Braaaaaaaaaf paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Braaaaaaaaaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:37

Vandaag 2 uur wezen rijden, stap, draf, galop, stukje grazen, alles met lang teugeltje. Heerlijk relaxt.
Veel mensen tegengekomen: wandelaars, fietsers, honden (los & niet los) maar ook groter geschut zoals auto's, tractor en een megagrote erg lawaaimakende vrachtwagen. Die vachtwagenchauffeur kwam van bij een huis gereden en trok echt vol op op het moment dat we langs stapten, hij moest volgens mij nog 80km/u halen op die 50 meter straat die hij nog had }:0 En fietsers passeerden ons gewoon achterlangs terwijl we in draf over het fietspad/ruiterpad reden.

Pony doet hier niks op en ik zit dus heerlijk ontspannen in het zadel, begroet de mensen etc. etc.
Valt het mij op dat héééééél veel mensen toch wel verbaast achterom kijken, alsof ze het niet kunnen geloven dat het echt een paard is en dat die echt niet reageert :') Het lijkt wel alsof het uit het straatbeeld verdwenen is: die braaf rondkuierende paardjes, los teugeltje, nergens van schrikken of op letten, gewoon braaf verderdoen waar ze mee bezig zijn.

Wel: ik heb er nog eentje, en het is heeeeeeeeeerlijk! <3 En de verbaasde blikken best grappig :))
Wilde ik eens even vertellen :Y) Maar ik ga er even vanuit dat ik niet de enige ben met een braaf peerdje? :+

Hippepony

Re: Braaaaaaaaaf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:44

Haha, bomproof noem je dat, wandelaars :j

Heel van dat je pony zo rustig is. Je kan er ook afvallen omdat iemand een schep laat vallen :') (nee hoor dat was ik niet O:) )

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:44

Ik ken het gevoel. In de berm tussen fietspad en autoweg, terwijl auto, brommer enspeedboot je om de oren vliegen. En dan gewoon los teugeltje en geen kik geven. :D

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:47

Het paard van mijn zus is ook zo :j Alleen wielrenners is ze geen fan van, ze doet dan niets bijzonders, alleen wat dribbelen :) Verder kun je inderdaad een bom naast haar af laten gaan.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:49

BRT -> VVDD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:52

Mijn paard sjokt ook super relaxt rond buiten.. Terwijl ze juist soms van die hele idiote acties heeft en ineens flipt, buiten is ze echt doodbraaf :+ Verbaas me er elke keer nog over :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:05

leonie1988 schreef:
Het paard van mijn zus is ook zo :j Alleen wielrenners is ze geen fan van, ze doet dan niets bijzonders, alleen wat dribbelen :) Verder kun je inderdaad een bom naast haar af laten gaan.

Dat zelfs niet, hele bendes die hem voorbijrazen interesseren hem niks.
Hij geeft trouwens wel aan als er iets komt hoor, als er bv. een fietser achter ons nadert weet ik dit altijd op tijd, hij doet dan even de oren naar achteren, hoofd omhoog en als ik niet op tijd reageer (ik zeg dan gewoon iets van "ok, heb het gezien") dan kijkt hij achterom, dan is hij zeker dat ik weet dat er wat komt :P Maar als het dan voorbijkomt reageert hij totaal niet, heel fijn :)

En ook fijn om te lezen dat er toch nog brave buitenrijpaarden op deze wereld zijn :Y)
Hier ook geen problemen met loslopende honden of mensen die plots opduiken, ik ben nu ook niet de persoon die naar buiten gaat om keihard te racen of rare dingen te doen, dus ik zet mijn pony gewoon naar stap of stil en dan gaan we daarna weer verder :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:10

Fijn zo'n paard! Ben er maar heel zuinig op :D !
Moet eerlijk toegeven, hier zijn ze erg braaf maar niet zo relaxed als die van jou.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:10

Mijne is ook zo. :j
Heerlijk is dat!
Niet per se snel een berm op moeten zoeken als er een tractor aankomt, geen strakke teugels als er vervoer langskomt, geen omwegen al er toevallig een hond aankomt...
:D

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:12

Heerlijk is dat he! Wees maar blij met zo'n paard.

Ik herken het gevoel.
Mijn merrie is in de bak nogal een heethoofd, maar met buitenrijden ook vaak heerlijk relaxed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:28

dyoka schreef:
Heerlijk is dat!
Niet per se snel een berm op moeten zoeken als er een tractor aankomt, geen strakke teugels als er vervoer langskomt, geen omwegen al er toevallig een hond aankomt...

Inderdaad :D
En dan zie je héél vaak aan de houding van de mensen die je tegenkomt (al dan niet met fiets of hond of ..) dat ze iets hebben van "ohjee, daar gaan we weer", en dan kachel je daar gewoon rustig langsdoor, vriendelijk goedendag zeggend en dan kijken ze echt van "en wat is er nu net gebeurd.. ? Niks? Waarom niet?" :')

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:39

[***] schreef:
dyoka schreef:
Heerlijk is dat!

