Leuk dat jullie in dit topic komen kijken. Dit topic gaat over mijn lieve bijrijdpaard Azra die ik al weer ruim 3 jaar doe.
Elke dag ben ik haar eigenaresse Jennifer ontzettend dankbaar dat ik de kans krijg deze geweldige merrie te mogen verzorgen en rijden!!
Dit was ons laatste rij topic [RT-HAW] Azra (v. Rubiquil) krijgt de wedstrijd smaak te pakken. Maar onze laatse wedstrijd was 11 augustus 2010...
Het afgelopen jaar heb ik Azra weinig gereden ivm lichamelijke gebreken bij Azra.. In die periode hebben we een lange tijd alleen maar gewandeld en gelongeerd.
Na die periode leek het goed te gaan en zijn we rustig lang en laag gaan opbouwen. Hierna bleek het weer mis te zijn en waren we weer terug bij af....
En sinds een korte periode zijn we weer lekker aan het werk en gaat het weer helemaal goed met haar. Natuurlijk hebben we dit uitermate rustig opgebouwd.
Ik heb een verzameling van foto's in dit topic gezet omdat er elke keer wat fototjes gemaakt zijn. Ik zou zeggen veel plezier met het kijken van de foto's en wees lief voor ons haha

Foto gemaakt op 10 april 2012.

Foto gemaakt op 22 april 2012.

Hierna ging het weer slechter en daarom is er toen niet gereden.
Foto's gemaakt op 15 juni 2012.

Foto gemaakt op 20 juni 2012.

En we hadden ons ingeschreven voor een B wedstrijd op RSVA. Eigenlijk kwam het iets te snel want we hebben niet veel kunnen oefenen.
Omdat ik eigenlijk pas weer een paar keer op had gezeten en beetje had opgepakt. Was inmiddels wel weer begonnen met lessen.
En dat heeft met de wedstrijden wel zijn vruchten afgeworpen. Ik weet dat ze aan de diepe kant loopt maar op die manier gebruikt ze haar rug beter.
Want anders drukt ze haar rug weg en krijgt ze weer last van haar rug want die is erg gevoelig en dat willen we natuurlijk niet nogmaals meemaken.
Azra in haar witte set bij het lossrijden voor onze wedstrijd.

In de proeven.

Ik was zelf super tevreden over mijn wedstrijd omdat eindelijk het aangalopperen goed ging.
Normaal kwam ze vaak tegen de hand en kon ik haar niet goed rond houden bij het aangalopperen.
Maar dit keer lukte het wel en ze was super braaf terwijl ze een maand geleden nog stuiterend door de bak ging (aan de kletter gaan)
Had zelf geen idee wat mijn punten zouden zijn en of ik uberhaupt een winstpunt had gereden.
In de eerste proef had ik 183 punten en een 4e plaats. En bij de tweede proef was ik eerste met 200 punten
Jeetje wat was ik blij zeg, terwijl voor mijn gevoel proef 1 veel beter ging. Maar het blijft een jury sport haha

Alsnog super trots op Azra natuurlijk en heb die wedstrijd 3 winstpunten gereden waardoor ik nu L startgerechtigd ben!!
Ik ga zowieso nog 1 wedstrijd in de B starten en misschien wel 2. Gewoon voor de ervaring en voor het gevoel. Dan gaan we voor beide proeven 200 haha

En vorige week dinsdag heb ik met Azra een crosslesje mogen rijden bij Stal Bronsveld in Lelystad. Wat een super leuke ervaring was dat!!
Zo ontzettend trots dat Azra het water in is gegaan. Ze haat water en loopt er altijd met een boog omheen. Dus dit was wel een overwinning!

Van de crossles heb ik nog een samengesteld filmpje gemaakt inclusief blooper...

Bedankt voor het kijken en sluiten nog af met een foto van onze prijzen

Gina, Claudia, Cynthia & Jennifer bedankt voor het maken van deze prachtige foto's!!
Groetjes Melissa & Azra.