gisteren zijn we terug gekomen van vakantie en Loïs wilde gelijk naar de pony's
ze vind het rijden heel erg eng. maar toch durft ze wel te stappen.
Dawn is nogal erg verwend door mijn opa deze vakantie dus ze past haar zadeltje niet meer (

daarom hebben we een longeersingel nog voor een beetje 'steun' want Loïsje schuift nog wel eens.
ze houd haar handen door de ringen zodat die niet een eigen leven leiden.
Loïs is 4 en Dawn is 6 jaar. Dawn is afgelopen mei bevallen van Fay. die al aardig begint te veranderen.
we hebben 5 keer gedraaft vandaag, dat is al aardig veel voor Loïs. maar het zijn stukken van nog geen 10 meter, omdat ze het zo eng vind.
bij de laatste keer ging het mis, ze verloor haar 'evenwicht' begon te schuiven en viel eraf.
ze moest heel erg hard huilen maar ik heb haar er toch weer opgezet en toen zijn we maar gaan uitstappen.
ik probeer een beetje 'spelenderwijs' haar te helpen en het te leren.
zo is haar rechterhand de hand met de 'lange mouw' en haar linkerhand de hand met de 'korte mouw' omdat ze het verschil nog niet weet.
vandaag gingen we een keertje aan de longeerlijn, omdat ze los nog een beetje eng vind.
als je dit allemaal hebt gelezen, respect, want het is een heel verhaal geworden

als je nog tips weet zodat ze minder bang is, geef ze alsjeblieft! alle kleine beetjes helpen

hier de foto's
01 - pony's ophalen uit de wei

02 - nog even samen voordat ze erop ging

03 - naar opa en oma stappen bij het hek die even kwamen kijken

04 - rustig stappen aan de longeerlijn

05 - ze moet nog wel een beetje leren dat ze naar voren moet kijken

06 - de enige draffoto die ik heb, ben er trots op

07 - ookal vind ze het eng, afentoe kwam er een glimlachje door omdat ze het toch wel leuk vond!

08 - het kan niet altijd goed gaan, hier viel ze!

09 - met een huilend hoofd toch nog erop, uitstappend.

10 - zelf afstappen

11 - samen nog even op de foto

12 -

13 - 'mag ik ze nog wat voer geven, om te belonen Hanne?'

14 - en als afsluiting nog een dikke knuffel voor Fay

15 - een klein filmpje
dit waren de foto's,
bedankt voor het kijken, laat wat leuks achter

liefs Hannemarie!