Zilverado is een 8 jarige ruin van Rhodium. Op dit moment zijn we vooral bezig met de basis. We rijden wel oefeningen, maar niet zoals ze in de proeven horen, juist om hem los te maken. Tijdens het rijden werk ik aan de reactie op mijn been, het rechtrichten en het loslaten. Hij wil zich wel eens strak houden en ik ben geneigd mee te doen. Dat werd dus strafkamp voor mij. Maar toch voelde hij de laatste tijd zo fijn, dat ik ons ingeschreven had voor een wedstrijd op 29 juli. En toen kwamen de zenuwen. Door mijn eigen stomme fout hadden we maar 20 minuten losgereden, in plaats van de 40 minute die we nodig hebben. Na 20 minuten wordt hij heel heet en kan ik er amper aankomen qua hulpen, terwijl hij dat na 40 minuten wel accepteert. Hierdoor hadden we nogal wat spanning in beide proeven, wat zich uitte in wat schrikacties waar we 3en voor kregen, de stap waar we 4en voor kregen en af en toe wat verzet. Heel stom, want dat had ik, bijna, allemaal kunnen voorkomen door normaal los te rijden

De 1e proef, waar deze foto's van zijn, was ik 4e met 184 punten. De 2e proef stonden we ineens omgekeerd en schrok hij een heel aantal keer op dezelfde plek en hadden we 179. Al met al was ik enorm tevreden met mijn paard en heel ontevreden over mezelf. De foto's zijn gemaakt door KG-images en ik ben er enorm blij mee!
1. AX binnenkomen, mijn spanning is goed te zien waardoor paardlief te diep komt.

2.

3.

4. Alle zeilen bijzetten om langs het juryhokje te komen.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Even punten:
- Ik was altijd geneigd mijn rechterteugel los te gooien, nu houd ik wel contact, maar blijft die teugel langer en rechterhand dus meer terug.
- Hij moet nog meer bergop gaan bewegen, hier trainen we op, maar dit kan hij geen hele proef nog volhouden.
- Ik moet opletten dat ik niet achterover ga hangen en been eraan blijf houden.