Pony weg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Pony weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 15:03

Hoi Bokkers,

Ik heb even wat mentale steun nodig.. Ik wil volgend jaar (of het jaar daarop) heel graag de opleiding HBO paardensport gaan doen. Maar, daar heb je een paard voor nodig en dan zou mijn lieve schat dus weg moeten. Ik heb de beste baasjes van de wereld gevonden, in de buurt en ik mag zo vaak langs komen als ik wil en komen rijden en dan mag ik er zelfs blijven slapen haha.

Maar telkens, als ik eraan denk dat ze weg moet en ik haar vervang. Krijg ik zoveel pijn in mijn hart en moet ik huilen als een klein kind. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen.. Ze is mijn alles, mijn maatje...

Iemand ervaringen?

bello2005

Re: Pony weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:06

waarom moet je haar dan weg doen ??
is het de tijd of het geld?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 15:07

Het geld.. Een nieuw paard kopen is het punt niet, maar dat dubbele onderhoud.. Ik zou er alles voor doen om haar te kunnen houden en in mijn ogen is dat ook haalbaar, maar ik krijg mijn moeder niet overtuigd.. Het is mijn geld!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:09

mag je niet met uw pony meedoen aan de opleiding?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:09

Hoezo moet je voor je HBO opleiding een paard hebben? Is dat een HBO opleiding met praktijk dan? Dat is meestal toch MBO ?

Ik doe ook een HBO opleiding, ook met een paardengedeelte eraan gekoppeld (voornamelijk bedrijfskundig) en dat is toch echt heel theoretisch hoor, en of je een shetlander hebt of een shire maakt daarbij niets uit..

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:10

ik zit met hetzelfde probleem

moet nog 1 jaartje op de middelbare en daarna wil ik deurne gaan doen. en dus moet er een paard komen.
omdat wij op de een pensionstalling staan is 4 paarden ( 1 is van mijn zus die doet ook deze opleiding en 2 zijn dan mijn pony's en dan moet er nog een paard bij ) echt niet mogelijk. dus moeten mijn 2 pony's ook weg .

heb het hier ook best zwaar mee maar gelukkig kunnen ze waarschijnlijk aan mensen van onze pensionstalling verkocht worden en zie ik ze dus wel ieder weekend en mag ik er nog op rijden :)
weet niet waar jij staat maar als je bijvoorbeeld ook op een pensionstalling staat kan dat niet een oplossing voor jou zijn ?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 15:11

Het is op NHB Deurne! Dus een paard is een eis, een schoolpaard is natuurlijk ook een oplossing. Maar dat kost dan ook weer meer en ik weet niet of ik dat zo zie zitten, misschien klikt het niet..

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 15:12

annisatjj schreef:
ik zit met hetzelfde probleem

moet nog 1 jaartje op de middelbare en daarna wil ik deurne gaan doen. en dus moet er een paard komen.
omdat wij op de een pensionstalling staan is 4 paarden ( 1 is van mijn zus die doet ook deze opleiding en 2 zijn dan mijn pony's en dan moet er nog een paard bij ) echt niet mogelijk. dus moeten mijn 2 pony's ook weg .

heb het hier ook best zwaar mee maar gelukkig kunnen ze waarschijnlijk aan mensen van onze pensionstalling verkocht worden en zie ik ze dus wel ieder weekend en mag ik er nog op rijden :)
weet niet waar jij staat maar als je bijvoorbeeld ook op een pensionstalling staat kan dat niet een oplossing voor jou zijn ?

Bij mij is dat zo ongeveer hetzelfde! Ik kan ook ieder weekend naar haar toe.. Maar ik ben gewoon zo bang dat ik haar ga missen, net zoals nu ben ik er weer vrij nuchter over, maar dan over een uurtje ben ik weer zwaar verdrietig.. Zo gaat het dus eigenlijk constant..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:15

oei,, wel klote zeg.. in ieder geval succes ermee

misschien dat je eventueel je pony/paard gewoon doet verleasen.
zodat jij er 'niet meer na hoeft om te kijken' maar het wel nog jou paardje is ?

