Even wat achtergrond:
Djunnah is een vierjarige Arabische Volbloed merrie (Balasjow x Lucky's Allegria v. Alexander; voor de geïnteresseerde) die ik deel samen met mijn zus (Letizia @ bokt). Afgelopen oktober zijn we begonnen met het zadelmak maken. Van de winter is ze doorgereden door onze bijrijder die net iets meer ervaring, lef en kennis heeft die nodig is bij het beleren van een jong paard. Rond maart zijn wij zelf weer rustig begonnen met oppakken, maar helaas liepen wij toen tegen een zadelprobleem aan
Het rijden is even stilgezet en we hebben veel tijd gestoken om een goed passend zadel te vinden, wat bijna een onmogelijke gave bleek te zijn voor Djunnah. Vrijwel alle zadel schoven naar voren, aangezien ze rond geribt is en vrijwel geen schoft heeft. In de tussentijd is Djunnah ook verhuisd naar een andere stalling, waar we nu bijna 2 maanden staan. Ongeveer 2 weken geleden hebben wij eindelijk een goed passend zadel gevonden bij bokker Yankeestar. Het is een Flexible Saddle geworden. Dit is nog het model Gaited en we hopen spoedig de dressuurversie te krijgen, de Inspiration. Hij ligt perfect op Djuun en schuift niet naar voren! En daarbij is het ook nog eens een heel fijn zadel voor je eigen bips 
Sinds 2 weken is dus weer het rijden opgepakt en vandaag zelf weer een lesje meegepakt. Ondanks de soms stormachtige wind hier in Zeeland had ik een superbraaf paard
Zelf vond ik het toch wel weer heel spannend, is toch weer een drempel waar je overheen moet, maar ik ben meer dan tevreden weer afgestapt. Zelf moet ik het rijden ook gewoon weer heel erg oppakken dressuurtechnisch gezien. Voordat wij Djunnah kochten, ruim 1,5 jaar geleden, hebben wij een blessurepaard gehad waar we voornamelijk maar stapritjes mee konden doen. Er valt dus nog behoorlijk wat te sleutelen aan mij 
Afijn, genoeg gekletst, hier de foto's. Commentaar mag uiteraard, houdt het wel vriendelijk alsjeblieft!

1. Fijn beeld, zelf nog wat meer op handhouding letten.

2. Ietsje te diep en ik moet niet te veel naar mn knappe paard kijken.

3.

4.

5. Fijn plaatje.

6. Rechtsom, mijn moeilijke kant en dan is Djuun geneigd om wat naar buiten te vallen.

7. Al beter! Jammer dat ik toch wel een erg strenge binnenhand daar heb.

8. En samen beetje moei aan het worden
wat dus resulteert dat mijn benen een eigen leven gaan leiden 

Als ik deze foto's weer zie, dan kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat ik nog doller ben op mijn knappe paard dan dat ik al was. Fantastisch beest toch, om na ruim 3 maanden het weer zo op te pakken
Afijn: shoot!!

Leuk paardje!!