Zelf kreeg ik de prachtige fries Jitske toegewezen. Eric vertelde hoe zij was (een beetje een muts, die van soms van iets schrik wat helemaal niet nodig is maar eigenlijk gewoon een onwijs lief paard is)
Een ander kreeg Urzle, een omgeschoolde draver die lekker zijn oren in zijn nek hield maar dat schijnen ze geleerd te krijgen als ze draver zijn (weer wat geleerd

De gene die van ons nog nooit op buitenrit was geweest kreeg Monty mee. Een goedzak die gewoon lekker zijn ding doet en wat wij achteraf hoorde, al 28 jaar oud bleek te zijn maar hem totaal niet aan te zien is!
En als laatste Beauty ook een vriendelijk paard.
Ook ging Bien mee (als ik het goed onthouden heb) hij ging met iemand van stal mee om ervaring op de doen. Wat een prachtige spaanse schone is dat!
Eerst gingen we ze zelf poetsen en werden onze zadels en hoofdstel gebracht. De spullen zagen er prachtig uit!! Ook kregen alle paarden beenbescherming om en een vliegendeken.
Toen we allemaal gereed voor vertrek waren werd iedereen op zijn paard geholpen en werd alles nog een keer gecontroleerd. Hierna kwam Eric met Spot, dat zou ons "voor paard" worden. Eric legde uit dat Spot nergens van op keek en als het nodig zou zijn hij spot voor onze paarden werpen of als het niet zou klikken met een van onze paarden er met Spot gewisseld zou worden. Dit brak bij de beginners van ons het ijs en gaf vertrouwen.
Jitske was zoals al aangegeven af en toe een muts. Het is natuurlijk ook onwijs eng als je op een takje stapt en dat zegt "knak". Maar ze ging er niet vandoor en ik vond het zelf vooral onwijs grappig. En met wat aansturing deed ze uiteindelijk alles wat ik vroeg. Heerlijk paardje!
Omdat het bij onze beginners niet wilde lukken met de galop en zij het toch wel eng vonden werd er zonder een zuur gezicht door de begeleiding een draf ingezet en weer een stuk gestapt. Eric bleef net zo aardig en gezellig, het maakte hem niet uit als wij het maar leuk vonden.
De omgeving is werkelijk prachtig en we konden een foto-momentje dan natuurlijk ook niet aan ons voobij laten gaan. Na 2 uur kwamen we weer terug op stal aan. Alle paarden worden na hun rit afgespoeld, dit mag je zelf doen of kunnen ze daar doen. Wij hebben dit zelf gedaan omdat deze paarden ons toch ook 2 uur door de bossen gedragen hebben. Daarna kwam Eric vragen hoe wij de rit ervaren hadden en zijn we zeer tevreden richting huis gegaan.
Maar een serieus compliment voor africhtingsstal Van Laar!
Leuke en diverse paarden, prachtig goed onderhouden tuig, volwassen begeleiding, eigen groep, kennis van hun paarden en schitterende omgeving! Zeker een aanrader