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:19

Tja als het paardje daar echt een goed baasje gaat krijgen waarom zou je de pony houden dan? Ik begrijp dat het heel moeilijk is maar een goed huis is natuurlijk ook veel waard, zeker in deze tijden dan zou ik die kans met beide handen aanpakken. Als je in je opleiding zit zul je er ook niet veel tijd aan kunnen besteden en ik zou je opleiding niet laten schieten vanwege een pony.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:21

begrijp je precies.... heb net onze b pony op bokt markt gezet
en heb het er heel moeilijk mee.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:23

Ik zie in je profiel dat je een haflinger hebt, daarmee mag je toch ook gewoon die opleiding doen? :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 15:48

Ja.. Dat is ook weer waar.. Ik weet dat ze het daar super goed gaat krijgen, maar nou hou ik haar eigenlijk uit egoïsme bij me..

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:54

xMercury schreef:
Ja.. Dat is ook weer waar.. Ik weet dat ze het daar super goed gaat krijgen, maar nou hou ik haar eigenlijk uit egoïsme bij me..

Waarom op egoisme? Je hebt toch een band met je paard opgebouwd? Ik denk dat je paard het ook veel fijner vind om bij jou te blijven!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:57

Een haflinger is een paard ;)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:00

Er is toch iemand hier op bokt die ook Deurne heeft gedaan/doet met haar Haflinger? Ik weet het niet zeker hoor maar er staat me wel iets van bij.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:00

Is het niet mogelijk om een tijdje een paard te lenen (leasen)?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 16:01

_Amigo schreef:
xMercury schreef:

Waarom op egoisme? Je hebt toch een band met je paard opgebouwd? Ik denk dat je paard het ook veel fijner vind om bij jou te blijven!

Ja goh, ik heb dan echt zo het gevoel dat ik haar alleen maar hou, omdat IK haar niet kwijt wil.. Maar dan weet ik wat voor haar beter is.

Haha, ze is een pony. Maar 1.44 he :)

Ik kan nergens een lease paard vinden :n

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:03

Ik ken je wel een adres geven waar je voor een appeltaart (Ja echt) een paard kan leasen :)
En anders kan je er mischien een van een manege lenen voor een vergoeding?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:06

xMercury schreef:
Het is op NHB Deurne! Dus een paard is een eis, een schoolpaard is natuurlijk ook een oplossing. Maar dat kost dan ook weer meer en ik weet niet of ik dat zo zie zitten, misschien klikt het niet..

Kan jij je eigen pony niet verleasen?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:06

Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat is de reden dat je niet met een Haflinger naar Deurne mag?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:07

xMercury schreef:
_Amigo schreef:

Ja goh, ik heb dan echt zo het gevoel dat ik haar alleen maar hou, omdat IK haar niet kwijt wil.. Maar dan weet ik wat voor haar beter is.

Haha, ze is een pony. Maar 1.44 he :)

Ik kan nergens een lease paard vinden :n

Lees de eerste zin :D
http://www.bokt.nl/wiki/Haflinger

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:10

haflinger is officieel toch een paard, net als een fries en een fjord ook al zijn ze 1.30 toch?

maar je pony verleasen geen optie dan? blijft ze wel in je bezit maarje hebt de kosten niet.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 16:12

Ik ben dan ook weer zo een muts, dat ik haar aan niemand toe vertrouw. De mensen waar ze dan naar toe zou kunnen, zeggen zelf dat ze dat niet zien zitten, want als er een paard bij hen op stal komt, gaat die nooit meer weg.

Dit zijn een paar eisen:

Minimaal 5 jaar oud
Stokmaat minimaal 1,60 m
Mak en eerlijk karakter
1.00 parcours kunnen springen

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 16:13

Klopt Annemieke! :D Maar, daar gaat het nu even verder niet over. Dus zullen we erover ophouden? Anders krijgen we op onze kop haha