Inderdaad :D
En dan zie je héél vaak aan de houding van de mensen die je tegenkomt (al dan niet met fiets of hond of ..) dat ze iets hebben van "ohjee, daar gaan we weer", en dan kachel je daar gewoon rustig langsdoor, vriendelijk goedendag zeggend en dan kijken ze echt van "en wat is er nu net gebeurd.. ? Niks? Waarom niet?" :')

Haha inderdaad!
Of ze (fietsers of automobilisten) gaan heeel zacht rijden als ze je passeren en dan maak ik een gebaar dat ze gewoon door kunnen rijden.
Dan zie je ze zo kijken en glimlachen. :D
Er is zelfs een keer een loslopende hond tegen haar opgesprongen.
Hij kwam blaffend op ons afgerend.
Katinka deed alleen d'r oren in d'r nek, voor de rest bleef ze gewoon staan zodat het baasje haar kon pakken!
Heerlijk zo'n paard. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:41

Haha ja, die auto's inderdaad! Dan doen ze al moeite om te vertragen, zit ik daar te denken "goh, rij toch gewoon door!" :') Ik gebaar dan niet (ik bedank ze wel voor het vertragen) want anders gaan ze dat misschien bij anderen ook weer doen (dat ze denken: ach, vertragen is toch niet nodig) en dat is dan niet altijd zo handig :+

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:42

Heerlijk hè! Die van mij is ook zo braaf buiten!
op het strand zijn we een keer een loslopende hond tegen gekomen, waar we de eigenaar niet van konden ontdekken. Hond ging achter mijn paard aan, dus ik ging stappen, hond bleef om paard heen circkelen, en hing ook wat rond de achterbenen, keihard aan het blaffen. Ik hield mijn zweep al in de aanslag maar daar werd de hond alleen maar agressiever van. totdat ik 2 mensen zag verderop, die bleken de eigenaren te zijn. Geen excuses niks, ze bleven geamuseerd toekijken hoe hun hond rond de achterbenen van mijn paard hing. Gelukkig niet gebeten, mijn paard gelukkig niet getrapt, hij reageerde er niet eens op. maar wat was ik toen (eigenlijk altijd wel) blij met mijn paard....

wel grappig om te zien hè, al die verbaasde blikken van mensen dat paarden er echt nieet van schrikken. Ook toeterende auto's die dan verbaasd achterom kijken van hee ze schrokken niet...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 22:44

Fijn is dat he... Mijn paard, een draver, levensgevaarlijk ras volgens vele, is ook zo braaf.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:13

[***] schreef:
Haha ja, die auto's inderdaad! Dan doen ze al moeite om te vertragen, zit ik daar te denken "goh, rij toch gewoon door!" :') Ik gebaar dan niet (ik bedank ze wel voor het vertragen) want anders gaan ze dat misschien bij anderen ook weer doen (dat ze denken: ach, vertragen is toch niet nodig) en dat is dan niet altijd zo handig :+

Nee precies haha, altijd even hand opsteken voor de moeite. ;)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:14

itsmi schreef:
Heerlijk hè! Die van mij is ook zo braaf buiten!
op het strand zijn we een keer een loslopende hond tegen gekomen, waar we de eigenaar niet van konden ontdekken. Hond ging achter mijn paard aan, dus ik ging stappen, hond bleef om paard heen circkelen, en hing ook wat rond de achterbenen, keihard aan het blaffen. Ik hield mijn zweep al in de aanslag maar daar werd de hond alleen maar agressiever van. totdat ik 2 mensen zag verderop, die bleken de eigenaren te zijn. Geen excuses niks, ze bleven geamuseerd toekijken hoe hun hond rond de achterbenen van mijn paard hing. Gelukkig niet gebeten, mijn paard gelukkig niet getrapt, hij reageerde er niet eens op. maar wat was ik toen (eigenlijk altijd wel) blij met mijn paard....

wel grappig om te zien hè, al die verbaasde blikken van mensen dat paarden er echt nieet van schrikken. Ook toeterende auto's die dan verbaasd achterom kijken van hee ze schrokken niet...

Dat is fijn inderdaad!
Auto's die toeteren om het paard aan het schrikken te maken? :+

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:16

Het is nog veeeeeeel leuker als ze alles uit de kast halen om je paard aan het schrikken te krijgen door onverwachte bewegingen of geluiden te maken, extra gas geven of flink toeteren als ze voorbij komen en er dan nóg niet op wordt gereageerd door het paard :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:20

Ik krijg ook vaak verbaasde blikken van mensen :D. Mijn paardje was juist in het begin nog wat bang van traktoren en vrachtwagens maar ondertussen kijkt ie daar ook niet meer naar om.

Ook soms mensen die dan volop beginnen claconeren (nouw ja toeteren) en echt geen kik geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:23

Haha, dat express toeteren ( :P ) heb ik ook wel al eens gehad ... heb echt zitten kijken maar ik zou echt niet geweten hebben van waar ik die mensen nou kende .. Heb wel gezwaaid overigens :Y)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:29

dyoka schreef:
Dat is fijn inderdaad!

Ja hoor, komt hier vaak voor!
Van die guppies die net hun rijbewijs hebben en stoer willen doen.
Ik zwaai ook altijd beleefd terug... Alleen beetje jammer dat hun grap dan mislukt is..

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:30

Yinthee schreef:
Het is nog veeeeeee
l leuker als ze alles uit de kast halen om je paard aan het schrikken te krijgen door onverwachte bewegingen of geluiden te maken, extra gas geven of flink toeteren als ze voorbij komen en er dan nóg niet op wordt gereageerd door het paard :')

Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt! _O-
Fijn dat je paardje daar niet op reageert! :j

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:31

itsmi schreef:
dyoka schreef:
Dat is fijn inderdaad!

Ik zwaai ook altijd beleefd terug... Alleen beetje jammer dat hun grap dan mislukt is..

:')

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:31

itsmi schreef:
dyoka schreef:
Dat is fijn inderdaad!

Of op een scooter/motor, ook zo vaak. Lekker aan het gas sjorren zodat de motor gaat brullen als ze langskomen. :')

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:34

ja inderdaad! Al moet ik zeggn dat dat bij scooters vaker voorkomt dan motoren! Die vertragen vaak als ze willen inhalen.... Ligt misschien ook wel wat aan de doelgroep ;)