Noah aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noahlady

Noah aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 20:41

Ga toch eens mijn trots met jullie delen! <3
Mijn dochter Romana met d'rponybeest Noah.

Dochterlief is 6 jaar en 10 maanden jong.
Ze heeft Noah nu 2 jaar en goh...wat gaan die twee samen hard vooruit. :))
Noah is een lieve, maar o zo eigenwijze welshpony van 8 jaar.
Een droppie om te zien... vind knuffelen heerlijk, eten heerlijk, haha.
Maar... zodra meneer iets moet gaan doen, dan gaat tie de draak uithangen. _-:(

Hij verzint telkens weer iets, om onder het "werk" uit te komen.
Gelukkig ziet mijn dochter er de humor er wel van in en rijd hem redelijk in de rondte.
Soms maakt hij het wel erg bont en is ze weer even een poosje de moed kwijt... jammer genoeg.

Nu hier de foto''s...
commentaar lijkt ons leuk, maar nogmaals..... het gaat om een meisje van nog maar 6 jaartjes jong. <<)

Halt houden
Afbeelding

instappen... (bijzetjes nog los, die gaan vaak vast, omdat hij anders het kind uit het zadel trekt, door zijn neus tegen de grond te zetten)
Afbeelding

Afbeelding

drafje... bokriempje houd ze vast... voor de zekerheid, hihi
Afbeelding

ze heeft er in elk geval lol in... daar gaat het om!
Afbeelding

drafje andere hand
Afbeelding

galopje... zo trots!! (voetjes te ver in de beugel)
Afbeelding

Afbeelding

Ook de voetjes tever in de beugel... maar ben trots dat ze helemaal los durft... op die eigenwijs.
Afbeelding

ja... en na een paar streken, dan gaan de bijzets er gewoon aan... ~~}>
Afbeelding

OrazioBritt

Re: Noah aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:06

wat een leuk paardje ,
/3

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:13

leuke pony! en o zo schattig! en wat knap dat ze de galop al durft! :)
ze moet inderdaat wel op haar voeten denken!
maar waarom rijd ze met sporen?
Laatst bijgewerkt door Regendans op 27-08-12 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:13

ziet er heel leuk uit! ze zit ook al heel netjes
alleen let wel op de voetjes in de galop

en mag ik vragen waarom een meisje van 6 al met sporen rijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:21

Superleuke combinatie, maar inderdaad, waarom die sporen. Buiten het feit dat ze ze volgens mij helemaal niet nodig heeft op deze dondersteen vind ik het ook nog gevaarlijk. Ze heeft haar voeten zo ver in de beugels dat ze gemakkelijk achter de sporenbandjes kan blijven steken als er echt een keer iets gebeurt. Wel super stoer dat ze al zo leuk rijdt.

xMacFlurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:25

wat een leuke pony! maar die sporen kunnen nog wel gevaarlijk zijn..
maar super dat ze galop durft :)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:26

:)) ziet er goed uit :D aan haar voeten stoor ik me niet, ze heeft wel andere prioriteiten denk ik, als ze op die pony wil blijven zitten denk ik :P
Ik herken wel wat je zegt wat betreft de streken, dat je dochter daardoor af en toe toch wel even de moed kwijt is is ook niet vreemd ;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:27

Oeff, waarom die sporen? Ze kan duidelijk haar voeten nog niet goed in de beugel houden. Nasstdat deze sporen geen toegevoegde waarde hebben, zijn de sporen op deze manier ook nog gevaarlijk voor t meiske zelf -O-

Maar buiten dat; wat een ontzettend leuke combi!! Hoop dat ze nog lang van elkaar kunnen en mogen genieten. :D

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 07:54

Leuk al die reactie''s!!

Ze draagt een (inieminie) spoortje, omdat de pony totaal respectloos is naar haar been toe.
Met een piepklein spoortje, komt d''r beenhulpje net wat scherper door bij hem en reageert hij gewoon beter.
Ze heeft d''r voetjes inderdaad te ver in de beugel, maar dat gebeurd in de galop, omdat ze dan zo aan het bezig is te blijven zitten... ja ach.... ze is pas zes, die hakjes naar beneden komt vanzelf.

