bos scheuren kan toch best wel eens op zn tijd :Y) Als ik zie hoe wij vroeger door het bos gingen dan is dit best beschaafd :)) En geen paard of ruiter die er een nacht minder om geslapen heeft hoor.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:11

Aaaaaaaaaaah nu snap ik het... bedankt voor de opheldering :=

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:11

Geniaal :')
Heb erg genoten van de filmpjes, en uiteraard van het bok-momentje :=
De stemmen op de achtergrond maken het verder ook helemaal af, geweldig!

Edit; ik vind dat witte paardje zo leuk, alhoewel ik hem niet echt goed heb kunnen zien, mag ik vragen welk ras het is als je dat toevallig weet? :D
Cobe is ook leuk, maar door de viezigheid op de camera heb ik hem niet goed kunnen spotten :')
Of.. Ik ben gewoon blind :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:16

Heerlijke filmpjes en foto's!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:25

Ik denk dat Cobe ergens familie van Misty van Sodeletuut is :') (http://youtu.be/w0DNBQt0GIE)

Ik vind het knap dat je er op bent blijven zitten terwijl je toch erg lang niet gereden hebt!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:40

Cobe is echt een grappig beest, zou inderdaad wel eens familie kunnen zijn van die gestoorde knol van mij. _O-

Leuke fimpjes, leuk accentje ook. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:44

Dank je wel Eliine, al wil ik dan wel niet weten hoe jij door de bossen ging, ik vond dit wel al spectaculair genoeg :P :))
Nu is het ook zo dat die plaats waar de galopfilmpjes gemaakt zijn ook echt wel daar geschikt voor is. Daar heb je alleen het ruiterpad, geen fietspad of niks in de buurt, geen mensen, geen auto's, alleen heel veel plaats. Enige wat je daar kan tegenkomen zijn andere ruiters, maar die zie je al vanaf een kilometer afstand. Dus daar kan je wel eens 'gek' doen zeg maar .. en uiteindelijk is de bedoeling om wel hard te galopperen, maar nooit ongecontroleerd .. en zoals je merkt hou je zelfs met alle wil van de wereld de koets niet eens bij (behalve dan die witte, maar die loopt ook voor de koets :)) ) , dus tijd zat om af te remmen :')

@ Horwse : ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat voor ras die witte zou zijn :+ Weet ook niet of hij wel echt een ras is, denk eerder een kruising. Maar ik zou het dus niet weten :Y) [***] was dat klein huppelend ding voor die echte paarden, maar misschien inderdaad niet zo goed te zien :P

@ Air : haha, wie weet! Al moet [***] wel nog aan z'n zijwaarts werken :P (maar hij doet goede pogingen :Y) ).

@ Sodeletuut : hoe is dat filmpje eigenlijk afgelopen? Want ik dacht dat we nog wat te zien kregen maar ik zag enkel nog de grond :+
En wie z'n accentje? Ik of de rest? :Y)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:47

Haha Misty ging er vandoor en ik stuurde haar maar gewoon richting de rand van het veld, en daar kon ze niet verder, toen stond ze stil. :') Haha! Uhh iedereen die ik hoorde praten? :')