Ik zal wel eens kijken of ik er een filmpje op kan zetten.... dan zouden jullie het veschil kunnen zien, tussen alleen al rijden zonder een spoortje en met.

Geloof me.... het is echt een draak... geeft ze been, dan gaat hij juist staken.Stuurt ze naar links, gaat hij naar rechts, en andersom, hihi

Dus dat inieminie spoortje is helemaal niet zo erg als dat het lijkt hoor.... ze heeft nog niet eens de kracht om hem eens hard aan te sporen

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:43

heb jij toevallig in terheijden gestaan? pony komt me zo bekend voor hihi.

Ik vind het er goed uitzien , en knap als je bijna 7 bent en op zon eigenwijsje durft te rijden:)

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 11:58

Dank voor je reactie! ;)

ik heb twee jaar geleden in zevenbergse hoek gestaan!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:07

Wat een schattige combinatie! Ze rijdt ook best netjes. Al zou ik persoonlijk het spoortje eraf halen, want ik ben bang dat de pony over een tijd afgestompt is aangezien je dochter nog niet haar been echt stil kan houden (wat ook helemaal niet gek is als je nog niet zo lang rijdt!). Mijn shetlander heeft ook weleens lak aan been, maar ik leer mijn ruitertje altijd dat ze een keer vriendelijk vraagt door lichte druk en als hij niet reageert been en een tikje te geven. Door dit consequent te doen gaat hij steeds beter en op lichtere druk reageren. Zij is wel iets ouder dan jouw dochter, dus ik weet niet of dit al haalbaar is op die leeftijd, maar mss het proberen waard? Verder laat ik ze veel overgangen rijden, zodat hij actiever wordt voor het been.

Maar fijn dat ze zo spelenderwijs kan leren ponyrijden, ik denk dat menig kind jaloers is dat ze al een eigen pony heeft :D

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:14

ik heb daar ook gestaan met 2 fjorden:) we kennen elkaar dus haha. misschien kan je dr beugeltjes 1 gaatje korter proberen? zodat ze wat beter kan zitten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:24

HAW-RIJ-ITP

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:39

Leuk zo'n Thelwell amazone :-)
Alleen sluit ik me toch aan bij capopjekop, het gezegde 'sporen verdienen' sluit hier wel bij aan.
Ook wat paard vriendelijker, lijkt me, om nog geen sporen te gebruiken.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 19:17

Doriine schreef:
ik heb daar ook gestaan met 2 fjorden:) we kennen elkaar dus haha. misschien kan je dr beugeltjes 1 gaatje korter proberen? zodat ze wat beter kan zitten

Ow. ja inderdaad! Dan weet ik al wie je bent, hihi
Jij staat er dus ook niet meer?

Grappig dat je hem herkent!!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 19:25

capopjekop schreef:
Wat een schattige combinatie! Ze rijdt ook best netjes. Al zou ik persoonlijk het spoortje eraf halen, want ik ben bang dat de pony over een tijd afgestompt is aangezien je dochter nog niet haar been echt stil kan houden (wat ook helemaal niet gek is als je nog niet zo lang rijdt!). Mijn shetlander heeft ook weleens lak aan been, maar ik leer mijn ruitertje altijd dat ze een keer vriendelijk vraagt door lichte druk en als hij niet reageert been en een tikje te geven. Door dit consequent te doen gaat hij steeds beter en op lichtere druk reageren. Zij is wel iets ouder dan jouw dochter, dus ik weet niet of dit al haalbaar is op die leeftijd, maar mss het proberen waard? Verder laat ik ze veel overgangen rijden, zodat hij actiever wordt voor het been.

Maar fijn dat ze zo spelenderwijs kan leren ponyrijden, ik denk dat menig kind jaloers is dat ze al een eigen pony heeft :D

Bedankt voor je reactie!
Been.. geen reactie is nog een keer been met een tikje:Dat probeer ik inderdaad ook bij dit stel. :P
Alleen is hij echt zo eigenwijs... dat als ze een tikje bijgeeft, hij dan weer zijn been optrekt naar de zweep... :Y)
Dus hij bokt niet, maar geeft wel weer een fikse reactie op haar handeling.
Dus dan vind ze het weer eng... :(
Dat moet hij gewoon nog zien af te leren en respect te gaan krijgen voor het kind.
Het is gewoon een luiwammesje... :j
Moet hij iets doen, dan zorgt hij er wel voor, om onder het werk uit te komen... althans, dat denk hij, hihi

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:16

Kun je er dan niet beter aan de motivatie van het paard werken?
Ik zou het belangrijk vinden dat het paard het ook leuk vind om te werken,
scheelt een hele bult frustratie van beide kanten...

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 20:32

daar heb je gelijk in, maar ""dressuurwerk"" in de bak, vind hij gewoon niets aan!

Hij heeft voldoende afwisseling. We springen met hem, hij loopt voor de kar, longeren, maakt buitenritten... gaat allemaal prima!
Het is gewoon een pony met een kop erop, haha

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:38

Al die reacties voor dat spoortje! Komaan ...
Het gaat om ene meisje van 6, die waarschijnlijk de helft van den tijd het spoortje tijdens het been geven nog niet gebruikt...

Ik vind dat ze het super doet, na veel oefenen zal het wel beter gaan en mogen die spoortjes uit en daarna zelf de andere dingetjes zodat ze perfect alleen kan rijden.

Motivatie hem toe brengen? Halloo t zijn pony's dat zijn altijd profiteurkes :d vanaf ze voelen dat ze niet moeten werken gaan ze het tamme beestje uit gaan hangen.

Ik vind het alvast een fijne combinatie!!!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:54

@noahlady: dat klinkt fijn! Hij heeft het vast heel goed bij jullie :-)
Mijn opmerkingen zijn ook zeker niet bedoeld als aanval, het is puur meedenken.
Iedereen pakt dingen anders aan, kijkt anders tegen dingen aan...

@oreade_ die opmerkingen zijn dacht ik allemaal opbouwend.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:01

Die spoortjes merken die pony's niks te veel van hoor met die jonge meiskes en hun korte beentjes zonder echte kracht!!! :+

Hartstikke stoere meid, en ik ken het dat die kleine pony's draakjes zijn en anders lekker sloom, whaha, maar ze doet het hartstikke goed! Leuke pony ook!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 08:04

hehe... eindelijk eens reacties... die niet over de "sporen" gaan! :j

Tuurlijk... ik vat het helemaal niet op als aanvallend commentaar, maar sommige doen net alsof dat kind al met 3cm lange sporen rijd, waarmee ze die pony lekprikt. :Y)

Dacht al bijna dat het aan mij lag, maar inderdaad... een meisje van 6 heeft de kracht nog niet in dr benen om continue te gaan zitten prikken of iets dergelijks...

Bedankt voor de leuke reacties!

Ben super trots op mijn kleine meid!
Want ze durft het toch maar mooi!!
En dat als je nog niet eens 7 ben... :P
Laatst bijgewerkt door noahlady op 31-08-12 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 08:05

Chaos schreef:
Die spoortjes merken die pony's niks te veel van hoor met die jonge meiskes en hun korte beentjes zonder echte kracht!!! :+

Hartstikke stoere meid, en ik ken het dat die kleine pony's draakjes zijn en anders lekker sloom, whaha, maar ze doet het hartstikke goed! Leuke pony ook!

Dank je wel!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 08:06

swartbeessie schreef:
@noahlady: dat klinkt fijn! Hij heeft het vast heel goed bij jullie :-)
Mijn opmerkingen zijn ook zeker niet bedoeld als aanval, het is puur meedenken.
Iedereen pakt dingen anders aan, kijkt anders tegen dingen aan...

@oreade_ die opmerkingen zijn dacht ik allemaal opbouwend.

Ik zie het absoluut niet aanvallend hoor! :P